Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies on kokoajan hermostunut ja puhuu tylysti

Vierailija
03.11.2021 |

Olemme olleet avoliitossa pian 10 vuotta. Mies on ollut aina äkkipikainen luonteeltaan, mutta tässä parin viimeisen vuoden aikana on tuntunut, että tilanne vain pahenee.
Mies on jatkuvasti hermona. Jos vaikka maitopurkki tippuu jääkaapista lattialle multa vahingossa, niin mies alkaa korottamaan ääntä ja toteaa " mitä ihmettä sä sekoilet" tai jos erehdyn kysymään jotain asiaa toisen kerran, mitä en heti muista että oon jo kysynyt, niin mies alkaa huutamaan " montako v...n kertaa sulle pitää toistaa" yleensä tähän sanon vaan, että anteeksi en muistanut, että olen kysynyt jo.
Yhden kerran kun olin menossa kampaajalle värjäämään hiuksia, niin mies tokaisi " mee värjäämään pääs" " ketä kiinnostaa".
Hermo menee kaikesta, mitä tapahtuu. Mikä ei hänen mielestään ole hyvä, niin äänen korotus alkaa. Olen muutaman kerran sanonut, että hänen käytöksestään tulee huono fiilis. Tähän mies tokaisi " no yllättävää" " ala pillittämään"
En jotenkin ymmärrä miksi hän on mua kohtaan tällainen.
Onko kukaan vastaavassa tilanteessa?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä on toinen ja haluaa sinun olevan aloitteellinen eropuheiden suhteen.

Vierailija
2/19 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko miettinyt että aiheutatko omalla käytöjsellä mieheltä tuommoisen reaktion?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän on inhottava ihminen, ei siihen muuta syytä tarvita. Älä ole hänen kanssaan.

Vierailija
4/19 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen toinen nainen on tavannut jonkun ja uhkaa menettää sen.

Vierailija
5/19 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli tuollainen mies. Onneksi on entinen. Elämä on paljon mukavampaa nyt 

Vierailija
6/19 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tässä voi muuta miettiä kuin että miksi sä olet suostunut kuuntelemaan tuollaista 2 vuotta. Oletko läheisriippuvainen? Mieshän inhoaa sinua. Löydät paremman kun lähdet, ja yksinkin on mukavampaa.

Vierailija
7/19 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaa erota mutta ei halua tehdä sitä päätöstä.

Halveksii sua ja mitä kauemmin kuuntelet äksyilyä ja mitä enemmän pyytelet anteeksi sitä vihaisempi ja tympeämpi on.

Mietippä miksi itse toimisit noin miestä lohtaan?

Ehkä jos näkisit sen tylsänä, seksuaalisesti säälittävänä matona joka paniikissa luuttuaa kaatunutta jogurttia lattialta ja pyytelee olemassaoloaan anteeksi?

Teston aleneminen aiheuttaa myös tuollaista, mut perussyyt kuitenkin samat.

Vierailija
8/19 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko miettinyt että aiheutatko omalla käytöjsellä mieheltä tuommoisen reaktion?

No en kyllä mielestäni aiheuta. Ei nyt maitopurkin tippumista pitäisi hermostua jos vahinko tapahtuu. Voihan tietysti olla että aiheutan. Tietäisi vaan että miten.

Ap

Vierailija
9/19 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sanonut, että jos ei pidä minusta, niin voidaan lähteä eri teille. Mies on sanonut, ettei tahdo erota ja alkaa tästäkin korottamaan ääntä. En tiedä, mitä pitäisi tehdä.

Vierailija
10/19 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:lle on turha sanoa mitään. Se elää täysin omassa maailmassaan jossa luulee voivansa muuttaa miehensä avoimen vihan ja halveksunnan häntä kohtaan rakkaudeksi.

Vierailija
11/19 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni on hermostunut, kuin pantteri häkissä. On tyytymätön työhönsä joka on raskasta. Hän jotenkin purkaa stressinsä minuun ja ihan kuin olisi minun syytäni että on töissä missä on. Heillä on sukuvikana sellainen muiden syyttäminen, hermostuneisuus ja mt-ongelmat. Ei näe omien valintojensa taakse eikä pysty olemaan marmattamatta jne. Sanoi että pää poksahtaa jollei saa valittaa muista ihmisistä ja haukkua jne. Itseään pitää kuninkaana. Raskasta tämä on. Välillä on kausia että on ihan levollinen ja huumorintajuinen. Mutta se on harvinaista herkkua. Nukkuu liian vähän mutta ei tajua sitä itse.

Vierailija
12/19 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä reagoi miehen hermostuneisuuteen. Mitä enemmän pyytelet anteeksi, sitä enemmän se tuo " vettä lisää myllyyn". Voi olla, että mies ennen pitkää huomaa, ettei hänen hermostuneisuuteen vastata, hän voi ehkä muuttaa tapansa tai sitten ei. Toinen neuvo on ero jossei tuo auta. Muuta ratkaisua tilanteeseen ei oikeastaan ole.

Vierailija
13/19 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika!

Vierailija
14/19 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap:lle on turha sanoa mitään. Se elää täysin omassa maailmassaan jossa luulee voivansa muuttaa miehensä avoimen vihan ja halveksunnan häntä kohtaan rakkaudeksi.

En kyllä mielestä ole missään kohtaan näin kirjoittanut. Missä kohtaan ole väittänyt, että mies rakastaa minua tai ei rakasta? Tiedän kyllä ihan itsekin, että tilanne on aika toivoton. Lähinnä tukea etsin täältä ja jos vaikka jollain on samoja kokemuksia. Ilmeisesti se oli sitten väärin sinun mielestä?

Ap

Vierailija
15/19 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieheni on hermostunut, kuin pantteri häkissä. On tyytymätön työhönsä joka on raskasta. Hän jotenkin purkaa stressinsä minuun ja ihan kuin olisi minun syytäni että on töissä missä on. Heillä on sukuvikana sellainen muiden syyttäminen, hermostuneisuus ja mt-ongelmat. Ei näe omien valintojensa taakse eikä pysty olemaan marmattamatta jne. Sanoi että pää poksahtaa jollei saa valittaa muista ihmisistä ja haukkua jne. Itseään pitää kuninkaana. Raskasta tämä on. Välillä on kausia että on ihan levollinen ja huumorintajuinen. Mutta se on harvinaista herkkua. Nukkuu liian vähän mutta ei tajua sitä itse.

Miksi olette tuollaisten miesten kanssa?

Vierailija
16/19 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi olette tuollaisten miesten kanssa?

Se on helppo sanoa noin jossei itse ole kokenut mitään vastaavaa. Ehkä kaikki asiat eivät ole aina niin yksiselitteisiä.

Vierailija
17/19 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä reagoi miehen hermostuneisuuteen. Mitä enemmän pyytelet anteeksi, sitä enemmän se tuo " vettä lisää myllyyn". Voi olla, että mies ennen pitkää huomaa, ettei hänen hermostuneisuuteen vastata, hän voi ehkä muuttaa tapansa tai sitten ei. Toinen neuvo on ero jossei tuo auta. Muuta ratkaisua tilanteeseen ei oikeastaan ole.

Tää on hyvä neuvo ja voi hyvin toimia. Aika harvoin kukaan ihminen jaksaa jatkaa tuollaista käytöstä, mikäli siihen ei reagoida. Toimii varmasti ainakin sellaisessa tilanteessa, mikäli tahallaan ollaan ilkeitä. Mikäli kyse on jostain muusta kuin tahallisesta ilkeydestä, niin ei välttämättä toimi tuo neuvo.

Vierailija
18/19 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää on hyvä neuvo ja voi hyvin toimia. Aika harvoin kukaan ihminen jaksaa jatkaa tuollaista käytöstä, mikäli siihen ei reagoida. Toimii varmasti ainakin sellaisessa tilanteessa, mikäli tahallaan ollaan ilkeitä. Mikäli kyse on jostain muusta kuin tahallisesta ilkeydestä, niin ei välttämättä toimi tuo neuvo.

Erittäin hyvä pointti.

Vierailija
19/19 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näiden ihmisten kanssa tavallinen luonne on ihmeissään. Voi ihan olla tottakin, että mies ei erityisemmin ole kiinnostunut poistumaan suhteesta, ei odota parempaakaan vaikka varmasti lennossa vaihtaisi jos valmis paisti taivaalta tipahtaisi eteen. 

Mutta jostain syystä hänestä on ok halveksia ja ilkeillä. Se ei vähennä hänen itsekunnioitustaan. Syy siihen voi olla mitä yksinkertaisin: hän ei kykene häpeämään sellaista mutta kokee tarpeelliseksi naisensa alistamisen, jotta tämä pysyy varpaillaan ja hiljaa eikä ainakaan pääse alistamaan takaisin. 

Ja sehän toimii. Täällä nainen ihmettelee, josko hän kuitenkin tekee jotain väärin ja pitäisikö vielä vähän enemmän alistua. 

Mitä enemmän mies häijyää kotona, sitä vähemmän nainen ehtii miettimään, kuka hän itse on ja mitä haluaa elämältään. Eli häntä estetään olemasta oman elämänsä suunnittelija ja pidetään vain reagoimassa. 

Pohjimmiltaan siis samaa peliä kuin jalkapallokentällä, jossa painostamalla pidetään vastustaja sen verran kiireisenä, ettei se ehdi maalintekoon ja mahdollisesti kuluttaa voimansakin yrittäessään. Tämähän on sitäkin tärkeämpää kun tietää itse olevansa se heikompi joukkue. 

Nainen ei ymmärrä tätä, koska hänelle oli kerrottu että suhteessa tavoitteet ovat yhteisiä ja molempien hyvinvoinnin lisääminen homman tarkoitus. Näille miehille se on käsittämätön vaihtoehto. Heidän maailmassaan ainoa win-win -tilanne on se, jossa on kolmas osapuoli häviämässä näille kahdelle.