Kuinka paha juttu on jos opettaja sanoo kirosanan?
Olin opettajan sijaisena yläkoulussa ja tulin ikään kuin vahingossa kiroilleeksi. Yritin käydä läpi tehtävää, johon oppilaat olivat vastanneet mm. v**tu, p**ka, h**ra jne. En ajatellut ihan loppuun asti ja lipsautin jotain näistä ääneen kun viittasin oppilaiden vastauksiin. Siitäkös oppilaat innostui ja tunti meni ihan sekoiluksi. Hävettää ja harmittaa vieläkin vaikka aikaa on jo kulunut. Mitä mieltä tästä? Voiko mokaan suhtautua lähinnä huumorilla?
Kommentit (11)
Kerrotko tarkemmin tuosta tehtävästä.
Vierailija kirjoitti:
Kerrotko tarkemmin tuosta tehtävästä.
Tehtävä meni jotenkin näin: jos sinulla olisi päivän aikana käytössäsi vain viisi sanaa, mitkä ne olisivat?
Itselläni on paheneva touretten syndrooma joka aiheuttaa kiroilua. Nykyisten nelosluokkalaisten kanssa on tehty diili etteivät he luokkahuoneen ulkopuolella kerro minulta lipsahtaneista kirosanoista ja vastaavasti itse katson heiltä tiettyjä juttuja läpi sormien.
Ensi syksynä mulle pitäisi tulla ekaluokka ja jännittää nyt jo, miten heidän kanssa asian saa sujumaan vai joudunko isoihin vaikeuksiin. Ehkä pitää käydä juttelemassa lääkärille voisiko saada sairauseläkepaperit ennen syksyä.
Voi aina vedota uskontoihin kaikissa uskonnoissa kirotaan .
Eihän tuo ole kiroilua, jos antaa esimerkin vastauksesta. Ihan eri kuin sanoisit vain jostain "voi v***u".
Vierailija kirjoitti:
Eihän tuo ole kiroilua, jos antaa esimerkin vastauksesta. Ihan eri kuin sanoisit vain jostain "voi v***u".
Niin, harmi vaan kun vastausten läpikäynti levisi käsiin ja tehtävän varsinainen idea taisi jäädä kaikille epäselväksi. Olisi pitänyt käydä tehtävää läpi jollain muulla tavalla.
En itse ainakaan piittaisi tuollaisesta mitään.
Joskus kiroilen. Vähäkseltään, mutta joskus lipsahtaa.
Ymmärrän kyllä että ala-asteen oppilailla menee pasmat sekaisin jos opettaja sanoo kirosanan mutta aika lapsellisia jos vielä yläasteella siitä villiintyvät.
"Sijaisena yläkoulussa"
Ei kai siihen välttämättä muuta tarvita että tunti menee sekoiluksi.
Sinullahan sitä laadukkaita oppilaita on.