Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Paljonko on realistista laihtua toukokuun alkuun mennessä?

Vierailija
03.11.2021 |

Jouluna aion pari päivää syödä vapaammin, mutta muuten en tänä aikana aio poiketa dieetistäni.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kilo viikossa on aika maksimi

Vierailija
2/15 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee kuten Minä ja jätä Neuroleptit pois ruokavaliostasi niin laihdut jopa kilon päivässä!

T: Ilmasto-gretalainen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 20kg.

Vierailija
4/15 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oleellista on: haluatko pysyä uudessa painossa vai haittaako takaisin lihoaminen (mahdollisesti korkojen kera) dieetin jälkeen? Jos haluat pysyä painossa, kannattaa ottaa mahdollisimman hitaasti eikä pitää liian suurta kalorivajetta tai liian epärealistista ruokavaliota. Jos laihdutat vaan tyyliin omia hääkuvia varten ja jatkolla ei niin väliä, voi pudottaa aika paljonkin painoa jos jaksaa noin pitkään dieetata. Mulla kyllä alkaa ottaa jo 500 kalorinkin vajeella dieettaus koville 3kk:n jälkeen.

Vierailija
5/15 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen laihtunut 3kk:ssa 13 kg.

Vierailija
6/15 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälainen on ap:n dieetti?

Vierailija
7/15 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voitte noin vauhdilla laihtua?

Itse 170cm/81,5kg. Nyt 10 viikon jälkeen 75,2.

Olen syönyt 900-1800 kcal.

Vierailija
8/15 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oleellista on: haluatko pysyä uudessa painossa vai haittaako takaisin lihoaminen (mahdollisesti korkojen kera) dieetin jälkeen? Jos haluat pysyä painossa, kannattaa ottaa mahdollisimman hitaasti eikä pitää liian suurta kalorivajetta tai liian epärealistista ruokavaliota. Jos laihdutat vaan tyyliin omia hääkuvia varten ja jatkolla ei niin väliä, voi pudottaa aika paljonkin painoa jos jaksaa noin pitkään dieetata. Mulla kyllä alkaa ottaa jo 500 kalorinkin vajeella dieettaus koville 3kk:n jälkeen.

Lihoaminen??

Vierailija
9/15 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu siitä, millaisesta massasta lähdet liikkeelle. Jos olet hillitön läski, laihdut mahdollisesti nopeasti alkuun. Jos on vain vähän pudotettavaa, se todennäköisesti on hidasta.

200 g viikossa on realismia.

Miksi aiot ahmia jouluna?

Vierailija
10/15 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu myös lähtöpainosta! Jos on normaalipainon sisällä, laihtuminen ei ole kovin nopeaa. Mutta oikealla eli siis vähäkalorisella ruokavaliolla tuossa ajassa voi laihtua paljonkin.

Se, onko nopeasti laihtuminen kannattavaa, on eri kysymys. Omasta mielestäni ei kannata kauhean kiireesti laihduttaa, koska nopea tahti vaatisi isoja miinuskaloreita, ja se ei ole kivaa ja sitä on vaikea pitää yllä.

Mieluummin pienet miinukset ja hitaampi tahti, niin tulokset pysyy ja vaaka ei heilu niin paljon. Sille ei kannata kauhean usein edes astua, lukemaan jää nimittäin helposti myös koukkuun. Mittanauha ja kuvat on parempi keino seurata. Toki vaa'ankin päälle siis saa välillä astua mutta päivittäin siitä ei ole edes hyötyä.

Vierailija
11/15 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan se kilo viikossa on nopein tahti mitä voi laihtua. Joinakin viikkoina voi lähteä enemmänkin ja toisinaan vähemmän. Myös alussa voi lähteä useampikin kilo viikossa jos nestettä paljon ja ei syö juuri mitään.

Itse olen laihtunut 30 kiloa 4 vuodessa. Pieninä pyrähdyksinä. Painon pitäminen on ollut helpompaa kun en ole millään ruokavaliolla minkä lopetan tietyn ajan päästä.

Kuulostaa hitaalta ja niin se on ollutkin. Tosin olisin voinut jatkaa entiseen malliin ja odotella motivaatiota tiukkaan dieettiin ja painaa edelleen 100 kiloa.

Vielä on vähän jäljellä.

Aiemmin laihdutin nopeasti ja juurikin noin kilo viikossa lähti. Olin tiukalla ruokavaliolla josta en lipsunut. Reilun puoli vuotta ja 40 kiloa pois. Alussa lähti tosiaan enemmän. Loppua kohti se kilo viikossa. Lihoin takaisin.

Vierailija
12/15 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin kovinkaan paljon. nyt mitat. 182/76kg

Vierailija
13/15 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten voitte noin vauhdilla laihtua?

Itse 170cm/81,5kg. Nyt 10 viikon jälkeen 75,2.

Olen syönyt 900-1800 kcal.

1800kcal? No noina päivinä ei kyllä tule tiputusta yhtään. Eli siinä yksi syy ainakin.

Liikutko ollenkaan? Ilman liikkumista ei aineenvaihdunta kulje kunnolla ja taas tulee takapakkia.

Itse aikoinaan 110kg miehenä laihduttaessa söin 1800-2300kcal päivässä ja vähintään kävin puolen tunnin kävelyllä päivittäin. Sillä sai tippumaan ~1kg/vk.

Vierailija
14/15 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu siitä, millaisesta massasta lähdet liikkeelle. Jos olet hillitön läski, laihdut mahdollisesti nopeasti alkuun. Jos on vain vähän pudotettavaa, se todennäköisesti on hidasta.

Ei kai se ahmimista ole jos jouluna rentoutuu ja syö vapaammin pari päivää. Kyllähän puolen vuoden laihdutusjaksoon pari vapaapäivää mahtuu. 

Ap

Vierailija
15/15 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kai se ahmimista ole jos jouluna rentoutuu ja syö vapaammin pari päivää. Kyllähän puolen vuoden laihdutusjaksoon pari vapaapäivää mahtuu. 

Ap

Treenaa kovaa salilla. Salityypit usein pitävät dieetillä ns. ahmimispäiviä, että keho saa pientä shokkia, eikä ajaudu liikaa säästöliekille. Saat siis lihaksia, pääset rasvasta ja saat joskus myös ahmia.