Suositelkaa hyvää pyykinpesuainetta
Olemme käyttäneet yli 10-vuotta Lidlin nestemäistä Formil colour ja Active pyykinpesuainetta. Nuo pesuaineet oli aivan huippu hyviä, mutta nyt ne on poistuneet Lidlin valikoimasta. Omoa ollaan kerran kokeiltu, mutta ei tykätty. Mitä muita nestemäisiä pyykinpesuainemerkkejä suosittelisitte?
Kommentit (18)
Halpakaupasta ostan aina sen litrasen tonkan eurolla. Merkkiä en muista, mutta sinistä nestettä on.
Serto silkki-villa nestemäinen. Mahdollisimman vähän haiseva. Älä kuitenkaan käytä tätäkään pesuainetta enempää kuin on tarpeen, sillä kyllä tässäkin on haju, jos sitä jää vaatteisiin liiallisen käytön vuoksi.
Enpä ole havainnut mainittavia vikoja missään pesuaineissa. Itse olen päätynyt käyttämään bio luvil sensitive coloria tai omoa riippuen kumpi on halvempaa (kyseessä on täsmälleen sama aine samalta tehtaalta protip)
Vierailija kirjoitti:
Pirkka hajusteeton. En vaihtaisi.
Mun mielestä tää jättää vaatteisiin ihan kauhean hajun. Kun käytin ekan kerran niin luulin, että pesukoneeseen oli kulkeutunut kanankakkaa!
Neutral colour on hyvä.
Mä tykkään tästä Heti-pyykinpesunesteestä, missä on myös etikkaa mukana. Jättää vaatteet raikkaan tuoksuisiksi. Saa ihan perusmarketeista.
https://www.paperplast.fi/product/2076/heti-kirjopyykki-15-l-etikkapohj…
https://www.tokmanni.fi/pyykinpesunestetiiviste-888-ml-pure-pikkujatti-…
Omossa käytän tuota se normaali omo on tosi pahanhajuinen
Vierailija kirjoitti:
Enpä ole havainnut mainittavia vikoja missään pesuaineissa. Itse olen päätynyt käyttämään bio luvil sensitive coloria tai omoa riippuen kumpi on halvempaa (kyseessä on täsmälleen sama aine samalta tehtaalta protip)
Tuo on hyvä tietää, että kyseessä on sama aine. Kiitos!
Vierailija kirjoitti:
persil
Jääkö pesun jälkeen vaatteisiin hyvä tuoksu?
Lidlin formil sensitive. color-versio oli kuluttajalehden testissä myös paras värilliselle pyykille tarkoitettu pesuaine. Hajuttomia, monia pesuaineita pienempi ympäristökuormitus ja hyvä pesuteho. Plussaa myös halpa hinta.
Mikä se on se kauheanhajuinen, ilmeisesti halpa aine, joiden käyttäjät erottaa ulkonakin?
Vierailija kirjoitti:
Mikä se on se kauheanhajuinen, ilmeisesti halpa aine, joiden käyttäjät erottaa ulkonakin?
Ariel. Huh sentään!
Ei ikinä jauhemaista! Se rikkoo koneen koska sisältää savea (bentoniitti tms).
Kiitos Vihreille tästäkin.
Kun käyttää hajutonta pesuainetta ja pesee esim tiskirätin vaatteiden joukossa, sen kamalan hakun haistaa ihmisistä esim bussissa.
Pesuainehajuhullu taas omassa ketjussaan 🤣
Lidlin pesuaineet formil (violetti ja vihreä) oli parhaita, mutta niitä ei ole näkynyt Lidlissä enää pariin viikkoon.
Kokeilin tuota Omoa, ja en tykännyt. Pesun jälkeen pyykit haisee kemikaalille.
Pirkka hajusteeton. En vaihtaisi.