50+ Mitä nuoret eivät ymmärrä?
Omasta mielestäni sitä, kuinka helposti asiat nykyään hoituvat. Esimerkiksi rahaa ei tarvitse jonottaa pankista, eikä edes sohvalta nousta vaihtaakseen kanavaa. Mitä muuta tulee mieleen, sellaista, joka nykyään on itsestäänselvyys?
Kommentit (59)
No meillä ainakin työssä huomaa työhakemuksista, että halutaan heti koulusta johtopaikoille. Saatetaan hakemuksessa sanoa, että minä en mitään kahvia keitä, vaikka meidän toimistolla, jossa on n. 50 henkeä töissä, niin ihan toimarikin laittaa kaffet tulemaan, jos on keittimestä loppu.
Nuoret kuvittelevat, että Suomi on aina ollut tällainen ns. hyvinvointivaltio ja että se tulee sitä aina olemaan. Kritisoivat veroja, koska eivät ymmärrä, mitä niillä kustannetaan (tosin tätä ei tunnu ymmärtävän moni aikuisempikaan).
Nuoret eivät ymmärrä kyseenalaistaa ja ottaa itse selvää asioista, vaan uskovat kaiken,mitä kuulevat. Valitettavasti heidän mielipiteitään muokkaa media, varsinkin viihdesellainen. Tähänkin kyllälankeavat monet aikuisetkin.
[quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 15:22"]
No meillä ainakin työssä huomaa työhakemuksista, että halutaan heti koulusta johtopaikoille. Saatetaan hakemuksessa sanoa, että minä en mitään kahvia keitä, vaikka meidän toimistolla, jossa on n. 50 henkeä töissä, niin ihan toimarikin laittaa kaffet tulemaan, jos on keittimestä loppu.
[/quote]
Ihanko oikeasti tarvitsee työpaikalla kinata kahvinkeitosta? Ne keittää, jotka sitä juo. Eikös se niin mene? -nuori
Jännäilen ja katson tuleeko mitään mun kohdalle osuvaa :P joo no oon kyl 21v joten en mikää teininuori mutta nuori aikuinen silti :)
Sitä eivät monet ymmärrä, että heillä ei voi olla suoraan sama elintaso parikymppisinä kuin heidän varallisuutta kartuttaneilla vanhemmillaan keski-ikäisinä.
Sen kuitenkin ymmärtää ettei parikymppinen voi ymmärtää kaikkea. Eniten hävettää kolmekymppisten puolesta jotka vakaasti uskovat olevansa oikeassa ja kaikissa asioissa. Imee muista aiheet ja käyttävät ne omina sloganeina ja juttuina.
[quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 15:30"]Sitä eivät monet ymmärrä, että heillä ei voi olla suoraan sama elintaso parikymppisinä kuin heidän varallisuutta kartuttaneilla vanhemmillaan keski-ikäisinä.
[/quote]
Tämä on kyllä totta! Ja sitten on kauhee kiire saada kaikki heti! Elämä valmiiksi, koska eivät tajua, ettei valmista tule koskaan.
[quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 15:24"]
[/quote]
Ihanko oikeasti tarvitsee työpaikalla kinata kahvinkeitosta? Ne keittää, jotka sitä juo. Eikös se niin mene? -nuori
[/quote]
Niinhän tuossa juuri luki. Että töitä hakevat nuoret eivät tajua, että kaikki keittävät kahvia ja että pohjalta aloitetaan ja sitten edetään.
He eivät ymmärrä, että nuoruus ja kauneus ovat katoavaista, ja tärkeimmät asiat elämässä ovat pysyvämpiä.
[quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 15:36"]
[/quote]
[/quote]
Niinhän tuossa juuri luki. Että töitä hakevat nuoret eivät tajua, että kaikki keittävät kahvia ja että pohjalta aloitetaan ja sitten edetään.
[/quote]
Ei vaan ne keittää, jotka kahvia juo. Ei kaikki. -nuori
Sitä, että kun sanoi syöneensä pizzaa, muut kysyivät että mitä se on. Tämä oli 1960-luvulla. Eivätkä sitä, että lounaspizzaan ravintolassa kuului maito, leipä ja voi, ja ne myös tietenkin otettiin. Tämä oli 1970-luvulla.
[quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 15:33"]
Yleistysketju<3
[/quote]
Niin, nää on varmaan sellaisia tapauksia, jotka on tulleet itsekunkin omalle kohdalle, sekä mistä on ystävien kanssa juteltu. Tuskin tarvitsee jokaisen aloittaa lause "En yleistä, mutta"... -55v
[quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 15:34"]
Sen kuitenkin ymmärtää ettei parikymppinen voi ymmärtää kaikkea. Eniten hävettää kolmekymppisten puolesta jotka vakaasti uskovat olevansa oikeassa ja kaikissa asioissa. Imee muista aiheet ja käyttävät ne omina sloganeina ja juttuina.
[/quote]
Kai ne +50 ihmisetkin ymmärtävät että eivät kaikkea ymmärrä. Huomaa niitäkin jotka jankuttaa ja jankuttaa asioita vaikka väärässä ovat. "Minä olen elänyt paljon kauemmin kuin sinä kyllä minä tiedän paremmin kuin sinä nuori ihminen" oikee hävettää heidän puolestaan, vaikka vanhempia ihmisiä kunnioitankin hyvin paljon.
[quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 15:46"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Minä en juo kahvia, mutta keitän sitä silti toimistolla. Muille, kollegoille ja vieraille. Olen esimiesasemassa. Hienosti toimii firma, jos kaikki tekevät kaiken vain itselleen.
Sitä, että aika menee todella nopeasti, kun omat lapset on pieniä. Ja tähän liittyen, että töitä ja uraa ehtii tehdä sitten, kun on saanut lapset jo vähän isommiksi.
Kolmekymppisen syndrooma on juuri toi päteäminen. Kamalaa kuunnella yksinkertaisen ihmisten juttuja. mielestäni parikymppiset on terveempiä mieleltään.
- Jos ennen piti tavoittaa joku: mikä ihmeen kännykkä/txt/sähköposti?
- Autolla ajo: turvaistuin? siis onko niitä turvavöitä PAKKO pitää??
- Tupakointi: Siis miksi tässä ei saa polttaa? Ja miksi toi mun ekaluokkalainen ei voi sitä minulle lähikiskasta kotimatkan varrelta tuoda, onhan sillä lupalappu mukana?
- Irtokarkit: Laita tota ykköstä markalla!
- Asuminen: Kuka hullu maksaa melkein 2 miljoonaa markkaa kerrostalokolmiosta? Jos itse rakennat niin laita sähkölämmitys, se on tosi hyvä ja halpa.
- Viihde: tv:ssä on kolme peruskanavaa kun antenni on oikeassa asennossa ja musiikkia nauhoitetaan radiosta c-kaseteille.
- Ruoka: pizza lasketaan eksoottiseksi
Ehkä näiden asioiden muistamiseen ei tarvita yli 50 vuoden ikää, mutta niiden tajuaminen totta vieköön saa itsensä tuntemaan vanhaksi.
[quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 15:52"]
[quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 15:46"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Minä en juo kahvia, mutta keitän sitä silti toimistolla. Muille, kollegoille ja vieraille. Olen esimiesasemassa. Hienosti toimii firma, jos kaikki tekevät kaiken vain itselleen.
[/quote]
No varmaan ihan eri asia, jos on joku edustustilaisuus ja on vieraita. Silloinhan tietenkin huomioidaan toista ja tehdään ystävällisiä asioita. En sitä tarkoittanutkaan. Ihan tavallisessa työpäivässä, missä kaikilla on kiire omien töiden kanssa, en lähtisi kahvia keittelemään työkaverille, ellei se ole vaikka kipeä. Muuten käyttäisin kyllä aikani omien töiden tekemiseen. Ohis: Tämän olenkin huomannut lyhyellä työurallani. Vanhemmat ihmiset tekevät vähemmän töitä kuin nuoremmat. He myös ravaavat puolen tunnin välein rööki- ja kahvitauoilla.
Nuoret on kyllä aika pihalla. Uskovat mediaa ja kaikkea mahdollista fuulausta.