Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten kieltäytyä vastaanottamasta lahjaa?

Vierailija
04.11.2021 |

Anoppini ostaa jatkuvasti lahjoja. Pääasiassa aivan täysin turhaa krääsää. Olen (mielestäni) ihan ystävällisesti kasvotusten puhunut hänelle asiasta, että en tahdo lahjoja. En jouluna, en synttäreinä enkä missään muussakaan tilanteessa. Silti sitä kiina-krääsää laahataan kotiini kauniissa kääreessä. Miten tämän saa loppumaan? Olen lahjoittanut tavarat eteenpäin ja silti niitä tulee lisää.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahjoita jatkossakin eteenpäin. Ei kai siihen muuta ratkaisua ole, jollei kerran nätisti pyytämällä ole loppunut lahjojen tuonti.

Ehkä lahjat joka tapauksessa vähenevät anopin ikääntyessä.

Vierailija
2/8 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahjoita takaisin anopille

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttävä ongelma. Jos hän vielä antaa sinulle lahjan, sano, että eikös ollut puhetta, etten halua enää lahjoja. Ole hyvä. Ja sitten ojennat lahjan takaisin hänelle. Etkä ota sitä enää vastaan. Tämä muutaman kerran, niin eiköhän hän ymmärrä.

Vierailija
4/8 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sinulle opetettu pienenä, että lahjan hylkääminen on lahjan antajan hylkäämistä? Lahjat harvoin osuvat nappiin. Mutta en usko, että anoppisi tarkoituksena on loukata sinua antamalla lahja. Lahjasta kiitetään ja sitä käytetään mahdollisuuksien mukaan. Jos lahjat ovat todella rumia tai käyttökelvottomia, voit kai pikkuhiljaa laitella niitä sivummalle? Luuletko, että anoppisi jotenkin ilahtuu, kun saat lopulta taottua hänelle päähän, että sinulle ei kannata ikinä ostaa mitään? Itse varmaan olisin todella loukkaantunut (vaikka en kenenkään anoppi olekaan).

Vierailija
5/8 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhottava tilanne, koska se tavaran eteenpäin kierrättäminen on kuitenkin oma hommansa. Eli lahjan antaja antaa lahjaksi turhaa tavaraa ja sen lisäksi vielä vaivaa ja ylimääräistä työtä.

Saisitko ohjattua lahjan ostoa, kerro vaikka innostuneesi erikoiskahveista tai artesaanisuklaista, jostain mikä kuluisi pois.

Jos anopppi silti ostaa tavaraa, niin ei kun kierrätykseen uff/fida/kontti vaan heti seuraavalla viikolla. Jos anoppi kyselee lahjan perään, sanot ettei sinulla oikein ollut sille käyttöä ja siksi laitoit eteenpäin.

Vierailija
6/8 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikesta sitä pitää ongelma tehdä. Sano kiitos ja pane eteenpäin tai roskiin.

Vierailija
7/8 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen kieltänyt antamasta ja jos ei usko vaan tuo silti niin sitten kieltäytynyt vastaanottamasta. Pitäähän se rojun hankkiminen (ja sitä myötä tuottaminen) saada loppumaan, roskiin heitto ei ole millään tasolla järkevää.

Vierailija
8/8 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elän itse melko "niukasti", ostan harvoin mitään ja silloinkin tarkkaan ja harkiten. Sotii kovasti omia ajatuksia vastaan jatkuva turhan tavaran ostaminen ja varsinkin roskiin heittäminen. Lahjaksi olen saanut mm. Tacokuorien pidikkeitä (ei koskaan syödä tacoja), lukuisia pöytävaloja, muovisia/posliinisia koriste-esineitä, tarjoilukulhoja/kippoja (laskujeni mukaan ainakin 20kpl)... viime vuonna sain lahjan itsenäisyyspäivän kunniaksi, synttäreillä, jouluks, nimipäiväksi, pääsiäisenä, vappuna... ARGH. Tavaran ostaminen on varmaan joku pakkomielle ja jonnekki sitä sitten on työnnettävä, kun anopin omat nurkat on täynnä. Suututtaa en kuitenkaan haluaisi, mutta ei hän kyllä tippaakaan minun toivetta kunnioita eikä kuuntele. Ap