Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Juhlien tarjoiltavat. Mitkä ovat sinun makuusi? Mitkä inhokkisi?

Vierailija
15.01.2015 |

Täällä on aina toisinaan juttu tarjoiltavista. Tämänkin kysymyksen ja avauksen teon minulle toi tuo mokkapalat juttu.

Yleensä tulee aina jonkun  ehdotuksiin kommentteja mitkä on niin in ja mitkä vanhanaikaisia tai muuten so last season.

Omia suosikkeja ovat hyvin tehty voileipäkakku kinkku ja lohi, Salaatit. Juustokakut, kuppikakut, mutakakku, moussekakut.

Inhokkeja taas joku peruspulla, kermakakku baanitäytteellä, päällä hedelmiä ja runsas kiillekerros.

Inhokeiksi en listaa niitä mille olen allerginen.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tykkään yleensä kaikesta, ei ole mitään inhokkeja. Etenkin suolaiset piirakat ja voileipäkakut ovat mun lemppareita ja makeista joku oikein syntisen suklsinen juttu. Britakakkuihin olen myös ihastunut

Vierailija
2/27 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivoisin että olisi jotain erikoista, mitä harvoin saa, tai uutuuksia, joita ei ole koskaan maistanut. Olen pettynyt jos tarjolla on karjalanpiirakoita, keksejä ja mansikkatäytekakkua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä Tykkään eniten jos tarjolla on jotain suklaista (esim. Kolmen suklaan juustokakku, kunnon mutakakku tms.), sitten jotain marjaista ja raikkaampaa, (. pehmeäpohjainen marjapiiras tuoreilla marjoilla ja ranskankermalla). Lisäksi jotain pienempiä juttuja kuten vaahtokarkkeja, pikkuleipiä, suklaamacaroneja. Suolaisista salaatit (esim. Kana ja feta/mozarella lisukkeena), voileipäkaukut maistuu myös muttei kuulu yleensä meidän tarjottaviin, suolaiset piirakat myös jos on kunnolla täytettyä ja makua. Siinä muutamia :)

Vierailija
4/27 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En syö juustoja, joten mielellään juustoton vaihtoehto suolaisiin tarjottaviin. On ärsyttävää, kun juustoa laitetaan myös salaatin joukkoon. Laittakaa kippoon siihen viereen, jokainen voisis sitten ottaa haluamansa määrän. Tykkään siis salaateista ja kalasta. Raskaat kerma- ym kreemikakut ei maistu, moussekakut on hyviä. Minä olen hyvän pullan ystävä, hyvinkin voisin ottaa palan vaikka bostonkakkua kahvin kanssa. Kuivakakut ei maistu, eikä pikkuleivät. Ne maistuu vaan jauholle ja rasvalle.

Vierailija
5/27 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suolaiset piirakat, voileipäkakut, salaatit ja coctailpalat maistuu.
Makeista tykkään täyte- että juustokakuista, leivoksista ja ihan perus pehmeästä tuoreesta pullasta. Idea on kuitenkin se, että mikään ei ole kuivaa!!! Esim. tuore pulla on hyvää, mutta kuivahtanut ei ja jos kakku on kuiva se ei myöskään maistu.

Vierailija
6/27 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosikkeja monipuoliset salaatit, erilaiset suolaiset coctailpalat, leipäjutut ym.

Inhokkeja kermakakut ja kaikki äklömakea.

Vierailija
7/27 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähes kaikki maistuu, kunhan tarjottavat on tehty kunnon aineksista ( kermaa ja voita ).
Ihan yksinkertaiset ja helpot leivonnaiset voivat olla todella hyviä kunhan ainekset ovat olleet hyvät ( esim. porkkanapiirakka, kääretorttu, korvapuustit ). Mutta jos aineksissa pihistellään ja kerma vaihdetaan maitoon jne niin valitettavasti sen myös huomaa lopputuloksesta.

Vierailija
8/27 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa meiltä monen edellä kirjoittaneen kanssa, eli kunnon ainekset, ja laadukasta, ei siis esim. kuivaa. Tykkään kovasti ihan peruspullastakin, sen sijaan ns. kuivakakut jää usein syömättä, kun on niin paljon kaikkea parempaakin. Onko kuivakakut jotenkin vanhanaikaisia?

Suolaisista tykkään selkeistä mauista. Suolainen piirakka (kunhan sinne ei ole ängetty kaikkea mahdollista samaan piirakkaan), juustot, cocktail-palat. Salaateissa en ymmärrä pastasalaatteja, en välitä syödä pastaa kylmänä. Salaateissakin sellaiset selkeät salaatit on enemmän makuuni, tai sitten tosiaan niin, että osan aineista pystyy halukkaat lisäämään.

Tonnikalaa itse en syö, joten sen voisi jättää pois sekä salaateista että piirakoista.

Kakuista raikkaat tai sitten suklaiset. Ei tosiaan mitään kiillepinnoitteita enää nykyään.

Mutta minulle kyllä maistuvat esim. karjalanpiirakat.

Vierailija
9/27 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keksit on kaikki aika turhia, toisaalta lapset tuntuu kiskovan niitä urakalla. Lpasettomiin juhliin siis ei keksejä.

Vierailija
10/27 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosikkeja suolaiset piirast, salaatit, cocktail-palat, suklaakakku, juustokakku.

En välitä kuivakakuista, rusinapullasta (nyppispä joku rusinat mun pullasta :D) ja liivatepintaiset leivonnaiset. Minusta liivate näyttääkin ällöltä, ilman sitä taas paljon herkullisemmalta!

Vierailija
11/27 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhokki on voileipäkakku jossa on italiansalaattia

Vierailija
12/27 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te, joiden mielestä karjalanpiirakat on hyviä juhlissa: syöttekö niitä arkisin kotona? Kun minusta ne on niin arkiruokaa kuin olla ja voi. Niitä on meillä monta kertaa viikossa, ovat helppoa väli- ja iltapalaa. Minulle tulee niistä mieleen että ihan sama kuin laittaisi juhlapöytään jotain reissumiestä juustolla ja kurkulla.

Vierailija
13/27 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole ikinä karhalanpiirakoita arkena, juhlissa voi ollakin

Vierailija
14/27 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

suosikit: kaikki itsetehtyinä tai laadukkaasta pitopalvelusta: voileipäkakut, riisipiirakat hyvällä levitteellä ja graavilohella, täytekakku marja ja kermatäytteillä, perinteiset pikkuleivät, tiikerikakku inhokit: suolaiset rasvaiset kaupan pasteijat, kuivat avopiirakat esim kasvistäytteillä, salaatit ilman salaatinkastiketta ja patonkia, kiillekakut keksipohjaan

Vierailija
15/27 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nro 3, mitä sinä tarjoat juhlissasi?

Vierailija
16/27 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suolaisista käy oikeastaan kaikki. Piirakat, salaatit, karjalanpiirakat, voileipäkakut, hyvät voileivät.

Makeista suosikkeja on suklaiset kakut, pienet korvapuustit (kuolaa), mokkapalat. Inhokkeja on vaaleat keksit (vaaleat piparkakut, kaupan vaaleat kierteet, lusikkaleivät)

Vierailija
17/27 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on perinteinen suomalainen pitopöytä tyyppinen ruoka, niin alkupalat on ehdoton suosikki - graavikalat, sillit, kutunjuustot, salaatit, leikkeleet yms.

Mulle maistuu mokkapalat. Leivonnaisista ehkä ne hyydytetyt kakut ei niin tee muhun vaikutusta. Hyvin tehty voileipäkakku on tosi namia.

Kyllä mulle kaikki maistuu.

Vierailija
18/27 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.01.2015 klo 10:29"]

Keksit on kaikki aika turhia, toisaalta lapset tuntuu kiskovan niitä urakalla. Lpasettomiin juhliin siis ei keksejä.

[/quote]

Samaa mieltä, keksit ovat aivan turhia, muuten mulle kelpaa kyllä kaikki, sen verran harvoin käyn missään juhlissa, etenkin jos on itsetehtyjä, niin arvostan, valmiit... noh niin.

Vierailija
19/27 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meillä on karjalanpiirakoita arkenakin, useinkin, mutta silti ne maistuu juhlissakin:)

Vierailija
20/27 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tykkää voileipäkakuista. Mua ällöttää se pehmeäksi kastunut leipä siellä sisällä, tulee mieleen jotkut teboilin ikuisuuden vitriinissä seisoneet sämpylät joiden kurkku ja tomaattimehut ovat imeytyneet leipään ja tehneet juustostakin sellaista ällöä löllöä. Lemppareita on suolaiset piiraat ja juustokakut. Jotkut kuivat keksit ja peruspullat jätän yleensä maistamatta.