Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten järjestätte sähköpostinne?

Järjestystä elämään
04.11.2021 |

Niin, että hermot säilyy ja löydätte kaiken helposti halutessanne. Onko teillä joku tarkka kansiohierarkia vai pidättekö kaikki inboksissa ja luotatte hakuun?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki menee roskapostiin ja loput delegoin työkavereille.

Vierailija
2/15 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki menee roskapostiin ja loput delegoin työkavereille.

Tää olis kyllä hieno tavoite...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kansioita. Luotan hakuun. En ikinä ehtisi postwja siirrellä. Poistan heti turhat.

Vierailija
4/15 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän gmailia ja järjestän postit alakansioihin. Hakutoimintokin on hyvä, jos vaan muistaa jonkun sopivan sanan, jolla hakee.

Vierailija
5/15 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyrin alle sataan säilöttävään viestiin. Niistä voi penkoa.

Vierailija
6/15 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tärkeät oikeaan pinoon ja ja kuitit keskelle loput menee roskiin, kerran viikossa pyyhin pölyt.

Vierailija
7/15 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraavat kansiot muun muassa

Vastausta odottavat - eli odotan jonkun vastaavan minulle, katson kansion säännöllisesti läpi ja katson tarviseeko jahdata.

Action-kansio - eli ne sähköpostit, jotka vaativat minulta pidemmän vastauksen tai jotain muuta toimintaa

Viite kansio - sellaisia joita saatan tarvita myöhemmin, mutta ei vaadi minulta mitään toimintaa tällä hetkellä

Vierailija
8/15 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhutaanko henk.koht. vai työpostista? Töissä olen kalenterista varannut pari slottia joka päivä, jolloin käyn poistit läpi. Suurin osa on ihan suoraan deletoitavia posteja ja loppuihin vastaan ja vastaamisen jälkeen poistan viestin. Erittäin vähän on sellaisia viestejä, mitä pitäisi erikseen säilöä. Ne on sitten omassa kansiossa.

Vierailija
9/15 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytän gmailia ja järjestän postit alakansioihin. Hakutoimintokin on hyvä, jos vaan muistaa jonkun sopivan sanan, jolla hakee.

Tämähän se on, että muistaako. Usein hakusana on toki selvä, mutta joskus ei löydäkään sillä ilmeisimmällä hakusanalla tai muista lähettäjän nimeä

Vierailija
10/15 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puhutaanko henk.koht. vai työpostista? Töissä olen kalenterista varannut pari slottia joka päivä, jolloin käyn poistit läpi. Suurin osa on ihan suoraan deletoitavia posteja ja loppuihin vastaan ja vastaamisen jälkeen poistan viestin. Erittäin vähän on sellaisia viestejä, mitä pitäisi erikseen säilöä. Ne on sitten omassa kansiossa.

Itse taas olen huomannut, että kyllä ajan mittaan tulee paljonkin sähköposteja joihin tarvitsee mahdollisesti myöhemmin palata.

Vierailija
11/15 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eksällä oli tapana säilyttää kaikki tuhannet viestit inboksissa eikä ikinä vaivautunut deletoimaan mitään. Mulle tollainen järjestelmä (tai pikemminkin järjestelmän puute) aiheuttaisi suurta ahdistusta.

Vierailija
12/15 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

ups

Vierailija
13/15 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki poistoon mitkä ei ole enää akuutteja tai tärkeitä. Tärkeät omassa kansiossa, muut inboxissa.

Vierailija
14/15 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säännöillä ohjautuvat kansioihinsa.

Vierailija
15/15 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse taas olen huomannut, että kyllä ajan mittaan tulee paljonkin sähköposteja joihin tarvitsee mahdollisesti myöhemmin palata.

Samat havainnot. Varsinkin töissä pitää samaan asiaan (eri vaiheissa) palata yhä uudelleen. Tai joutuu uudelleenlähettämään materiaalit jollekin sellaiselle, joka ei osaa pitää työsähköpostiaan vain työasioille varattuna ja siksi häneltä menee viestejä ohi silmien.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kahdeksan