Sallisistko miehesi pettää jos olisit itse pettänyt?
Jos itse pettäisit, vahingossa tai tahallasi, sallisitko että miehesi myös harrastaisi seksiä toisen kanssa? Siis jos itse haluaisit jatkaa suhdetta ja saada anteeksi tms.
Kommentit (13)
Pettäminen on eräänlaista valehtelua. Itse näkisin että en pelkästään tehnyt jotain tyhmää vaan kannustaisin puolisoa vielä rikkomaan omaa moraaliaan jos ehdotan "vastapettämistä". Eli periaattessa sattuttaisin kahdesti ja vieläpä halveeraisin toista. Parisuhteessa näen että annan kumppanilleni jotkut tarpeeni, kuten läheisyys, ja toisin päin. Mitä muuta varten se parisuhde olisi. Jos tarpeet ei kohtaa niin sitten erotaan. Aikamoinen nössö täytyy olla että ottaa kumppanin, joka ei vastaa omia tarpeita ja sitä kayttää tekosyynä typeryyksiin.
En. Mutta jos pettäisin itse ja mies kertoisi myöhemmin pettäneensä tietämättä minunkin, niin olisi kynnys antaa anteeksi matala. Tosin en haluaisi noin paskaa suhdetta.
[quote author="Vierailija" time="15.01.2015 klo 12:58"]
Miten petetään vahingossa?
[/quote]
Tarkoitin, ettei suunnitelmallisesti.
Hyvä mies lähtisi käveleen tommose "vahinko" pettäjän luota. Lassukka ei.
Vähän vaikea se olisi siinä tilanteessa mennä vaatimaan toiselta uskollisuutta jos itse olisi pettänyt.
Jos mieheni pettäisi minua niin ihan varmasti käyttäisin tilaisuutta hyväkseni ja pettäisin itsekin jossain vaiheessa jos nyt yleensä haluaisin miehen kanssa enää olla. En siis heti kostoksi vaan sitten kun joku "ihana" sattuisi kohdalle.
Eiköhän jokainen normimies pistäisi moisen jakorasian kiertoon samantien ja saisi sen jälkeen sitten panna ihan kenen kanssa huvittaa.
Kuka hullu jää suhteeseen pettäjän kanssa? Johan siinä sitten kusee koiratkin luvan kanssa kintuille.
No tietenkin, muuten olisin narsistisesta.
Senkus vaan. Olisin kyllä pettynyt miehen kostonhimoisuuteen, ei kaksi väärää tee oikeaa.
[quote author="Vierailija" time="15.01.2015 klo 13:05"]
Eiköhän jokainen normimies pistäisi moisen jakorasian kiertoon samantien ja saisi sen jälkeen sitten panna ihan kenen kanssa huvittaa.
Kuka hullu jää suhteeseen pettäjän kanssa? Johan siinä sitten kusee koiratkin luvan kanssa kintuille.
[/quote]
Öö, se pettäjä saattaa olla monessa muussa mielessä erittäin hyvä saalis. Lisäksi rakkaus saa ihmisen tekemään moniakin asioita, joita sinä et vielä ymmärrä.
[quote author="Vierailija" time="15.01.2015 klo 13:24"]
[/quote]
Öö, se pettäjä saattaa olla monessa muussa mielessä erittäin hyvä saalis. Lisäksi rakkaus saa ihmisen tekemään moniakin asioita, joita sinä et vielä ymmärrä.
[/quote]
Missä muussa mielessä? Sillä on paljon omaisuutta, joten siedät mitä vain siivestääksesi?
"Rakkaus" ei ole tekosyy tyhmyydelle. Kuvaamasi Hollywood "rakkaus" on väliaikainen mielenhäiriö, jonka oireet kannattaa tunnistaa, jotta niitä osaa hallita. Ainoastaan täysin elämäänsä hallitsematon ihminen antaa nöyryyttää itseään vapaaehtoisesti. Ellei sitten ole masokisti ja saa siitä jotain seksuaalista kiksiä.
[quote author="Vierailija" time="15.01.2015 klo 13:29"]
[quote author="Vierailija" time="15.01.2015 klo 13:24"]
[/quote]
[/quote]
Missä muussa mielessä? Sillä on paljon omaisuutta, joten siedät mitä vain siivestääksesi?
"Rakkaus" ei ole tekosyy tyhmyydelle. Kuvaamasi Hollywood "rakkaus" on väliaikainen mielenhäiriö, jonka oireet kannattaa tunnistaa, jotta niitä osaa hallita. Ainoastaan täysin elämäänsä hallitsematon ihminen antaa nöyryyttää itseään vapaaehtoisesti. Ellei sitten ole masokisti ja saa siitä jotain seksuaalista kiksiä.
[/quote]
Minulle tuli mieleen mm. se, että pettäjä voi olla järisyttävän hyvää seuraa, älykäs, avulias, luotettava, hyvä vanhempi lapsille, varakas, lämmin persoona, joka vaan on taipuvainen seksuaaliseen vapaamielisyyteen. Jos itsekin pääsee yli seksiin liittyvistä pakkomielteistään, voi olla täysin mahdollista hyväksyä esim. se, että pettäjä ei pidä seksiä yhtä suuressa arvossa kuin populaarikulttuurissa on tapana olettaa. Meille syötetään lapsesta asti käsitystä, että miehen ja naisen rakkaus on yhtä kuin seksi, vaikka paskat se näin mene...