Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaimoni sairastaa evankelisuutta.

Vierailija
16.01.2015 |

Suomen evankelis-luterilaisessa kirkossa vaikuttaa sellainen herätysliike kuin "Evankelisuus". Tunnetaan paremmin nimellä "S.L.E.Y.".

S.L.E.Y. koostuu sen luonteisista ihmisistä, joiden mielestä kaikki Jumalan luoma on koko ajan ihanaa ja kaunista, ja huonoistakin asioista pitää aina löytää se positiivinen puoli. Evankeliset ovat positiivisia ja iloisia. Raivostuttavaa!

Vaimoni sairastaa evankelisuutta. Hän on kiihkopositiivinen, ja osaa aina kaivaa huonoistakin uutisista esille sen paremman puolen. Hän löytää kaikesta, vaikka lasten kasvatuksen ongelmista tai rahahuolista tai vaikka maailmanpolitiikasta aina jonkun  valoisan puolen.

Minä itse puolestani sairastan kansanlähetysläisyyttä, siis, tiedättehän, sitä Päivi Räsäsen lahkolaisuutta. Meillä Suomen Evankelis-luterilaisessa Kansanlähetyksessä (S.E.K.L) ollaan yleensä synkkiä ja pessimistisiä kaiken suhteen. Periaatteessa kaikki asiat menevät koko ajan huonompaan suuntaan.

Silti me olemme aviopari. Pitäisikö meidän olla?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
16.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehän täydennätte toisianne loistavasti. Siunausta!

Vierailija
2/11 |
16.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.01.2015 klo 00:39"]

Tehän täydennätte toisianne loistavasti. Siunausta!

[/quote]

No kiitos. Ap.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
16.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein käynti psykiatrilla auttaa.

Vierailija
4/11 |
16.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harrastelkaa sieniä.

Vierailija
5/11 |
16.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hulluja olette kumpikin.

Vierailija
6/11 |
16.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon itse aina olla "realisti-pessimisti" ja inhonnut positiivisia..mutta mitä vanhemmaksi olen tullut sitä enemmän olen alkanut toivomaan että itsekin voisin olla sellainen. Voiskohan sun vaimo saada tartutettua sen minuun ?  (niin ja siis olen nainen)

Vierailija
7/11 |
16.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.01.2015 klo 01:27"]

Mä oon itse aina olla "realisti-pessimisti" ja inhonnut positiivisia..mutta mitä vanhemmaksi olen tullut sitä enemmän olen alkanut toivomaan että itsekin voisin olla sellainen. Voiskohan sun vaimo saada tartutettua sen minuun ?  (niin ja siis olen nainen)

[/quote]

Siis... Olla millainen? Iloinen? Positiivinen? Pelkäänpä, että sellainen elämänasenne saapuu sieluun ja luonteeseen ainoastaan tulemalla uskoon ja S.L.E.Y:n kannattajaksi. Ap.

Vierailija
8/11 |
16.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.01.2015 klo 00:38"]

Suomen evankelis-luterilaisessa kirkossa vaikuttaa sellainen herätysliike kuin "Evankelisuus". Tunnetaan paremmin nimellä "S.L.E.Y.".

S.L.E.Y. koostuu sen luonteisista ihmisistä, joiden mielestä kaikki Jumalan luoma on koko ajan ihanaa ja kaunista, ja huonoistakin asioista pitää aina löytää se positiivinen puoli. Evankeliset ovat positiivisia ja iloisia. Raivostuttavaa!

Vaimoni sairastaa evankelisuutta. Hän on kiihkopositiivinen, ja osaa aina kaivaa huonoistakin uutisista esille sen paremman puolen. Hän löytää kaikesta, vaikka lasten kasvatuksen ongelmista tai rahahuolista tai vaikka maailmanpolitiikasta aina jonkun  valoisan puolen.

Minä itse puolestani sairastan kansanlähetysläisyyttä, siis, tiedättehän, sitä Päivi Räsäsen lahkolaisuutta. Meillä Suomen Evankelis-luterilaisessa Kansanlähetyksessä (S.E.K.L) ollaan yleensä synkkiä ja pessimistisiä kaiken suhteen. Periaatteessa kaikki asiat menevät koko ajan huonompaan suuntaan.

[/quote]

Keksitkö tuon jutun Sleyn isoskoulutuksessa vai ihan itse? Kun molemmat pääsette koulusta ja alat opiskelemaan, menettekin yhdessä Opkoon ( viidesläinen opiskelijajärjestö).

Vierailija
9/11 |
16.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.01.2015 klo 01:37"]

[quote author="Vierailija" time="16.01.2015 klo 01:27"]

[/quote]

Siis... Olla millainen? Iloinen? Positiivinen? Pelkäänpä, että sellainen elämänasenne saapuu sieluun ja luonteeseen ainoastaan tulemalla uskoon ja S.L.E.Y:n kannattajaksi. Ap.

[/quote] Uskossa olen (tosin mihinkään kirkkoon tms en kuulu), mutta siis olen kyllä henk koht uskossa. Tää mun perusluonne vaan tökkii vastaan koko ajan...tosin mulla ollut aika vaikea elämä joten ehkä oon vaan oppinut odottamaan aina pahinta. Mut...ole iloinen kun sun vaimo jaksaa olla iloinen, oikeesti se on tosi hieno juttu!

Vierailija
10/11 |
16.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paha ja vakava sairaus sekä aloittajalla että vaimolla. Menkää hakemaan apua jostakin muualta kuin uskonnollisista piireistä.

Vierailija
11/11 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.01.2015 klo 00:38"]

[/quote]

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kolme