Vanheneminen ahdistaa!
Ihminen muuttuu karmean näköiseksi vanhentuessaan. Tuntuu kamalalta ajatukselta, että itsekin muuttuu ryppyiseksi roikkonaamaksi :( Joo, olen pinnallinen ja turhamainen ihminen.
Kommentit (20)
En ollenkaan näe ihmisissä sitä iän tuomaa karismaa tms. mikä useimpien mielestä on olevinaan viehättävää.
Ap
Ongelmaasi on helppo lääke ja se on ilmainen.
Muutos ahdistaa aina. Ikä tuo mukanaan uudenlaisia ajattelutapoja ja mahdollisuuksia. Älä pelkää.
Ei ahdista. Kun itsetunto ja minäkuva perustuu muuhunkin kuin ulkonäköön, miksi ahdistaisi?
Kyllä sinä kasvat ja kypsyt 😄 trust me
Vierailija kirjoitti:
Milloin tämä tapahtuu?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Milloin tämä tapahtuu?
Ap
Varmaan vaihtelee yksilöstä toiseen. Itse olen 35-vuotias ja vuosien terapia sai kyllä näkemään asioita. Kävin eri syystä, mutta mietin siellä myös noita samoja asioita kuin sinä.
Nyt koen pelkkää iloa vanhenemisesta. Mitä ulkonäköön tulee; nykyisin riittää että olen ikäisekseni hyvässä fyysisessä kunnossa 🙂
Eli terapia kasvattaa ja kypsyttää?
Ap
En ole seurustellut kolmeen vuoteen eli en ole paritellut kolmeen vuoteen.
Toivottavasti joskus vielä.
N29
Vierailija kirjoitti:
Eli terapia kasvattaa ja kypsyttää?
Ap
Se nopeuttaa prosessia. Näin ainakin terapeuttini mukaan. Jos vanheminen aiheuttaa ahdistusta, ei ole yhtään liioiteltua käydä vaikka muutamaan otteeseen juttelemassa vaikka psykiatrisen hoitajan kanssa. Toivottavasti sait tästä jotain apua ja ehkä lohtuakin
Minä taas olen äärettömän kiitollinen siitä, että olen saanut vanheta. Se ei ole mikään itsestäänselvyys.
Kyllähän se vähän ahdistaa. Kasvojen ja kropan muutokset on vaikea hyväksyä, mutta pakkohan se on.
Ikänäkö helpottaa tuotakin tuskaa
Vierailija kirjoitti:
Minä taas olen äärettömän kiitollinen siitä, että olen saanut vanheta. Se ei ole mikään itsestäänselvyys.
Ei nämä sulje toisiaan pois. Olen minäkin kiitollinen, mutta silti olen sitä mieltä, että vanheneminen ei ihmistä kaunista.
Ap
Onko sinulla ap, muutakaan vaihtoehtoa kuin vanheta, jos aiot elää? Auttaako, jos sanon, että et ole tilanteessasi yksin? (kommentti on tarkoituksella ironis-sarkastinen inhorealismivastaus).
Sukupuolenkin voi vaihtaa ilmoituksella niin miksei myös ikää?
Pitää vain keksiä muita ilonaiheita kuin oman peilikuvansa katseleminen.
Mua ahdistaa kanssa. :( Oon 30v ja nyt jo huomaa, että alamäki on alkanut.
En katso vanhoja naisia mitenkään "Hyi miten ruma" mutta itseä ahdistaisi näyttää siltä.
Joo joo on etuoikeus vanheta ja elämässä on muutakin.....
Mutta kammottaa se silti. Mulla on vielä sellaiset piirteet mistä tiedän, että ne ei tule näyttämään hyvältä vanhana.
Ap haluaa velloa itsesäälissä ja -inhossa, ei kannata vaivautua
Kun vanhenee niinkuin me kaikki. On aika antaa itselle armoa ja hankkia elämään iloa lohdutusta taiteesta.