Kouluruokailuun ehdottomasti 2-3 vihannespäivää, kauramaitoa ja omena jälkiruuaksi.
Kommentit (35)
Vierailija kirjoitti:
Löysin tänään kanttarelleja metsästä, en kerännyt kun en tykkää.
Mutta ehkä joku tuttu olisi tykännyt. Minä keräsin alkukesästä korvasieniä ja vein ne naapurille.
Eiköhän se olisi tärkeintä, että lapset saisivat hyvän makuista ja maittavaa ruokaa. Kaikki lapset eivät nykyisin saa kotona lämmintä ruokaa lainkaan. Toisaalta sekään ei ole hyvä, että lapset alkavat korvata kouluruokaa Hesen tai Mäkin aterioilla, suklaapatukoilla tai energiajuomilla. Eli jatkossakin tavallista kotiruokaa ja välillä puuropäivää, pinaattilettuja, pinaattikeittoa ym. kasvisruokaa. Kultainen keskitie on usein se paras.
Joka viikko on jo nyt kasvisruoka, vähintään yksi siis. Vihanneksia ihan hitosti joka ruoalla, ja usein myös joku hedelmä jälkkäriksi. Sille, ettei ne teidän kullannuput syö niitä, ei me keittiön tädit voida mitään.
Kouluissa pitää siirtyä kokonaan kotimaiseen ruokaa ja jättää se maailmalta roudaaminen pois niin koululaiset tuntevat tehneen osansa ja saadaan nekin rahat takaisin oman kansantalouden kiertoon. Mielelläni maksan veroja kouluruuasta hieman enemmän jos tiedän, että tulee VAIN Suomesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomalaisia hedelmiä ja marjoja.
Lienee liikaa toivottu että keräisivät itse koulun pakastimeen, mutta
jos edes söisivät.
Suomalaisia hedelmiä? Siis omenoita. Marjoihin ei ole varaa.
Marjoja saa metsästä ihan ilmaiseksi.
Kasviksista väriä lautaselle kirjoitti:
Hyvä että kasvisruokaa lisätään ja panostetaan. Kasvisruoka hyvää ja terveellistä.
Täällä on kyllä jo vuosikymmenet ollut kasvisruoka toisena vaihtoehtona koulussa. Sen lisäksi yhtenä päivänä viikossa ei ole kuin kasvisruokaa tarjolla.
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän se olisi tärkeintä, että lapset saisivat hyvän makuista ja maittavaa ruokaa. Kaikki lapset eivät nykyisin saa kotona lämmintä ruokaa lainkaan. Toisaalta sekään ei ole hyvä, että lapset alkavat korvata kouluruokaa Hesen tai Mäkin aterioilla, suklaapatukoilla tai energiajuomilla. Eli jatkossakin tavallista kotiruokaa ja välillä puuropäivää, pinaattilettuja, pinaattikeittoa ym. kasvisruokaa. Kultainen keskitie on usein se paras.
Ei kouluissa mitään kotiruokaa nytkään ole. Einesruokaa koulussa on. Ja huonointa mahdollista. Lasiin kurria ja leivälle margariinia.
Mä luulen että yläasteelaiset käy sit yhä enemmän pizzerian kautta. Sitä on nyt jo oman teinin koulussa.
Ruuan pitää myös MAISTUA.
Ehdottomina hitteinä kauramaitoon tehty kesäkeitto ja kauramaitoon tehty maitokaali.
Vierailija kirjoitti:
Ja ruoka voisi maksaa esim 2 e niin se tulisi suötyä kaikki lautaselta.
Hävikki pienenisi.
Mitään ilmasta ei pitäisi olla.
😂 Valittaa siellä joku, joka on nauttinut yhteiskunnan palveluista ikänsä.
Mä voin ihan suoraan sanoa, että maksan palkastani kaks ja puoli tonnia kuukaudessa veroja, jotta meillä on esimerkiksi maksuton kouluruoka. Se on kansainvälisesti vertailtuna uskomaton terveysetu, vaikka osa ihmisistä syökin kotonaan niin epäterveellisesti. Ainakin koulu tarjoaa normaalin syömisen mallin moneksi vuodeksi, toisin kuin useissa länsimaissa.
Niin kun jo johonkin kirjoitin:
Täällä pikku kunnassa on nyt ruvennut yksi ruokapaikka toimittamaan ruokaa kotiin, niin nämä kekselijäät, yläasteen oppilaat oppineet tilaamaan pizzaa ja kebabbia kouluruuan tilalle.🙂
Nimimerkillä yhden oppilaan äiti
Vierailija kirjoitti:
Joka viikko on jo nyt kasvisruoka, vähintään yksi siis. Vihanneksia ihan hitosti joka ruoalla, ja usein myös joku hedelmä jälkkäriksi. Sille, ettei ne teidän kullannuput syö niitä, ei me keittiön tädit voida mitään.
Mun kullannuppu syö. Kaikkea koulussa tarjolla olevaa, ja lautasen tyhjäksi. Yksi ruokalaji on ollut epämieluisa neljän vuoden aikana.
Mutta provohan tää aloitus on. Ap höpisee ”vihannespäivistä”, kun lapsikin tietää, että kaikki kasvisruoka ei ole vihanneksia.
Entäs jos ei tykkää kasvisruuasta? Itse tykkään vaan raaoista kasviksista. Esim. salaatti.
Vierailija kirjoitti:
Niin kun jo johonkin kirjoitin:
Täällä pikku kunnassa on nyt ruvennut yksi ruokapaikka toimittamaan ruokaa kotiin, niin nämä kekselijäät, yläasteen oppilaat oppineet tilaamaan pizzaa ja kebabbia kouluruuan tilalle.🙂
Nimimerkillä yhden oppilaan äiti
Siis kasvisruokapäivänä, koululle.
Ja kasviksia onkin kaikkina muinakin päivinä paitsi puuro päivänä kun ei ole myöskään lihaa.
juuri niin