Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka usein syöt päivän aikana vain kasvisruokaa?

Vierailija
03.11.2021 |

Otetaanpa selvää kuinka paljon kasvisruokailijoita on palstalaisissa.
Pieni pyyntö, asiallisuutta kommentointiin.

Kuinka usein syöt päivän aikana vain kasvisruokaa?

Vaihtoehdot

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysytään kuinka useit syöt päivässä, ja sitten ei ole lainkaan siihen soveltuvaa vastausvaihtoehtoa? Ok.

Vierailija
2/23 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee kyllä syötyä joka päivä lihaa jossain muodossa. Esimerkiksi pari kinkkusiivua leivällä tai vaikkapa 30 - 50 g jauhelihaa. Tänäänkin olen syönyt kaalilaatikkoa jossa oli arviolta 30 g jauhelihaa, muuta lihaa en ole tänään syönyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysytään kuinka useit syöt päivässä, ja sitten ei ole lainkaan siihen soveltuvaa vastausvaihtoehtoa? Ok.

"päivän aikana" eli tarkoitetaan kaikkia päivän aikana syötyjä aterioita

(toki ilmaisu oli hieman erikoinen)

ap.

Vierailija
4/23 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En syö ikinä kasvisruokaa. Aina on lihaa mukana.

Vierailija
5/23 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välipalalla saattaa olla pelkkä hedelmä. Mutta jo aamukahvissa on loraus maitoa joten se siitä kasvisruokapäivästä.

Vierailija
6/23 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa ei ole mulle sopivaa vastausvaihtoehtoa. Syön ehkä parina päivänä kuussa lihaa, muuten kasviksia ja kalaa.

Vierailija
7/23 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"päivän aikana" eli tarkoitetaan kaikkia päivän aikana syötyjä aterioita

(toki ilmaisu oli hieman erikoinen)

ap.

Kyllä minä ainakin ymmärsin aivan hyvin.

Vierailija
8/23 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulee kyllä syötyä joka päivä lihaa jossain muodossa. Esimerkiksi pari kinkkusiivua leivällä tai vaikkapa 30 - 50 g jauhelihaa. Tänäänkin olen syönyt kaalilaatikkoa jossa oli arviolta 30 g jauhelihaa, muuta lihaa en ole tänään syönyt.

Kaalilaatikko on kasvisruoka, vaikka siinä vähän lihaa onkin. Pääkomponentti on kuitenkin kaali.

Vierailija
9/23 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastausvaihtoehto "kasvisruokaa ja maitoa" puuttuu. Vaikka kauramaitokin on olemassa, laitan yleensä kahviin maitoa, vaikka söisinkin muuten lihattomasti vähintään pari kertaa viikossa. Puolison myötä syön enemmän liharuokia kuin sinkkuna.

Vierailija
10/23 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastausvaihtoehto "kasvisruokaa ja maitoa" puuttuu. Vaikka kauramaitokin on olemassa, laitan yleensä kahviin maitoa, vaikka söisinkin muuten lihattomasti vähintään pari kertaa viikossa. Puolison myötä syön enemmän liharuokia kuin sinkkuna.

Eikös maito kuulu kasvisruokavalioonkin. mutta liha tai kala ei. Vegaanius on käsittääkseni eri asia. ap.

Vierailija
11/23 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksikään ateriani ei ole kasvisruokaa päivänaikana, tai oikeastaan koskaan.

Vierailija
12/23 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kauramaitoa ei ole olemassa.

Vierailija
13/23 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähes joka päivä kasvisruokaa. Kalaruokaa saattaa tulla tehtyä 1-2 ketaa kuukaudessa

Vierailija
14/23 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloittaja yrittää kysyä, kuonka usein sinulla on päiviä, joiden aikana syöt pelkästään kasvisruokaa.

Vierailija
15/23 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En syö koskaan kasvisruokaa mutta syön jokapäivä liharuokaa ja monesti olen syönyt liharuoan kanssa salaattia. En tykkää paistetuista ja keitetyistä kasviksista.

Vierailija
16/23 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä viikolla jo 3 pvä kun ei syödä liharuokaa.

Ja ollaan ihan sekadyöjiä mutta kasvisruuat vaan on niin hyviä!

Vierailija
17/23 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässäkin yksi kysely, johon vastaan en koskaan.

Vierailija
18/23 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivän aikana syön yleensä vähintään yhden kasvis/vegaaniaterian, usein kaksi, jos aamupalanikin on vegaaninen (tänään esimerkiksi leivän päällä oli kinkkua, kun pavut ovat vielä itämässä kaapissa). Tällä viikolla lounaani ovat kurpitsadahlia+ riisiä ja kasvissosekeittoa, molemmat vegaaniruokia. Iltaruualla on mannapuuroa, ihan lehmänmaitoon tehtyä, joten päivän ainoa lihatuote on tuo aamupalan kaksi keittokinkkuviipaletta.

Erittäin harvoin syön koko päivän pelkkää vegaaniruokaa, toisaalta ei taida koskaan olla päiviä, jolloin kaikilla aterioilla olisi eläinperäisiä tuotteita.

Vierailija
19/23 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puuttuu vaihtoehto "harvemmin kuin kerran kuussa" tai "satunnaisesti". Mulla saattaa tulla syötyä kasvislounaita (lounasravintola), mutta harvemmin itse teen kasvisruokaa. Tai jos olen lounaalla syönyt raskaammin, saatan päivälliseksi syödä vaikka pinaattikeittoa. Usein siis vähintään toinen aterioista pitää sisällään edes vähän lihaa.

Vierailija
20/23 |
20.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä olisi kyllä pitänyt erotella vegaaniateriat, lakto-ovo-pesco-vegetaristit ym.

Itse en ole vegaani, mutta en syö koskaan lihaa. Ateriani eivät silti ole aina kasvisaterioita, sillä etenkin talvisin syön kalaa (D-vitamiini).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi neljä