Vasta aikuisena tajusin kuinka hirvittävän suolaista ruokaa äiti tekee - ei tee mieli syödä siellä..
Taas tulee Joulu ja jouluruokakärsimys. Suolaa kaikkialla ja paljon, jopa riisipuuro on suolattu piloille. Ei ole hyväksi edes lapsillekaan. Onkos teillä kokemuksia tällaisesta (huonosta kokista ja surkeista keittiötaidoista)??
Kommentit (4)
Vierailija kirjoitti:
Pyydä ystävällisesti vähentämään suolaa.
Mun äidillä on jotain vikaa makuaistissa. Happamat ja makeat maut hän huomaa helposti. Suolaa ja pippuria hän ei tunnu maistavat.
Olen ollut vastaavassa tilanteessa muinoin. Mä otin äitini kanssa yhteen asiasta ja kunnolla. Mutta kyllä siitä sitten poiki se, että alkoi vähentämään suolaa.. valitteli kyllä, ettei ruoka nyt maistu miltään. Hetken siinä meni, kun sen suu sitten tottui.
Sen verenpaineetkin parantui aivan järjettömästi, että on sittemmin kiitellyt siitä yhteenotosta. :D
Tai voitko vaikuttaa itse, tekemällä jotain? Vai onko äitisi armoton keittiössä, kuten tuo omani. Sinne ei pääse muut hääräilemään, apu ei kelpaa... eikä mitään saa tuoda, tai saa ikuiset vihat niskaansa. Hänen keittiö, hän on emäntä!
Vaadi vähentämään suolaa. Sitten suolapurkki pöytään niille, jotka sitä haluavat vielä lisätä.
Pyydä ystävällisesti vähentämään suolaa.