meikä on niin ovela juippi että ostin 3,5 euron taskulampun pyörän valoksi eikä mennyt viralliseen valoon 12,95 e!!!
pidän tuota taskulamppua sitten kädessä aina pyörällä ajaessa ja jäi rahaa nyt 9 e gepard..... siis ruokaan. vois myös teipata sen tankoon.
Kommentit (31)
Niitä valoja pitää olla kaksi, valkoinen eteen ja punainen taakse. Onnea vaan kun pitelet kahta taskulamppua eri suuntiin ja ajat pyörää samalla...
Entäs takavalo?
Ajaisit valoisaan aikaan olisit säästänyt vielä lisää.
Vierailija kirjoitti:
MIkä on virallinen valo?
Ei pyörän valoon ole mitään määräyksiä, vaikka heijastimelle onkin. Outoa sinänsä.
Muutamalla eurolla saa kyllä ihan oikeankin pyöränlampun. Eli tuhlasit rahojasi kun ostit vääränlaisen lampun.
Ostin muutamalla eurolla "virallisen" pyöränvalon. Olinko ovela?
1. Ajettaessa tieliikennelain 36 §:n 2 momentin mukaisissa olosuhteissa tulee polkupyörässä olla eteenpäin valkoista tai vaaleankeltaista valoa näyttävä valaisin.
2. Valaisimien tulee olla vähintään 0,30 metrin ja enintään 1,30 metrin korkeudella tiestä.
On siis aivan sama millaisella järjestelyllä tuotat nuo valot. Valotehosta ei ole mitään määräystä.
Kynttilälyhty siis riittää vaaleankeltaiseen valoon mutta lyhtysi ei saa näyttää vaaleaa valoa taaksepäin.
M48
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MIkä on virallinen valo?
Ei pyörän valoon ole mitään määräyksiä, vaikka heijastimelle onkin. Outoa sinänsä.
Kyllä on.
Takavalo on oltava, sen pitää olla punainen, ja etuvalon valkoinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MIkä on virallinen valo?
Ei pyörän valoon ole mitään määräyksiä, vaikka heijastimelle onkin. Outoa sinänsä.
Kyllä on.
Takavalo on oltava, sen pitää olla punainen, ja etuvalon valkoinen.
Niin, valojen käyttämiselle on määräykset mutta sille, millainen itse valsisimen tulee olla ei ole esitetty vastimuksia pl. väri.
Polkupyörän heijastimen tulee vastata E88-määräystä.
Ketjussa aloittaja puhuu ”virallisesta” pyörän valosta.
M48
Onko pyörien jarruista määräyksiä ja jos on, mitä seuraa jos etujarru on paskana epäkunnossa, mutta takajarru toimii?
En osta valoja ollenkaan. Kunto kasvaa nopeasti kun ajaa poliisia karkuun.
Vierailija kirjoitti:
Onko pyörien jarruista määräyksiä ja jos on, mitä seuraa jos etujarru on paskana epäkunnossa, mutta takajarru toimii?
Meinaatko, että poliisi vaatii sulta koeajon ja vahtii, että kaikki toimii?
Itse en koskaan käytä etujarrua, ainoastaan takajarrua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko pyörien jarruista määräyksiä ja jos on, mitä seuraa jos etujarru on paskana epäkunnossa, mutta takajarru toimii?
Meinaatko, että poliisi vaatii sulta koeajon ja vahtii, että kaikki toimii?
Itse en koskaan käytä etujarrua, ainoastaan takajarrua.
Eihän sitä tiedä jos vaikka tienvarsikatsastusratsian järjestäisivät joskus pyörille...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko pyörien jarruista määräyksiä ja jos on, mitä seuraa jos etujarru on paskana epäkunnossa, mutta takajarru toimii?
Meinaatko, että poliisi vaatii sulta koeajon ja vahtii, että kaikki toimii?
Itse en koskaan käytä etujarrua, ainoastaan takajarrua.
Etujarrupalojen kannake on silminnähden väärässä asennossa, jokin osa lensi tienposkeen jossain vaiheessa. Tämä saattaisi kiinnittää poliisimiehen huomion.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MIkä on virallinen valo?
Ei pyörän valoon ole mitään määräyksiä, vaikka heijastimelle onkin. Outoa sinänsä.
Kyllä on.
Takavalo on oltava, sen pitää olla punainen, ja etuvalon valkoinen.
Mutta nyt hyvä neuvo fillaristeille. Nyt kun on pimeetä ja lähestyt valoinesi risteystä. Huomaa että melko usein sua ei näy. Siis ei näy, ei. Jota kiinnostaa oma terveys laittakaa siihen ohjauspyörän nuppiin valoa molemmin puolin tai sivurunkoon. . Monella on hyvä tiukka valo eteen ja sivulle se ei näytä mitään. Pirun äkkiä tulevat...!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko pyörien jarruista määräyksiä ja jos on, mitä seuraa jos etujarru on paskana epäkunnossa, mutta takajarru toimii?
Meinaatko, että poliisi vaatii sulta koeajon ja vahtii, että kaikki toimii?
Itse en koskaan käytä etujarrua, ainoastaan takajarrua.
Eihän sitä tiedä jos vaikka tienvarsikatsastusratsian järjestäisivät joskus pyörille...
Joo, "ajapa tuonne 100 metriä ja käänny takaisin, jarruta kun tulet". Itsellä jos olisi huonot jarrut, en sadan metrin jälkeen kääntyisi takaisin... ;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko pyörien jarruista määräyksiä ja jos on, mitä seuraa jos etujarru on paskana epäkunnossa, mutta takajarru toimii?
Meinaatko, että poliisi vaatii sulta koeajon ja vahtii, että kaikki toimii?
Itse en koskaan käytä etujarrua, ainoastaan takajarrua.
Eihän sitä tiedä jos vaikka tienvarsikatsastusratsian järjestäisivät joskus pyörille...
Joo, "ajapa tuonne 100 metriä ja käänny takaisin, jarruta kun tulet". Itsellä jos olisi huonot jarrut, en sadan metrin jälkeen kääntyisi takaisin... ;)
Sinä et sitä koeajoa suorita vaan poliisimies.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MIkä on virallinen valo?
Ei pyörän valoon ole mitään määräyksiä, vaikka heijastimelle onkin. Outoa sinänsä.
Kyllä on.
Takavalo on oltava, sen pitää olla punainen, ja etuvalon valkoinen.Mutta nyt hyvä neuvo fillaristeille. Nyt kun on pimeetä ja lähestyt valoinesi risteystä. Huomaa että melko usein sua ei näy. Siis ei näy, ei. Jota kiinnostaa oma terveys laittakaa siihen ohjauspyörän nuppiin valoa molemmin puolin tai sivurunkoon. . Monella on hyvä tiukka valo eteen ja sivulle se ei näytä mitään. Pirun äkkiä tulevat...!
Tämä.
Vaikka itse vain jalkailen ja pyöräilen, niin oikeasti hirvittää, miten "pimeitä" ihmisiä on liikkellä. Vaaraksi itselle ja muille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko pyörien jarruista määräyksiä ja jos on, mitä seuraa jos etujarru on paskana epäkunnossa, mutta takajarru toimii?
Meinaatko, että poliisi vaatii sulta koeajon ja vahtii, että kaikki toimii?
Itse en koskaan käytä etujarrua, ainoastaan takajarrua.
Eihän sitä tiedä jos vaikka tienvarsikatsastusratsian järjestäisivät joskus pyörille...
Joo, "ajapa tuonne 100 metriä ja käänny takaisin, jarruta kun tulet". Itsellä jos olisi huonot jarrut, en sadan metrin jälkeen kääntyisi takaisin... ;)
Sinä et sitä koeajoa suorita vaan poliisimies.
Tämä olisikin hauska nähdä. Fillareita jonossa ja poliisit veivaa.
ja patterikin oli sisällä eli jäi lisää rahaa gepard-.---siis vihanneksiin