Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehellä menee palkka hetkessä, mikä avuksi?

Vierailija
03.11.2021 |

Ollaan aiemmin oltu molemmat opiskelijoita joten rahat on olleet älyttömän tiukalla. Muutama kuukausi sitten mies aloitti kokopäivätyöt kaupan alalla ja kuvittelin, että rahatilanne paranisi.

No ei todellakaan parantunut. Mies saa palkan kahden viikon välein ja se palaa hetkessä, nyt viimeksi palkkapäivänsä oli maanantaina ja äsken mies tokaisi, että onpas ärsyttävää kun on vaan 70 euroa seuraavaan palkkapäivään asti.

Mies maksaa kyllä osansa asumiskuluista, mutta muuten mä saan edelleen maksella opintolainastani ruoat, bensat jne. Kun kyselen, minne ihmeeseen miehen rahat menee, mies tokaisee aina vaan, että "laskuihin" ja ärtyy todella paljon, jos kyselen enemmän.

Oon alkanut epäillä peliriippuvuutta tai vastaavaa, mutta en tiedä millä ajalla mies mitään uhkapelejä pelaisi kun vapaa-ajalla ollessaan hän istuu pelaamassa pleikkaria eikä esim. käy missään ulkona tai käytä tietokonetta. Mitään uutta meidän kotiin ei ole ilmestynyt. Ei ole mahdollista, että olisi toista naistakaan, kun mies on aina joko töissä tai kotona. Vaikuttaa siltä, että miestä hävettää se minne rahat menee, kun ei kehtaa sitä mulle sanoa ja ärsyyntyy kun kyselen.

Onko kukaan ollut vastaavassa tilanteessa?

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jälleen nainen kitisee kun ei pääse hyötymään miehen rahoista

Naisen rahoilla lokkeilevista miehistä ei saisi valittaa? Miksi työssäkäyvä amies ei maksa omia ruokiaan ja bensojaan vaan olettaa ap:n maksavan ne?

Vierailija
22/33 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos saman katon alla asutaan, pitäisi kummankin olla perillä menoista ja laskuista. Paperit pöydälle yhdessä ja voi vaikka miettiä jonkun laskun eräpäivän muuttamista, jotta yhdestä tilistä vaikka jäisi parille viikolle vähän enemmän, jos sen maksaminen sopisi paremmin siihen toiseen tilipäivään. Parisuhteissa mun mielestä ei saisi olla salaisuuksia, nyt ainakaan rahamenojen suhteen.

Tai jos jotain menoa voisi pienetää, esim. kilpailuttaa palveluita halvempiin.

Avoliitossa en ole millään tavalla vastuussa puolison raha-asioista, joten miksi käydä läpi toisen menoja ja tuloja. Osuus yhteisistä kuluista riittää, muuten jokaisella on oikeus omiin raha-asioihin, vaikka katto olisi yhteinen.

Ei ihan noinkaan. Kela katsoo avopuolisot keskenään elatusvelvollisiksi samalla tavalla kuin aviopuolisotkin. Esimerkiksi minä häviän joka kuukausi 250 e asumistukena, kun asun työssäkäyvän miehen kanssa yhdessä. Itse vielä opiskelen.

Entä paljonko säästät asumiskuluissa? Ja mikä tuossa puoltaa sitä, että miehen pitäisi kertoa sinulle, mihin hän on omia rahojaan käyttänyt?

Jos mies ei maksa omia ruokiaan ja bensojaan, vaan ap:n täytyy maksaa ne opintolainalla, mies on selitysvelvollinen.

Ei ap ole raha-automaatti.

Kommentissa ei ollut kyse ap:sta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos saman katon alla asutaan, pitäisi kummankin olla perillä menoista ja laskuista. Paperit pöydälle yhdessä ja voi vaikka miettiä jonkun laskun eräpäivän muuttamista, jotta yhdestä tilistä vaikka jäisi parille viikolle vähän enemmän, jos sen maksaminen sopisi paremmin siihen toiseen tilipäivään. Parisuhteissa mun mielestä ei saisi olla salaisuuksia, nyt ainakaan rahamenojen suhteen.

Avoliitossa en ole millään tavalla vastuussa puolison raha-asioista, joten miksi käydä läpi toisen menoja ja tuloja. Osuus yhteisistä kuluista riittää, muuten jokaisella on oikeus omiin raha-asioihin, vaikka katto olisi yhteinen.

Ei ihan noinkaan. Kela katsoo avopuolisot keskenään elatusvelvollisiksi samalla tavalla kuin aviopuolisotkin. Esimerkiksi minä häviän joka kuukausi 250 e asumistukena, kun asun työssäkäyvän miehen kanssa yhdessä. Itse vielä opiskelen.

Entä paljonko säästät asumiskuluissa? Ja mikä tuossa puoltaa sitä, että miehen pitäisi kertoa sinulle, mihin hän on omia rahojaan käyttänyt?

Jos mies ei maksa omia ruokiaan ja bensojaan, vaan ap:n täytyy maksaa ne opintolainalla, mies on selitysvelvollinen.

Ei ap ole raha-automaatti.

Kommentissa ei ollut kyse ap:sta.

Eikä sitä edeltävässä kommentissa puhuttu mitään siitä, että miehen pitäisi perustella omien rahojensa käyttöä naiselle.

Vierailija
24/33 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n kannattaa jättää lokkimies. Huonon elämänhallinnan omaava mies on kiviriippa läpi elämän.

Palkaksi miehen menojen maksamisesta saat kiukuttelua.

Vierailija
25/33 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sittenpähän toinen saa olla ruuatta kaksi viikkoa, kun ei osaa suhteuttaa menoja tuloihin. Kyllä sitä nälkäisenä kiukkuaakin.

Vierailija
26/33 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhteisistä menoista ja laskuista. Omat laskut ovat täysin henkilökohtainen asia. Edellyttäen, että maksaa puolet yhteisistä menoista, tai miten ikinä onkin sovittu. Ei tulisi mieleenikään pyytää puolisoani kertomaan minulle, mitä henkilökohtaisia laskuja hänelle tulee, tai alkaa kertoa hänelle omistani.

Ehkä minä olen liian avoin oman puolison kanssa. En edes ymmärrä mitä voisi olla puolisolta salassa pidettävä lasku?

Vierailija
27/33 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhteisistä menoista ja laskuista. Omat laskut ovat täysin henkilökohtainen asia. Edellyttäen, että maksaa puolet yhteisistä menoista, tai miten ikinä onkin sovittu. Ei tulisi mieleenikään pyytää puolisoani kertomaan minulle, mitä henkilökohtaisia laskuja hänelle tulee, tai alkaa kertoa hänelle omistani.

Ehkä minä olen liian avoin oman puolison kanssa. En edes ymmärrä mitä voisi olla puolisolta salassa pidettävä lasku?

Ei kai niitä nyt erityisesti salata tarvitsekaan, mutta ei myöskään selitellä.

Täällä jotkut nyt ymmärsivät aloituksen sillä tavalla väärin, että ap haluaa mieheltä tilityksen tämän jokaisesta käytetystä sentistä. Aapeehan vain ihmettelee mihin miehen massit menevät, kun käy täystuntisessa työssä ja silti aapee joutuu maksamaan ruoat ja bensat.

Vierailija
28/33 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanotaan näin, et jokainen tehkööt mikä ittestä tuntuu parhaalta ratkasulta. Maksaa tai ei maksa, riidelkööt tai ei. What ever.

Vierailija
29/33 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisen rahoilla lokkeilevista miehistä ei saisi valittaa? Miksi työssäkäyvä amies ei maksa omia ruokiaan ja bensojaan vaan olettaa ap:n maksavan ne?

Onhan se huutava vääryys jos mies hyötyjä puolella

Vierailija
30/33 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni on sellainen, että kaikki mikä tulee, myös menee.

Eikä nyt realistisesti opiskeluajan kituuttelutasoa voi ylläpitää enää sitten, kun on töissä.

Nyt miehellä vain menee liikaa rahaa kerralla. Hän ei voi elää niin leveästi kuin elää nyt. Ei työssäkäynti automaattisesti tarkoita sitä, että voi esim, joka päivä syödä ulkona ja kahvitauolla kahvin kahvilasta, joka viikko uuden pleikkapelin sekä ostaa kanadalaisen toppatakkimerkin.

Perustatte yhteisen taloustilin, minne kumpikin siirtää tietyn määrän rahaa ja sieltä maksetaan yhteiset kulut. Loput rahat voitte kuluttaa miten haluatte.

Vierailija
31/33 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hohh hohh hoijaa 😤😤🤮🤮

Vierailija
32/33 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan se huutava vääryys jos mies hyötyjä puolella

Eli jos nainen lokkeilee, se on törkeää kullankaivamista mutta jos mies lokkeilee, sen pitää olla ok?

Vierailija
33/33 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka puhui salassa pidettävistä laskuista? Minusta henkilökohtainen ja salassa pidettävä eivät ole synonyymeja. Henkilökohtainen on jotain minun omaani, minulle suunnattua. Ei sen tarvitse silti olla salassa pidettävää. Parisuhteessakin olemme kaksi erillistä yksilöä, joilla on myös omia asioita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kahdeksan