Omituista käytöstä
Luin tuon viestin hiekkalaatikkoerimielisyyksistä (voiko todella olla yhdyssana ?!) ja tuli mieleen muutaman mamman käytös kotikulmillani.
Kadullemme muutti perhe, jonka äiti tervehti reippaasti ohi kulkiessaan. Tervehdin tietenkin aina takaisin. Yht' äkkiä, tervehtiminen lakkasi ja kyseinen rouva meinasi niskansa nyrjäyttää, kun täytyi katsoa toiseen suuntaan vastaan tullessaan. Perheen mies kyllä tervehti ja tervehtii edelleen. Mitään pahaa en tälle rouvalle ole voinut tehdä, koska mitään muuta tekemistä keskenämme ei ole ollut kuin satunnaiset kohtaamiset.
Hetken aikaa meni, ennen kuin ymmärsin, että tervehtimättä jättäminen on tarkoituksellista. Kun lopulta sen " sisäistäin" lakkasin asiaa ajattelemasta ja kuljen nyt ohi kuin en ikinä koko rouvaa olisi nähnytkään.
No, olenpa kuullut, että ko rouvalla on hiukan " outo" maine kulmillamme, joten jätän tämän omaan arvoonsa. Tulipa vain mieleen.
Kommentit (3)
Naapurilla on piano, ja kerroimme heidän naapuriinsa muutettuamme, että pianon ääni kuuluu meille erittäin selvästi. Siis todellakin soitto voisi tulla omasta olohuoneesta. Koetimme ystävällisesti ehdottaa, että rouva miettisi mihin aikoihin soittaa. Hän sattui nyt sitten olemaan tällainen wannabe-konserttipianisti ja sydämistyi perin juurin. Sen koomin ei ole täti meitä tervehtinyt. Miehensä ja lapsensa kyllä juttelevat kanssamme ystävällisesti. Naurettavaa käytöstä aikuiselta ihmiseltä!
Niin, ajattelin itsekin, että jos en joskus ole huomannut tervehtiä. Minulla on äärettömän huono kasvomuisti. Jos olen joskus siis nähnyt toisissa ympyröissä, enkä ole tunnistanut..
Tuo lapselle huutaminen kyllä voi olla totta. Vaikuttaa juuri sellaiselta ihmiseltä, joka on itse täydellisyys (vaikka on todistettavasti alkanut huutaa ja syyttää vieraan lasta), ja sen perusteella tuomitsee ympäristöään.
ap
Siis vaikka kun huudat lapselle tai jotain ja haluaa osoittaa ettei hyväksy sitä.