Koiran ripuli
Mitä olette antaneet koiralle ruoaksi, jos sillä on ripuli?
Meidän koiralla parani vatsa ja on paljon pirteämpi kuin esim. eilen ja annoin vähän ruoaksi kanaa ja riisiä, mutta ripuli jatkuu :(
Koira on muuten pirteä ja jaksaa ulkoilla
Kommentit (12)
ET VIE SITÄ KOIRAA RAUNAN UIMAHALLIIN.
Löysäksi keitettyä riisiä ja keitinvettä joukkoon. Lisäksi kermaviiliä.
Voi vee miten repesin vahingonilosta... Onhan ihana rekku varmasti nuollut kaikkien perheenjäsenten naamatkin? :-DDDDD
Kermaviiliä pitää kokeilla seuraavaksi :) Riisiä meidän neiti ei suostu syömään. :D
Koira on luonnostaan laktoosi-intolerantti.
Sinappia perseeseen yleensä auttaa.
Meille eläinlääkäri aikanaan suositteli tosiaan tuota keitettyä riisiä, raejuustoa (kunhan on laktoositonta kuten muutkin maitotuotteet, jos koiralle antaa) ja vaaleaa kalaa kuten pakasteseitä. Sitten kun alkoi helpottamaan, niin pieniä annoksia perusnappulaa, jos koirasi nappuloita yleensä syö, ja sekaan piimää ja raejuustoa. Näin neuvoi muistaakseni viikon verran ruokkimaan, vaikka ripuli menisikin nopeammin ohi. Ja tosiaan kuten yllä sanottiin, huolehdi veden saannista :)
Mä annan koiralle heti ripulin alkaessa Canicuria, jeesii tosi tehokkaasti ripuliin.
Canicurin lisäksi annan aluksi pelkkää riisin keitinlientä. Sitten pikku hiljaa annan riisiä ja saatan sotkea sekaan ihan vähän raejuustoa. Joka kerta teen ruuasta hieman monipuolisempaa.
Maitohappoja, olen avannut ihmisten kapselin.
[quote author="Vierailija" time="14.01.2015 klo 22:30"]Maitohappoja, olen avannut ihmisten kapselin.
[/quote]
Samoin minä. Lisäksi päivän paasto, sitten vatsalle hellää ruokaa pieniä annoksia pari päivää.
Kannattaa antaa vähän vaikka viiliä tai kermaviiliä, tasoittaa vatsan toimintaa :) Lisäksi kannattaa huolehtia että koira juo tarpeeksi, ettei tule ripulin takia nestehukkaa. Tsemppiä ja pikaista paranemista sesulle!