Mitä lapsen joulukalenteriin?
Ajattelin tehdä itse. Mitäs laittaisin sisällöksi? Lauantaisin luukuissa voi olla joku karkki herkkupäivän vuoksi, mutta mitäs muita pikkujuttuja teillä tulee mieleen?
Kommentit (14)
Minkä ikäinen lapsesi on ? Ja mielummin tavaraa/ syömistä/ tekemistä ?
Varoituksen sana vielä, että jos tähän leikkiin tänä vuonna lähdet, niin samanlaista settiä odotetaan sitten myös ensi vuonna ja sitä seuraavana jne. Ja jos sisaruksia lapsella, niin molemmille omat tietty. Kolmannella kierroksella voi alkaa riipiä aika pahasti, kun kaikki ideat on jo käytetty ja kuitenkin uniikkia pitäisi olla kun ne vuoden ja kahdenkin takaiset yllärit on liiankin hyvässä muistissa.
Vierailija kirjoitti:
Varoituksen sana vielä, että jos tähän leikkiin tänä vuonna lähdet, niin samanlaista settiä odotetaan sitten myös ensi vuonna ja sitä seuraavana jne. Ja jos sisaruksia lapsella, niin molemmille omat tietty. Kolmannella kierroksella voi alkaa riipiä aika pahasti, kun kaikki ideat on jo käytetty ja kuitenkin uniikkia pitäisi olla kun ne vuoden ja kahdenkin takaiset yllärit on liiankin hyvässä muistissa.
Varmaan tähän lähtevät myös itse saavat iloa tekemisestä.
Jotain pieniä yksittäisiä leluja josta lapsi tykkää (eläimet, dinosaurukset tms), legopaketti jaettu luukkuihin, askartelutarvikkeita, muovailuvahoja, yhteistä tekemistä esim. Joulukoristeiden tekemistä tai piparkakkujen leipomista.
Piparimuotti, rusinoita, välipalakeksi, heijastin, pieni taskulamppu, tarroja. Hinta nousee äkkiä.
Aineettomat jutut ovat mukavia - elokuvat, sadut, retket, pelit yms - tosin ne ovat ehkä viikonlopunjuttuja
Onpa tullut kivoja ehdotuksia. Kiitos! Kyseessä on 7v tyttö. Olen tehnyt parina aiempanaki vuonna hälle joulukalenterin. Ensimmäinen taisi olla winx/nukkekotitavarapainotteinen ja viime vuonna torista haalitut hatchimalsit olivat pääosassa. Harmi kun ei asuta enää Helsingissä, kun legokauppa Piipoossa myydään yksittäin kivoja legoja ja ukkeleita. Ihan mukavana hommana pidän kalenterin väsäämistä, ja helppoa tosiaan kun on vain se yksi lapsi. Viime vuonna jaksoin askarrella jopa pienet pahvirasiat "luukuiksi". Nyt oon vaan jotenkin tosi väsynyt töistä. Ei oikein ajatus kulje, että mitä luukkuihin tulisi, joten turvauduin av-apuun.
Vierailija kirjoitti:
Just tää 😂 meillä odottaa kohta 13v poika yhä tätä eikä mitään hajua mitä sinne laittaa. Pienempänä kävi pikkueläimet, sotilaat, autot ja välillä karkkia. Viime vuonna oli jo aika karkkipainotteinen.
Elämän kohokohtia oli juosta prismassa tai tokmannilla etsimässä niitä pieniä tavaroita niihin luukkuihin. Niin, että jos ideoita olisi vähän isommalle lapselle?
Schleihin eläinfiguurit. https://www.schleich-s.com/fi/FI/home