Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi sanotaan että vauvavuoden jälkeen helpottaa?

Vierailija
14.01.2015 |

Mikä siinä helpottaa? Ja koska? Onko ikäkausi vuodet 1-2 aivan erilainen kuin 2-3 ja miten?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei se kaikilla välttämättä helpota. Riippuu ihmisestä ja tilanteesta. Minulla ei automaattisesti helpottanut kun vauvavuosi oli ohi, enkä sanoisi että tätä seuraavat vaiheet kovin helppoja olisi (esim. uhmaikä). Silti minusta on helpompaa kun lapset kävelevät ja puhuvat sen avuttoman vauvan sijaan.

Vierailija
2/12 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mun mielestä vauvavuosi oli esikoisen kohdalla helpoin. Tosin vasta 2.5-vuotias kyseessä, mutta draamaa ja vauhtia riittää, lisänä kamala uhma ja se, ettei korvia ole välillä lainkaan. Nyt yritän nauttia kuopuksen vauvavuodesta ajatellen, että yöunien vähyys ei ole mitään verrattuna hermojakiristävään jankkaamiseen, huutamiseen, kiljumiseen ja uhmaamiseen jatkuvasti hereilläollessa. ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se mitään helpota, 20 vuoden päästä helpottaa jos jälkikasvu tajuaa häipyä jo omilleen asumaan

Vierailija
4/12 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsi nukkuu huonosti, niin EHKÄ helpottaa. Ja ei ole niin kiinni imetyksen vuoksi lapsessa. Mutta minusta ensimmäinen 6 kk on ollut aina helpoin, kun lapsi ei juuri liiku ja syö vain rintamaitoa. Sitten alkaakin jatkuva vahtiminen ja sotkujen siivoaminen.

Vierailija
5/12 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvavuosi oli ainakin meillä todella helppo. Sen jälkeen vasta vaikeudet alkoivatkin.

Vierailija
6/12 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se siitä helpottaa, kun nuorimmainen saa vanhainkotipaikan.

Vierailija
7/12 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.01.2015 klo 17:55"]

Vauvavuosi oli ainakin meillä todella helppo. Sen jälkeen vasta vaikeudet alkoivatkin.

[/quote]

Miksiköhän?

Vierailija
8/12 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minusta helpotti. Imetys on lopetettu ja hormonitoiminta takaisin normaalissa, ei enää ole itse niin räjähdysherkkä...

Sitten se, että lapsi alkaa syödä itse, eikä enää niin sotke syödessään (ainakaan aina), vaipanvaihdot on säännöllisempiä, ei ummetusta viittä päivää ja sitten hirveät niskapaskat, lapsi leikkii itsekseenkin, on muutenkin kiinnostunut kaikesta ympärilläolevasta, eli alkaa olla hauskaa seuraa touhuineen, auttaa pukemisessa itse, alkaa puhua eli osaa sanoa itse mitä haluaa tai mikä on hätänä, päivä muutenkin säännöllisemmässä rytmissä, vain yhdet päiväunet ja mikä ihaninta, yöllä saa vihdoinkin äitikin nukkua!

Toki alkaa olla myös temperamenttiakin, mutta ei kiukuttelu minusta ole niin raskasta.

Vierailija
9/12 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
10/12 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
11/12 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uppista

Vierailija
12/12 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä helpotti. Imetys loppui ja yöheräämiset myös. Lapsi ei ollut enää vain minussa kiinni. Koko ajan elämä helpottuu. Uhma ei ole mitään vauvavuoden itkuihin verrattuna. Lapsi osaa puhua ja on jo tosi omatoiminen (nyt 3-vuotias). Tää on ihan parasta aikaa!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan neljä