Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teini-ikäisen meikkaaminen

Vierailija
15.01.2015 |

Nopea kysymys, ollaan tapeltu teinin kanssa tästä nyt liian pitkään: miten paljon teidän mielestä 15-vuotias saa meikata?
En oo kieltämässä kokonaan, mutta mun mielestä ei tarvis niin paljoa. Ja ottakaa lähtökohdaksi se, että ostaa meikkinsä itse ja eletään kuitenkin vuotta 2015 eli meikkaaminen on aikalailla tätä päivää.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meikkaako huonosti siis? Hankkikaa oppia ammattilaisilta. Kustanna meikkaajalle, varmasti hyvälle. Saa meikata, mutta tarkoitushan on näyttää hyvältä, ei meikatulta. On taitamatonta meikata niin, että näyttää maalatulta, ellei ole gootti tai näyttelijä tms. 

Vierailija
2/9 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna sen kokeilla ja löytää oma tyyli. Itsekin teininä kuljin todella erikoisissa meikeissä.. tänä päivänä olen melko taitava meikkaaja. Pitäkää yhdessä meikkaus iltoja ja vetäkää vaikka ihan överiksi ja testailkaa värejä ja erilaisia rajauksia. Varmasti hauskaa!:)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.01.2015 klo 00:05"]Meikkaako huonosti siis? Hankkikaa oppia ammattilaisilta. Kustanna meikkaajalle, varmasti hyvälle. Saa meikata, mutta tarkoitushan on näyttää hyvältä, ei meikatulta. On taitamatonta meikata niin, että näyttää maalatulta, ellei ole gootti tai näyttelijä tms. 
[/quote]
eiköhän se ole ihan ihmisen persoonasta kiinni onko meikki näkyvää vai ei.. ja kyllä se teini itse kokeilemalla oppii, naurettavaa palkata tuohon muita

Vierailija
4/9 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta sille oikean sävyiset meikit. Hirvittää katsoa tuolla kun menevät naama oranssina ja meikkivoide raja loppuu leukaan. Myös vaalea tukkaisen mustalla piirretyt kulmakarvat ovat järisyttäviä.

Vierailija
5/9 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.01.2015 klo 00:05"]Meikkaako huonosti siis? Hankkikaa oppia ammattilaisilta. Kustanna meikkaajalle, varmasti hyvälle. Saa meikata, mutta tarkoitushan on näyttää hyvältä, ei meikatulta. On taitamatonta meikata niin, että näyttää maalatulta, ellei ole gootti tai näyttelijä tms. 
[/quote]
Olen itse meikkiartisti, ja olen opettanut kyllö tytölleni miten "kuuluisi" meikata. Mun mielestä 15-vuotiaana ei vaan tarvitse varjostuksia & korostuksia, huulten ylirajaamista ja tekoripsiä päivittäin. Ja näitä en ole opettanut, vaan netistä oppinut. Mua vaan hirvittää kun itse kiinnostuin meikeistä vasta lukion jälkeen kun aloin miettiä sopivaa ammattia.

Vierailija
6/9 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

:)

Vierailija
7/9 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teineillä on oikeus itseilmaisuun ja oman identiteetin rakentamiseen.

Vierailija
8/9 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaako meikata kuitenkin mielestäsi kauniisti? Tarkoitan, ettei juuri olisi mustalla piirrettyjä kulmia ja pandarajauksia yms. Vaikka kuinka pitäisi antaa nuoren kokeilla, niin kyllä minusta on ihan suotavaa opettaa, millaiset meikit näyttävät hyviltä ja kouluun sopivilta. Tyttäresi varmaan on aika paljon netissä, ja jos ei jo katso niin suosittele vaikka katsomaan jotain youtuben meikkausvideoita. Niistä saa oikeita neuvoja kauniiseen meikkiin, sekä voi kokeilla eri tyylejä ja saada ideoita.

Oma lapsi on vielä liian pieni näihin juttuihin jotta voisin kommentoida sillä kokemuksella, mutta mielestäni kouluun voi hyvin meikata (itselläni oli huono iho joten todellakin meikkasin). Mahdollinen meikkivoide tai nykyisin ehkä bb-voide, ripsiväri ja mahdollisesti rajaus, kulmaväri ja huulikiilto tai -puna on mielestäni ihan ok arkimeikki tuon ikäiselle.

Vierailija
9/9 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kakka

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kolme