Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koronarokote ja yritys raskautua

Vierailija
04.11.2021 |

Lyhyesti :

Sinä, joka olet ottanut ekan ja/tai tokan koronarokotteen, ja olet sen jälkeen tullut raskaaksi tai yrität tulla raskaaksi.... Kerro kokemuksesi! Tarvitsen vertaistukea!

Olen tänään menossa ottamaan ekan rokotteen. Jännittää, meneekö kierto sekaisin. Toisen lapsen yritys alkaa nyt vuodenvaihteessa.

N33

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi vasta nyt oat rokotteen???

Vierailija
2/29 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kysymys. Jos kierto menee sekaisin niin silloinhan yleensä ei voi raskautua, jos ei tule ovulaatiota kierron sekoamisen takia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai miksi vasta nyt otan rokotteen?

Juu, tulen saamaan p4skaa niskaan tästä, mutta aiemmin en ottanut, koska olen sairastanut koronan keväällä 2020 enkä kokenut rokitusta tarpeelliseksi, lisäksi pelotti suoraan sanottuna ottaa se koska uusi rokote. Aion sen nyt kuitenkin ottaa, kiinnostaa vaan tuo vaikutus raskautumiseen.

Ap

Vierailija
4/29 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

🙋‍♀️ Sain tokan rokotteen heinäkuun lopussa. Oltiin sovittu jo ennalta, että 3kk tokan rokotteen jälkeen (niinkuin ohjeissa sanottiin) jätetään ehkäisy pois ja nyt on eka kierto ilman ☺️ Jännää!

Vierailija
5/29 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Johtuisikohan vaikka imetyksestä???

Vierailija
6/29 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miettisin vielä. Käytäntö on valitettavan usein näyttänyt, että kahta ei voi saada, rna-piikkiä ja vauvaa.

Vierailija
7/29 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

🙋‍♀️ Sain tokan rokotteen heinäkuun lopussa. Oltiin sovittu jo ennalta, että 3kk tokan rokotteen jälkeen (niinkuin ohjeissa sanottiin) jätetään ehkäisy pois ja nyt on eka kierto ilman ☺️ Jännää!

Ups, unohdin kokonaan sanoa että kierto ei mennyt sekaisin ☺️ Ensimmäiset kuukautiset rokotteen jälkeen olivat kivuliaammat kuin yleensä, ei muuta ihmeellistä

Vierailija
8/29 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis eikö tuo kumottu jo, että rokotteen jälkeen pitäis odottaa ennenku tulee raskaaksi? Vai onko siinä yhä joku varoaika?

Vierailija
9/29 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö rokotetta voi ottaa imetyksenkin aikana?

Vierailija
10/29 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis eikö tuo kumottu jo, että rokotteen jälkeen pitäis odottaa ennenku tulee raskaaksi? Vai onko siinä yhä joku varoaika?

En oo tietonen nykyisistä ohjeista, mutta kun huhtikuussa otin ensimmäisen niin silloin ohjeistus oli tämä ja silloin jo sovittiin, että puolen vuoden päästä jätetään ehkäsy pois ☺️

Vierailija
11/29 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti raskautuminen onnistuu pian, ap!

Itse en uskaltaisi tilanteessasi ottaa rokotetta.

Itse olin korona-aikana raskaana (aloin odottaa lasta jo ennen rokotusten alkamista) enkä silloinkaan halunnut rokotetta ottaa, sillä tutkimustietoa rokotteen vaikutuksista sikiöön ei ole. Normaalisti ei suositella raskaana oleville edes yrttiteetä tai lakritsia ja nyt sitten olisikin muka yhtäkkiä turvallista rokottaa uudenlaisella rokoteteknologialla.

Vierailija
12/29 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mitään varoaikoja.

Itse olen ottanut molemmat piikit nyt raskausaikana. Mieluummin olisin ottanut ennen raskautta, mutta en ehtinyt. Jotenkin vauvan kannalta olisin ollut turvallisemmin mielin, vaikka en usko että siitä mitään haittaa olisi ollutkaan.

Mutta kaikista eniten silti pelottaisi korona ilman rokotetta + raskaus.

Vierailija
13/29 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet nainen, alle 60v perusterve niin älä ota. Typerä aloitus

Vierailija
14/29 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo

Vierailija
15/29 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tahdot lisääntyä? Maailma on jo täynnä ihmisiä.

Vierailija
16/29 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraan keskustelua.

Uppp!

Vierailija
17/29 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole tutkittua tietoa erittyykö sitä äidinmaitoon. Kuka hullu tekisi vauvallaan ihmiskoetta? On vähän liian kallis asia kokeiluihin. Maidon tulo voi myös estyä hormonimuutoksista. Puhdasta riskienhallintaa.

Vierailija
18/29 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä minäkin ihmettelen. Tunnen noin 15 vauvan äitiä, jotka ottaneet rokotteet imetysaikana.

Vierailija
19/29 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole tutkittua tietoa erittyykö sitä äidinmaitoon. Kuka hullu tekisi vauvallaan ihmiskoetta? On vähän liian kallis asia kokeiluihin. Maidon tulo voi myös estyä hormonimuutoksista. Puhdasta riskienhallintaa.

Mä kans imetän ja oon miettinyt rokotetta mut tän tyyppiset kommentit saa mut aina perääntymään. En uskalla.

Vierailija
20/29 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole mitään varoaikoja.

Itse olen ottanut molemmat piikit nyt raskausaikana. Mieluummin olisin ottanut ennen raskautta, mutta en ehtinyt. Jotenkin vauvan kannalta olisin ollut turvallisemmin mielin, vaikka en usko että siitä mitään haittaa olisi ollutkaan.

Mutta kaikista eniten silti pelottaisi korona ilman rokotetta + raskaus.

Sinä olet varmaan vetänyt viinaa ja huumeitakin raskausaikana tai sitä ennen. Hulluudelle ei vaan voi mitään. Älä sitten itke, jos lapsesi ei kehity normaalisti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi viisi