Äiti, millainen on suhteesi aikuiseen poikaasi?
Minulla on kaksi pientä poikaa, joten tämä kiinnostaa kovasti! Millainen suhde teillä on aikuisiin poikiinne, miten usein tapaatte, mitä teette yhdessä? Miten paljon olette tekemisissä poikienne perheiden kanssa? Mitkä asiat yhdistävät teitä? Kiitos!
Kommentit (6)
Kuulostaa ihanalta, kiitos! Mitä olet tehnyt tuon kaiken eteen? Miten läheiset välit saisi säilytettyä? Ap
Minullakin on yli 30v poika, naimisissa ja lapsi tulossa. Rakas esikoiseni! Meillä on lämpimät välit, viestittelemme viikottain ja tapaamme pari kertaa kuukaudessa kun kaikki lapset tulevat meille syömään. Vietämme joskus lomia porukalla.
Olen todella ylpeä siitä miten poikani kohtelee vaimoaan ja tämän perhettä sekä meitä vanhempia ja sisaruksiaan, on kova tekemään töitä ja huolehtii muista.
[quote author="Vierailija" time="14.01.2015 klo 15:46"]Kuulostaa ihanalta, kiitos! Mitä olet tehnyt tuon kaiken eteen? Miten läheiset välit saisi säilytettyä? Ap
[/quote]
Meillä se on mennyt ihan luonnollisesti näin. Teini-iässä piti antaa paljon siimaa, kun poika koetteli meidän jaksamista kaikenlaisilla tempuilla. Jälkeenpäin on sanonut, että ihana kun kestitte hänen teiniajat. :) Minulla ja miehelläni on molemmilla omiin vanhempiin hyvät välit, joten se on toiminut myös omalla tavallaan esimerkkinä kasvattaessamme lapsia. Avainsanoina hyviin väleihin voisi käyttää avoimuutta, rehellisyyttä, luottamusta ja rakkautta. Lapsemme tietävät, että meidän luo voi tulla minkä tahansa asian kanssa, ilman että tuomitsemme heitä. Näiden asioiden myötä olemme hitsautuneet tiiviiksi perheeksi. :)
T. 2
[quote author="Vierailija" time="14.01.2015 klo 16:09"]
[quote author="Vierailija" time="14.01.2015 klo 15:46"]Kuulostaa ihanalta, kiitos! Mitä olet tehnyt tuon kaiken eteen? Miten läheiset välit saisi säilytettyä? Ap [/quote] Meillä se on mennyt ihan luonnollisesti näin. Teini-iässä piti antaa paljon siimaa, kun poika koetteli meidän jaksamista kaikenlaisilla tempuilla. Jälkeenpäin on sanonut, että ihana kun kestitte hänen teiniajat. :) Minulla ja miehelläni on molemmilla omiin vanhempiin hyvät välit, joten se on toiminut myös omalla tavallaan esimerkkinä kasvattaessamme lapsia. Avainsanoina hyviin väleihin voisi käyttää avoimuutta, rehellisyyttä, luottamusta ja rakkautta. Lapsemme tietävät, että meidän luo voi tulla minkä tahansa asian kanssa, ilman että tuomitsemme heitä. Näiden asioiden myötä olemme hitsautuneet tiiviiksi perheeksi. :) T. 2
[/quote]
Oma esimerkki on aina helppo "kasvatusmenetelmä". Lapset katsoo vanhemmista mallia kaikkeen. Niin ystävien kanssa olemiseen, siihen miten arvostetaan kumppania, työntekoon yms.
Olen iloinen esim siitä että tuo ystävien kanssa viihtyminen pareina ja perheinä on näillä nuorilla aikuisilla luontevaa ja tiivistä - meillä on aina käynyt paljon ruokavieraita ja lapset olleet pienestä saakka mukana. Heidän mielestään ihana traditio mitä haluavat jatkaa omassa elämässään.
Välittömyys ja tuo luotto siihen ettei maailmassa ole asiaa mistä ei voisi kotona puhua saamatta tukea.
5
Minun vanhin lapsi (poika) on 32-v. Hänellä on myös oma perhe, vaimo ja 3 lasta. Tavataan suunnilleen kerran viikossa, joskus enemmän ja joskus vähempi. Kuulumisia vaihdetaan myös lähes päivittäin whatsapin kautta. Miniän kanssa käymme yhdessä tallilla kerran viikossa.
Kun he tulevat meille (tai me heille) niin syödään yhdessä, katotaan elokuvia tai pelataan lautapelejä, kesäisin käydään luontopolulla ja talvisin luistelemassa jne. Mukavaa yhteistä puuhaa, jossa lapsetkin voivat olla mukana. :)
Välit ovat lämpimät ja hyvät.