Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Juhlien tarjoiltavat. Mitkä ovat sinun makuusi? Mitkä inhokkisi?

Vierailija
15.01.2015 |

Täällä on aina toisinaan juttu tarjoiltavista. Tämänkin kysymyksen ja avauksen teon minulle toi tuo mokkapalat juttu.

Yleensä tulee aina jonkun  ehdotuksiin kommentteja mitkä on niin in ja mitkä vanhanaikaisia tai muuten so last season.

Omia suosikkeja ovat hyvin tehty voileipäkakku kinkku ja lohi, Salaatit. Juustokakut, kuppikakut, mutakakku, moussekakut.

Inhokkeja taas joku peruspulla, kermakakku baanitäytteellä, päällä hedelmiä ja runsas kiillekerros.

Inhokeiksi en listaa niitä mille olen allerginen.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en oikein edes keksi mitään sellaista tarjottavaa, joka olisi ollut mielestäni pahaa tai turhaa. Ehkä kerran oli vähän ikävästi vuohenjuustoa sekä piirakassa että salaatissa, joten itseltäni jäi syömättä, mutta muut pitivät kyllä. 

Karjalanpiirakatkin ovat mielestäni ihan käypä tarjottava. Ainakin niinä kertoina, kun itse olen tarjonnut itsetehtyjä karjalaisen isoäitini reseptillä valmistettuja piirakoita, ovat menneet kuin kuumille kiville. Tietty jos aina on samat tarjoilut samassa kyläpaikassa niin sitten on ehkä vähän tylsää.

Vierailija
22/27 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä toivoisin että juhlissa älyttäisiin tarjota muutakin suolaista kuin niitä vitun voileipäkakkuja... Inhoan niitä, aina jokaisissa kemuissa on joku pari variaatiota eikä mitään muuta, sitten saa sokeriähkyissä taas pyöriskellä kun voi syödä vaan kakkua ja pullaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä innostun lähes kaikesta, missä on kalaa. :) Eli graavilohet, kalakeitto ja muut kalatarjottavat (mikäli siis kyse isommista kuin pelkistä kahvitarjoiluista). Kalavoileipäkakku nam. 
Oikeastaan on todella vaikea sanoa, mistä en erityisemmin perustaisi. Ehkä ihan perussekasyöjäaikoina lihakeitto oli sellainen pettymys ajatuksena, vaikka sekin syötynä yleensä vallan hyvää oli. Kiusaukset eivät ole hirveästi minun makuuni, mutta en nyrpistele niillekään nenääni.

Kahvitarjoiluista... no, vaikea keksiä, mikä olisi varsinainen inhokki. Kuivakakku ja keksit eivät ehkä innosta, mutta kylläpä niitäkin tulee kahvipöydästä otettua, eikä mikään ole saanut raivosta punaiseksi. Ja kylmät, ruokakermaan tehdyt piirakat ovat itselläni lähinnä epäonnistuneet ja maistuvat pahville, epäluulo niitä kohtaan on suuri, mutta yleensä jokainen muu on osannut tehdä ne minua paremmin. :D

Kookos- tai sinihomejuustopohjaisista leivonnaisista en innostu sitten mitenkään. Olen kyllä yrittänyt, koska en pidä nirsoiluista. Mutta... niin. Hyi olokohon!

Vierailija
24/27 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus jollain oli ihan kunnon voileipiä eri päällysteillä, oli muuten hyviä kahvin kanssa! 

Vierailija
25/27 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.01.2015 klo 11:25"]

Mä toivoisin että juhlissa älyttäisiin tarjota muutakin suolaista kuin niitä vitun voileipäkakkuja... Inhoan niitä, aina jokaisissa kemuissa on joku pari variaatiota eikä mitään muuta, sitten saa sokeriähkyissä taas pyöriskellä kun voi syödä vaan kakkua ja pullaa.

[/quote]

2 taas kommentoi, että minusta nykyään tosi harvoin saa voileipäkakkua juhlissa. Söisin mielelläni. Ja itse voisin tarjota pieniä karjalanpiirakoita sauvporotäytteellä tai vaikka lohimoussella, ei välttämättä aina sitä munavoitäytettä tarvitse olla tai vaikka useaa vaihtoehtoa tarjolle.

Vierailija
26/27 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokatarjoiluissa karjalanpaisti ja lihakeitto ovat mielestäni tylsiä. Toki niitä on helppo tehdä iso satsi isolle porukalle, kuten olen kuullut perusteluksi, mutta ne on minusta niin nähty enkä muutenkaan pidä niistä. Samoin keitetty peruna sen karjalanpaistin kaverina tai isot perunalohkot lihakeitossa. Arkiruokaa, perunaa nyt saa aina. Siltä osin siis samaa mieltä sen kanssa, joka kirjoitti toivovansa jotain erilaista kuin arkena.

Karjalanpiirakoita syön arkenakin, mutta juhlavuutta saa munavoilla tai tuorejuustolevitteillä yms. arkimargariinin sijaan.

Vierailija
27/27 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pidä mistään kuivasta: keksit, kakut (joko tarkoituksella tai vahingossa) tai muu hyvin jauhoisen tuntuinen. Keksikin voi olla mehevä eikä mikään kaupan laatikkokeksi. Ne Subwayn ihanat keksit? Ah! Niitä oli joku itse tehnyt ja olivat kyllä herkullisia.

Toisaalta taas liian kosteat jutut ovat usein menettäneet täysin rakenteensa. Näin käy helposti esim. juuri kakuissa. Suhtaudun varauksella voileipäkakkuihin, kun ne on yleensä läpimärkiä ja kaikki maistuu ja tuntuu suussa samalta. Miksi edes tehdä sitten kerroksia, kun kaikki voisi kätevästi vaan mössätä yhteen?

Liian moni pilaa juhlansa sillä, että itse koittaa toteuttaa reseptejä, jotka ovat liian vaativia. Kannattaa siis aina pysyä "omalla tasollaan" niin ruokakin on hyvää. Arkena kannattaa sitten koittaa uusia reseptejä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä neljä