Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Purentakiskot?

Vierailija
13.01.2015 |

Hammaslääkäri puhui noista, kun totesi kulumaa takahampaissa. Suojaako oikeasti hampaita öiseltä narskutukselta?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä.

Vierailija
2/14 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just samaa ongelmaa on alkanut itselleni tulla. Onko tietoa, kuinka kalliiksi ne tulevat kunnallinen vs. yksityinen? Jonotusajat on niin pitkät, että yksityinen kiinnostaisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

150 tai 180 euroa kunnallisella puolella. Siihen päälle ne käynnit, kun tehdään muotti ja se fiksaus aika, kun kiskot on valmiit.

Vierailija
4/14 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämäkin ovat ihan hyvät:

http://www.verkkosivuapteekki.fi/Ekulf-NightGuard-purentakis

Lämmitetään kattilassa ja tehdään omien hampaiden mukaisiksi.

Vierailija
5/14 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla maksoi noin 200e joskus taannoin yths:llä.

Vierailija
6/14 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei kiskoihin narskuttelu loppunut, mutta kasvokivut loppuivat. Vaikka narskuttelen edelleen, eivät hampaat kulu.

Vierailija
7/14 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla maksoi reilut 400 € yksityisellä. Kalliit oli, mutta muuten olen ollut kyllä tyytyväinen. Mulla on niin järkyttävä yöpurenta, että olen kaksi hammasta purrut halki ja jouduttu korvaamaan implanteilla.

Pää- ja leukasäryt loppui, kun rupesin käyttämään kiskoa. Nykyään laitan kiskon myös päikkäreille. Yhden kerran kuluneen kolmen vuoden aikana olen herännyt niin, että kisko oli jossain sängyssä peittojen alla, muuten on pysynyt suussa eli hyvin muotoiltu kisko ei haittaa yhtään yöunia. Suosittelen lämpimästi.

Vierailija
8/14 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti kannattaa.

Vierailija
9/14 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nytkin suussa on kiskot. En osaa oikein nukkua ilman kun lähtee heti purentamoottori käyntiin.

Edelliset kiskoni olivat matalammat, mutta koska rouskutan voimalla ovat nykyiset paksummat. Rentouttavat lihaksia paremmin vaikka ovat ahtaammat.

Vierailija
10/14 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin sain kiskon, en ymmärrä miten se rentouttaa lihaksia kun puren sitä kiskoa???? :D
Maksoi n.300e kunnallisella! Sisältyy tuohon muottien otto- sekä kiskon suuhun sovituskäynnit.

Vierailija
11/14 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiskon kanssa ei pysty puremaan yhtä suurella voimalla kuin ilman. Mitä paksumpi kisko, sitä vähemmän saa käytettyä voimaa.

Vierailija
12/14 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.01.2015 klo 01:22"]Kiskon kanssa ei pysty puremaan yhtä suurella voimalla kuin ilman. Mitä paksumpi kisko, sitä vähemmän saa käytettyä voimaa.
[/quote]

Kiitos selvennyksestä! :) tuntuu vaan että poski ym lihakset väsyy tän kiskon kaa paljon.

Vierailija
13/14 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullekkin ehdotettiin sitä taas. Muutama vuos sitten ekan kerran mainittiin, mutta ei kuulemma ollut kiire asialla.

Nyt hampaat alkaa olla sen verran kuluneita ja vihloo välillä niin paljon, että pitäis kisko hommata pian. Ärsyttää hinta (250-300€) näin opiskelijana.

Kauhistuttaa myös nukkua joku möhkäle suussa. Tukehtuu vielä. :D

Vierailija
14/14 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä tukehdu. Olen käyttänyt purentakiskoja öisin kohta 20 vuotta ja vielä olen hengissä. Enää en oikein osaa nukkuakaan ilman kiskoja. Pään-, hartiaseudun kivut hellittivät vaikka puruvoimaa on yhä. Omat hampaatkin ovat yhä tallella. Puren vaan kiskoja enkä hampaitani. 

Ja eikä mitään omatoimiaskartelupakkauksia vaan ihan hammaslääkärin tekemät purentakiskot ovat parhaa. Hammaslääkäri sovittaa ne jokaiselle sopivaksi. Minulla on yhä ne samat alkuperäiset, jotka hankin, joten ihan hyvä sijoitus. Ovat maksaneet itsensä takaisin moninkerroin säästäessäni hammaslääkärilaskuissa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kaksi