Minkä mittainen lantio on KAPEA?
Ja mikä on se lantio-vyötärösuhde (erotus cm), että tulee tasapaksu/tikkuvartalovaikutelma?
Kommentit (42)
Eihän tuo lantion ympäri mitattava mittakaan kerro lantion LEVEYDESTÄ. Joku voi olla kapealantioinen, mutta pylly niin iso taaksepäin. Tuossa tavassa mitataan ympäryysmittoja, ei leveyttä.
Se mikä kertoo lantion leveyden kaikista selvimmin, on se kun ihan vaan suoraan mittaa lantion oikeasta reunasta vasempaan reunaan. Sitten vertaa sitä samalla tavalla mitattuun vyötärön leveyteen. Ei siis mittanauhalla mitään ympäryysmittoja.
[quote author="Vierailija" time="15.01.2015 klo 22:32"]Aikuinen nainen, jolle 36:n housut ovat sopivat, on kapealanteinen.
[/quote]
Täytteestähän se riippuu eikä housujen koosta. Minusta leveä/kapea lanne on anatominen asia, jota ei voi muuttaa.
[quote author="Vierailija" time="16.01.2015 klo 00:50"][quote author="Vierailija" time="15.01.2015 klo 22:32"]Aikuinen nainen, jolle 36:n housut ovat sopivat, on kapealanteinen.
[/quote]
Täytteestähän se riippuu eikä housujen koosta. Minusta leveä/kapea lanne on anatominen asia, jota ei voi muuttaa.
[/quote]
Lisään nyt vielä että mä en puhu ollenkaan siitä mikä on kaunista tai rumaa, vaan luista.
[quote author="Vierailija" time="15.01.2015 klo 22:18"]
Esim. se klassinen mitta 60/90 antaa suhdeluvuksi 0,67.
[/quote]
Kultainen leikkaus, 0,618 on monen taiteilijan käyttämä ihanne suhde.
Lantioni mittaa en muista, mutta lantioluiden väli ainakin on 24 cm... Vyötärönympärys taas viimeksi mitatessa oli 63 cm ja voin sanoa, että aikamoinen tasapaksu pötkö olen.
Kapea lantio on varmaan tuollainen just että luiden väli on 20 cm tai vähän yli. Mulla luiden väli 30 cm, todella leveä lantio. Aiheuttaa valtavan thigh gapin vaikka en ole mikään laiheliini.
Nuorempana lantioni oli 84 cm ja vyötäröni 62 cm. Olin edestä päin aika tasapaksu. Rakastin vartaloani.
No jos 36 koko menee housuissa niin aika hyvä kait?
joku max 92 cm, mutta jotta näyttäis hyvältä niin vyötärönkin pitää olla kapea, ei massua ja mieluiten rintoja sais olla kuitenkin, jotta tulee sellanen balanssi:)
Mulla lantioluiden väli 30 cm ku mittasin äsken. Lantion ympärys 110 cm ja vyötärön 69 cm. Olen suht kurvikas. Ero näkyy kyllä enemmän sivusta pystyperseenä ja kapeana vyötärönä.
Eikös se 90-60-90 ole vieläkin se ihannoitu suhde? Sen mukaan vois miettiä omien mittojensa sopusuhtaisuutta, jos nyt on ihan pakko itseään tällä kiusata...
Minulla on kurvikas tiimalasivartalo, mitat 95-65-95.
[quote author="Vierailija" time="15.01.2015 klo 21:54"]Minulla on kurvikas tiimalasivartalo, mitat 95-65-95.
[/quote]
Öö ei oo kurvikasta nähnykää?
[quote author="Vierailija" time="15.01.2015 klo 21:56"]
[quote author="Vierailija" time="15.01.2015 klo 21:54"]Minulla on kurvikas tiimalasivartalo, mitat 95-65-95. [/quote] Öö ei oo kurvikasta nähnykää?
[/quote]Kylä tiimalasivartalo näyttää kurvikkaalta. Vyötärön hoikkuus sen vaikutelman tekee.
Mulla on levee ahteri