Muistin juuri, että tänään on kaikkien kammoama nuutipukinpäivä
Jokavuotinen riesa on taas täällä, kun kylän tenavat pukeutuvat naamiaisasuihin ja tulevat ovelta ovelle kerjäämään karkkia. Olen jo vuosia pitänyt valoja pois ja ovia lukossa näiden ahneiden nuusipukkien varalta. Miten te muut Satakuntalaiset olette varautuneet nuutipukkeihin?
Kommentit (18)
Valot pois ja ovi takalukkoon. Pihaan kyltti: kerjääminen ja kaupustelu kielletty!
[quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 12:38"]
Siis mikä tää on?
[/quote]
Täällä Satakunnassa vanha perinne. Täällä ei virvota, täällä nuutitetaan. Erikoista, ettei tämä perinne ole levinnyt minnekkään muualle.
[quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 12:41"]
Siis mikä tää on?
[/quote]
Täällä Satakunnassa vanha perinne. Täällä ei virvota, täällä nuutitetaan. Erikoista, ettei tämä perinne ole levinnyt minnekkään muualle.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Nuuttipukki
[/quote]
Kyllä muuten virvotaan vielä nuutittamisen lisäksi >:(
[quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 12:45"]
Siis mikä tää on?
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Ei ainakaan täällä, missä minä asun. Täällä vain nuutitetaan.
[quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 12:50"]
Sisareni syntymäpäivä, täyttää 59 vuotta, onneksi olkoon.
[/quote]
Onnea siskollesi:D
Vielä niitä ei ole näkynyt, mutta siinä neljän jälkeen, kun tulee pimeää, ryömivät ne ulos koloistaan karkkia kerjäämään.
Mä sanon että sulla on ongelma.
Mulla on karkit valmiina ja omat lapset lähtevät kiertämään illalla kuuden aikaan :)
[quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 12:45"]
Siis mikä tää on?
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Ei tässä kunnassa jossa asun, ainakaan virvota. Joku saattaa käydä mummoaan virpomassa, mutta ei todellakaan samasas mittakaavassa kierretä taloja kuin esim. Turun seudulla.
[quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 13:27"]
Mä sanon että sulla on ongelma.
Mulla on karkit valmiina ja omat lapset lähtevät kiertämään illalla kuuden aikaan :)
[/quote]
Jumalauta ne karkit on minun. Syön ne itse, enkä anna ahneille tenaville.
Yksi asia minua aina näissä nuuseissa ihmetyttää, että miksi ne ahneet pukit tulevat ovelle, vaikka pihavalo on poissa päältä ja sisällä on pimeää? Ahneuttaan koittavat aina onneaan, jos vaikka sattuisi karkkia saamaan. Normaalilla järjellä varustettu lapsi näkee, ettei olla kotona, tai ainakin esitetään, ettei oltaisi, joka tarkoittaa, ettei ovea avata. Silti ne kotirauhan rikkojat tulevat ovelle.
Täällä virvotaan jollain risuilla viikko etukäteen. Pääsiäinen kaikista turhin juhla. Ottaisin tuon juhlan heti tilalle.
en ole koskaan nähnytkään