Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttää kun mies ei voi varata aikaa hammaslääkäriin!

Vierailija
14.01.2015 |

Olen kärsinyt hänen vierellään jo vuosia.
Raskausajat ovat pahempia, kun hajuaistit herkistyy.
Hengitys haisee ihan hirveältä, itselläni ollut tulehtunut hmmas josus ja se mätä mitä sieltä tuli haisi ihan samalta kuin mieheni hengitys nyt.
Hän harjaa hampaita aamuin illoin tunnollisesti, ja nyt tuntuu että koko vessakin haisee aina kun hän on hampaitaan harjannut... (Todennäköisesti tämä ilmiö on enemmän korvieni välissä kuitenkin).
Hän on tupakoinut, mutta lopettanut nikotiini purkan avulla. Nuuskaa käytti lyhyen hetken, silloin oli hyvin vaikeaa olla lähellä.
Nyt kuitenkin tuntuu että se haju vain leviää hänen ympäriltään kun hän jauhaa sitä nikotiinipurkkaa, ja iltaisin menen mieluummin nukkumaan esikoiseni viereen hänen sänkyyn kuin jään miehen viereen hajun takia.
Olen pyytänyt toistuvasti ainakin kahden vuoden ajan että hän menisi hammaslääkäriin, mutta ei ole onnistunut vieläkään. 
Kärsii hammaslääkäripelosta. 
En halua pussailla enkä olla lähellä. Välillä minusta tuntuu että olen kamala vaimo kun en pysty huomioimaan miestä ollenkaan pusuilla ja hellyydellä kun en halua lähelläkään olla....

kohtalotovereita?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varaa sinä sille aika, niin mäkin varaan mun miehelle. Ensin luulin ettei voi puolisolle varata vaan henkilön täytyy itse, mutta ei se niin ole. Kyllä kaikki lääkärin varaukset on onnistunut ja ihan julkisella puolella.

Vierailija
2/22 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.01.2015 klo 13:37"]

Varaa sinä sille aika, niin mäkin varaan mun miehelle. Ensin luulin ettei voi puolisolle varata vaan henkilön täytyy itse, mutta ei se niin ole. Kyllä kaikki lääkärin varaukset on onnistunut ja ihan julkisella puolella.

[/quote] Olen itsekin elänyt siinä uskossa etten voi hänelle varata vaan se pitää itse tehdä...
Taidanpa varata, jos mies kerkes vielä raskausaikanani kun ainakin edellisessä raskaudesa sanottiin että miehelekin kuuluisi joku käynti suuhygienistillä ainakin koska vanhempien sun terveys on tärkeä lapsen kannalta. Ja kai se suuhygienistikin huomaisi jos mieheni suussa on jotain vialla vaikkei röntgenkuviakaan ota tai muuta...?
Mut joo, taidan soittaa huomenna kun pitää itsellenikin varata aika, nyt kun uskaltaa kun pystyy olemaan oksentamatta... Järkyttävä pahoinvointivaivannut vähän turhan pitkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksityisellekö varaat?

Vierailija
4/22 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voithan sinä varata sen ajan, mutta ei se mies sinne välttämättä mene. Itselläni on hammaslääkärikammo enkä kyllä tasan menisi hammaslääkäriin ellei nukutettuna pakolla viedä. 12 vuotta edellisestä käynnistä enkä aio ikinä enää mennä. 

Vierailija
5/22 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.01.2015 klo 14:00"]

Voithan sinä varata sen ajan, mutta ei se mies sinne välttämättä mene. Itselläni on hammaslääkärikammo enkä kyllä tasan menisi hammaslääkäriin ellei nukutettuna pakolla viedä. 12 vuotta edellisestä käynnistä enkä aio ikinä enää mennä. 

[/quote] 
Kärin itsekin hammaslääkäripelosta, ja suuni myös on päässyt käsimään tämän takai. Odotin aina niin kauan kunnes kipu oli pahempi kuin pelko, olen joutunut oksentamaan kesken toimenpiteen ahdistuksen takia jne....
Pelkoani ei ole lievittänyt ainakaan hammaslääkäreiden kommellukset, yksi aivasti puuduttaesaan ja repi haavan kitalakeen, yksi rupes puuduttamaan väärältä puolelta kunnes muisti että hoidettava hammas olikin toisella puolella, ja yksi onnistui poraamaan minulle reiän kielen alle kun pora lipesi jotenkin.
Ymmärrän hyvin pelkoa.
Jos on vain yritettävä voittaa se pelko ainakin hetkeksi oman (ja muiden!) hyvinvoinnin takia. 
Pelon takia voi saada rauhoittavia esilääkityksenä, purublokki auttaa kun ei tarvitse itse jännittää leukoja koko ajan jotta suu pysyisi auki jne....
Miehellä on mahdollisuus vaikuttaa siihen haluaako pusuja ja läheisyyttä vai ei. 
Toivon että hellyydenkaipuu voittaisi hammaslääkäripelon...

Vierailija
6/22 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi. Minunkin miesystäväni hengitys on alkanut haisemaan kauhealta. Haisee ainakin metrin päähän. En tiedä miten sille sanoisin, pamautan vaan suoraa päin naamaa? Loukkaantuu varmasti. Haisee joltain hammaskiveltä tmv sellainen tympeä haju. En käsitä miten ei huomaa sitä itse kun se hajupilvi leijuu ympärillä. Toinen mikä ärsyttää on että hikoaa paitansa litimäräksi, käy suihkussa ja laittaa saman hikipaidan päälleen. Sama kun on hänen luonaan niin samat hikiset ja spermaiset lakanat sängyssä just niin kauan kuin laitan vaihtamaan ne. Kirkkain silmin väittää että just vaihtoi. No ei ole vaihtanut ei haisisi hieltä muuten. Mä en enää kestä enkä jaksais aikuista miestä opettaa.

Vierailija
7/22 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:nä sanoisin, että suu on hoidettava kuntoon tai ero tulee.

Vierailija
8/22 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.01.2015 klo 14:17"]

[/quote] Käytän mieluummin lahjontaa kuin kiristystä, lupasin suihinoton kunhan mies saisi varattua sen ajan.

Vierailija
9/22 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Minkä ikäinen olet ?

Tiedän pari sellaista jotka eivät ole hampaitaan hoitaneet ja toiselta on jouduttu poistamaan useampi hammas ja toisellta lähtee ihan itsestään ( tietääkseni esim. hammaskivi johtaa siihen, että hammas tippuu pois). Ei sillä, oma asiasi - mutta yllätyklsiä voi tulla. Ja tiedän vieläpä sellaisen tapauksen, että hoitamaton hammastulehdus johti verenmyrkyutykseen ja kyseinen ihminen menehtyi siihen. Ei ihan leikin asia kuitenkaan hampaiden hoitamatta jättäminen.

Vierailija
10/22 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.01.2015 klo 14:33"]

[/quote] Käytän mieluummin lahjontaa kuin kiristystä, lupasin suihinoton kunhan mies saisi varattua sen ajan.

[/quote]

Elät siis lapsen kanssa. Itse mieluummin eläisin tasavertaisen aikuisen kanssa. Menkää vaikk aterapiaan, tuo suu ei ole ainoa ongelmanne.

Vierailija
11/22 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa hoidattaa ajoissa, minä kerran pitkitin hammaslääkäripelon takia kunnes oli pakko mennä aivan järkyttävän kivun takia päivystykseen. Joutuivat poistamaan oireilevan hampaan ja sanoivat että jos olisin tullut pari tuntia myöhässä niin olisin luultavasti kuollut verenmyrkytykseen, sen verran mätä se oli :--(

Vierailija
12/22 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa sanoa että on hammaslääkäripelkoinen aikaa tilatessa niin osaavat huomioida asian.

Vierailija
13/22 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.01.2015 klo 14:39"]

[quote author="Vierailija" time="14.01.2015 klo 14:33"]

[/quote]

Elät siis lapsen kanssa. Itse mieluummin eläisin tasavertaisen aikuisen kanssa. Menkää vaikk aterapiaan, tuo suu ei ole ainoa ongelmanne.

[/quote] Erolla uhkailu sitten kertoo toimivasta suhteesta? =D 

Vierailija
14/22 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.01.2015 klo 14:47"]

Kannattaa sanoa että on hammaslääkäripelkoinen aikaa tilatessa niin osaavat huomioida asian.

[/quote] Eivät välttämättä.... Mainitsen aina asiasta varatessani, ja tuntuu että jotkut lekurit vain hermostuvat tiedosta =D Tai eivät vain välitä... Ykikin vain ilmoitti että ei tartte puuduttaa kun piti vain vaihtaa paikkaa, tilapäisen tilalle pysyvän, on ihan kivuton toimenpide. Sanoin että minulla on turvallisempi olo jos puudutetaan, lääkäri sanoi ettei puuduta tällaisissa apauksissa... Purublokkinin oli tarpeeton  hönen mielestään kun oli niin lyhyt toimenpide. IHmetteli sitten kun en oikein hengittänyt kunnolla kun ahdisti  ja olin hammashoitajan mielestä ihan valkoinen. Eip tämäkään madaltanut kynnystä varata aikaa hammaslääkäriin... ap

Vierailija
15/22 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene yksityiselle sellaisen luo, joka ilmoittaa esim. nettisivuilla erikoisalakseen pelkopotilaat. Oralilla joillakin hammaslääkäreillä lukee se. Ainakin silloin pitäisi olla motivaatiota kohdata pelkopotilas. 

Minusta on aivan sen rahan menon arvoista mennä yksityiselle. Saa kunnon keraamiset paikat yms. 

Vierailija
16/22 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.01.2015 klo 14:36"]

[/quote]

Minkä ikäinen olet ?

Tiedän pari sellaista jotka eivät ole hampaitaan hoitaneet ja toiselta on jouduttu poistamaan useampi hammas ja toisellta lähtee ihan itsestään ( tietääkseni esim. hammaskivi johtaa siihen, että hammas tippuu pois). Ei sillä, oma asiasi - mutta yllätyklsiä voi tulla. Ja tiedän vieläpä sellaisen tapauksen, että hoitamaton hammastulehdus johti verenmyrkyutykseen ja kyseinen ihminen menehtyi siihen. Ei ihan leikin asia kuitenkaan hampaiden hoitamatta jättäminen.

[/quote]

Olen nelikymppinen. Ei minua haittaa jos hampaita lähtee, saisi lähteä kaikki niin ei olisi enää mitään tarvetta mennä hammaslääkäriin :D Kyllä tuo kumminkin suht harvinaista on että hampaiden huonouteen kuolee, vaikka mahdollista onkin, kyllähän niitä ennenvanhaan vaan ihmisiltä hampaat mätäni suuhun ja tippui sitten omia aikojaan pois, ja harva siihen kuoli. Särkyä joutui toki vähän aikaa kestämään.

Itselläni siitä jännä, etten pelkää kipua ollenkaan. Ei minua esim. hammassärky haittaisi. Sen sijaan pelkään vieraiden ihmisten käsiteltäväksi joutumista ja ihmisiä yleensäkin. Eli hammaslääkäriin en mene.

Vierailija
17/22 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.01.2015 klo 14:47"]

[/quote]

EI ap:n mies pelkää hammaslääkäriä vaan kipua. Kun ihminen on joutunut kokemaan hammaslääkärissä yhdenkin kerran äärimmäisen kovaa kipua esim. juurihoitoon jouduttuaan niin ei olekaan enää niin helppoa mennä sinne. Pelkopotilaita hoitavan hammaslääkärin pitäisi pystyä tarjoamaan nimenomaan toimiva kivunlievitys joka tilanteessa.

Vierailija
18/22 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä Tampereella on hampilääkäreitä, jotka ovat erikoistuneet pelkopotilaisiin. Otapa selville onko teilläpäin. Minäkin varaan miehelleni aina ajat, miehet nyt vaan on niin kummallisia että lääkäriin mennään vasta pää kainalossa,

Tulehtunut hammasjuuri voi aiheuttaa sydänkohtauksen tai verenmyrkytyksen. Pelottele sillä. Sitten uhkailet jollain. Lahjo vaikka leffaillalla. Kiristä...jollain. Ihan kuin pikkulasten kanssa.

Vierailija
19/22 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä Tampereella on hampilääkäreitä, jotka ovat erikoistuneet pelkopotilaisiin. Otapa selville onko teilläpäin. Minäkin varaan miehelleni aina ajat, miehet nyt vaan on niin kummallisia että lääkäriin mennään vasta pää kainalossa,

Tulehtunut hammasjuuri voi aiheuttaa sydänkohtauksen tai verenmyrkytyksen. Pelottele sillä. Sitten uhkailet jollain. Lahjo vaikka leffaillalla. Kiristä...jollain. Ihan kuin pikkulasten kanssa.

Vierailija
20/22 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsettekö helposti julkiselle hammaslääkärille? Minua ainakn yritettiin joka suunnasta hiillostaa että "valitsisin" yksityisen.. mikä ihmeen valinta kun pakolla ja uhkailulla ajetaan väkisin

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi yksi