Olisi hankala viettää minun ja avomieheni häitä
Jos siis menisimme naimisiin. Mieheni on ateisti, ei kuulu kirkkoon. Itse olen lestadiolaisesta perheestä, kuulun kirkkoon. Minun sukuni häät ovat olleet ihan erilaisia kuin mieheni suvun häät. Minun suvussani suurin osa on lestadiolaisia, eivät nauti alkoholia eivätkä kyllä tykkäisi jos sitä tarjoiltaisiin heidän nähden. Miehen suku taas kyllästyisi taatusti pienten sisarusteni viulun ja pianon soitto-esityksiin, sekä sukulaisteni puheisiin. Minun suku taas ei kestäisi bändejä, tanssia yms..
Jos joskus menemme naimisiin joudumme tekemään sen maistraatissa(?) :( ja kutsuttaisiin porukka hääkahville.:(
Hankala homma.
Kommentit (11)
Pidätte näköisenne häät ja se joka loukkaantuu niin saa jäädä pois ja osoittaa ettei tahdo olla kanssanne tekemisissä.
Niinpä. Virosta viinat ja bileet pystyyn
Tai jos haluatte kumartaa kumpaankin suuntaan, pidätte päivällä vihkimisen jälkeen raittiin kahvittelu/lounastilaisuuden musiikkiesityksineen, joka vaihtuu jossain vaiheessa bileiksi. Uskikset voivat poistua tuossa vaiheessa, jos muiden alkoholinkäyttö ja tanssi loukkaa.
Itsekin vl - perheestä ja ei auta tosiaan että "häät ovat hääparia varten". Kukaan lestadiolainen ei varmasti tulisi paikalle jos tarjoiltaisi alkoholia.
Mutta miksette tee kompromissia. Ilmoitat että hääjuhlissa ei ole esityksiä ja ohjelmaa, vain yhteiset kahvit.
Miehen ateistisuudelle tosin ei voi mitään.
Minä olen ollut tuollaisissa häissä, jossa toisen puoliskon suku oli lestoja kai enimmäkseen.
Ensin oli se kuivempi osuus joka sopi lestadiolaisille, ja jossain vaiheessa nämä poistuivat ja silloin oli alkoholia ja tanssia. En kyllä ollenkaan tiedä että oliko tämä kaikki ihan yhteisymmärryksessä sovittu, että nämä uskossa tiukemmin olevat olisivat tienneet ohjeman laadusta ja ihan ymmärtäväisesti poistuivat ennen kuin joutuivat synnin kehtoon. Ajattelin silloin kyllä että kaikki tiesivät ohjelman aikataulun.
[quote author="Vierailija" time="14.01.2015 klo 17:58"]
Itsekin vl - perheestä ja ei auta tosiaan että "häät ovat hääparia varten". Kukaan lestadiolainen ei varmasti tulisi paikalle jos tarjoiltaisi alkoholia. Mutta miksette tee kompromissia. Ilmoitat että hääjuhlissa ei ole esityksiä ja ohjelmaa, vain yhteiset kahvit. Miehen ateistisuudelle tosin ei voi mitään.
[/quote] Miksei kukaan lesta tulisi, kun monet ryyppäävät kuitenkin silloin jos kukaan ei ole näkemässä?
Mitä jos vain alkaisitte elää omaa elämää niinkuin aikuisena on tapana ja teette niinkuin teille itsellenne sopii?
Tosin tuo ehdotus on hyvä että ensin "kuivat juhlat" jotka sopii kaikille sillä tuskin miehen suku nyt tylsyyteen kuolee. Ja sitten illalla vähän vaudikkaampaa menoa...tanssia ja juomaa...ja uskovaiset sukulaiset voi kähteä kotiin nukkumaan.
Elämä on tasan niin vaikeaa kun siitä itse tekee jos ei edes häitä voi järjestää erilaisten sukulaisten takia.
Kuinka voit elää avoliitossa...eikö suku ole jo sinut muutenkin hylännyt kun olet "huora"?
[quote author="Vierailija" time="14.01.2015 klo 17:58"]Tai jos haluatte kumartaa kumpaankin suuntaan, pidätte päivällä vihkimisen jälkeen raittiin kahvittelu/lounastilaisuuden musiikkiesityksineen, joka vaihtuu jossain vaiheessa bileiksi. Uskikset voivat poistua tuossa vaiheessa, jos muiden alkoholinkäyttö ja tanssi loukkaa.
[/quote]
Me tehtiin noin. Minä lestasuvusta, mies normaalista. Päivällä käytiin maistraatissa ja iltapäivällä oli kahvia ja kakkua ja tilaisuus täysin alkoholiton. Kuudelta alkoi bileet ja jäädä sai kuka halusi tai tulla vaan jompaan kumpaan.
[quote author="Vierailija" time="14.01.2015 klo 18:47"]
Mitä jos vain alkaisitte elää omaa elämää niinkuin aikuisena on tapana ja teette niinkuin teille itsellenne sopii?
[/quote]
En minä ainakaan nauttisi häistäni, jos koko oma sukuni jäisi tulematta tai ainakin tietäisin, että he eivät lainkaan nauti juhlista. Minusta ehdotus, jossa on ensin kaikille sopivaa ohjelmaa ja myöhemmin bilettävämpää, on oikein hyvä kompromissi.
Häät pidetään teitä, ei sukulaisia varten. Teette niin, kuin hyvältä tuntuu.