Palstalääkärit hoi! Ensimmäinen hiivatulehdus(ko?), ei aikaa lääkäriin...
*Ällövaroitus*
Homman nimi on sellainen, että olen huomenna lähdössä illansuussa työreissulle loppuviikoksi, eli en ehdi oikein enää missään vaiheessa lääkäriin selvittämään, että mikä oikein vaivaa. Oireina on kova kutina alapäässä, aika runsaasti valkoista möhnää häpyhuulien väleissä ja pari pientä haavaumaa, joista tulee vähän verta pyyhkiessä. Epämukava olo kaiken kaikkiaan. Koskaan minulla ei ole ollut hiivatulehdusta, mutta jotenkin epäilen, että tämä voisi nyt olla sitä? Minulla on useamman kuukauden antibioottikuurikin meneillään, joten voisinko olla epäilysteni kanssa oikeassa?
Kävin juuri ostamassa apteekissa Canesten Kombi-pakkauksen ja pohdin nyt, uskallanko käyttää sen, vaikken lääkärissä ole käynytkään, eikä täyttä varmuutta vaivasta ole? Voiko tuosta olla jotakin haittaa, vai uskaltaisinko testata auttaako hoito ja mennä sitten vasta lääkärin pakeille, mikäli oireet eivät tuolla poistu?
Kommentit (6)
Mitä todennäköisemmin hiiva. Ei ole haittaa vaikka lääkkeen käyttäisitkin. Jos ei sillä parane niin tiedät ainakin ettei ole hiiva ja menet lääkäriin.
Käytä se. Kestää vaikuttaa, laita puikko nukkumaan mennessä äläkä liiku sen jälkeen jotta ei valu pois.
Kiitos neuvoista, enköhän minä tuon lääkkeen nukkumaan mennessäni laita :)
Kannattaa varmaan hakea joku toinen lääke vielä matkalle apuun. Kylmäpuristettua kookosöljyä voi myös laittaa, se on antibakteerista ja auttaa hiivoihinkin. Usko tai älä :DD osta myös jotain rasvaa haavoihin? Bebanthen rasvaisempi tai joku b vitamiinivoide? Tai canesten voidetta matkalle jos päivän aikana alkaa matkalla ärsyttämään.
[quote author="Vierailija" time="14.01.2015 klo 23:11"]
Kannattaa varmaan hakea joku toinen lääke vielä matkalle apuun. Kylmäpuristettua kookosöljyä voi myös laittaa, se on antibakteerista ja auttaa hiivoihinkin. Usko tai älä :DD osta myös jotain rasvaa haavoihin? Bebanthen rasvaisempi tai joku b vitamiinivoide? Tai canesten voidetta matkalle jos päivän aikana alkaa matkalla ärsyttämään.
[/quote]
Mun reissuni suuntautuu Norjaan, joten sieltäkin varmaan toisen lääkkeen saan tarvittaessa. Kiitos kookosöljyvinkinstä, se onkin muuten ihan päivittäisessä käytössä, joten laitetaan se testiin noin muuten loppuantibioottikuurin ajaksi, ettei uusisi tämä vaiva! :)
Kuulostaa hiivalta. Voit käyttää hiivalääkettä ohjeen mukaan. Vältä runsasta sokeria.