Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ajattelet henkilöstä joka opiskelee aikuis/iltalukiossa?

Vierailija
13.01.2015 |

Haluaisin tietää minkälainen on teidän mielestänne stereotypinen aikuislukion opiskelija. Minkä arvelette olevan syynä siihen jos henkilö opiskelee lukiossa niinkin vanhana kuin 30+v?
Kerro rehellisesti ajatuksesi.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei herätä ajatuksia. Lopeta tommonen jutun nyhtäminen. Ei kiinnosta.

Vierailija
2/25 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä hyötyä on mennä 30+v aikuislukioon? Miksei tekisi jotain muuta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelen, että hieno juttu. Mutta sen isompia ajatuksia en asialle uhraa.

Vierailija
4/25 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaa vaihtaa alaa ja uusi ala vaatii lukiokoulutuksen? Kiinnostui opiskelusta vasta myöhemmin? Onhan näitä erilaisia syitä, miksi kaikkien pitäisi sopiva johonkin samaan muottiin.

Vierailija
5/25 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelu on aina hyödyllistä.

Vierailija
6/25 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelen aikuislukiossa ja minua välillä nolottaa kertoa ihmisille asiasta kun en tiedä mitä muut siitä ajattelevat. Siksi haluan tietää.
T: AP

Vierailija
7/25 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelen, että se haluaa sivistyä tai vaihtaa uraa myöhemmällä iällä, nuorena halusi jotain muuta.

Omat vanhempani kävivät lukion juuri siinä 30 ja 40 välillä. Äitini teki sen vaihtaakseen uraa, isäni sivistyäkseen muuten vain. Oon myös itse käynyt aikuislukiossa, koska yliopiston saksan alkeiskurssille ei mahtunut, mutta halusin sitä opiskella. Minä tosin olin silloin vain parikymppinen.

Vierailija
8/25 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 10:37"]Opiskelen aikuislukiossa ja minua välillä nolottaa kertoa ihmisille asiasta kun en tiedä mitä muut siitä ajattelevat. Siksi haluan tietää.
[/quote]

Juu sietääkin hävetä, hyhhyi. Oikeesti nyt valoja päälle.

Vierailija
9/25 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee mieleen et on nuorena hummaillut, kun muut kävi lukiota.

Vierailija
10/25 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun tulisi olla ylpeä itsestäsi, eikä suinkaan nolo. Opiskelu ei mene koskaan hukkaan, tekee sitä mistä syystä tahansa. aikuislukiossa on todellakin myös ihmisiä, jotka vain haluavat oppia lisää, mutta myös ihmisiä, jotka suunnittelevat uudenlaista työpolkua itselleen. Ja nuorempia, joille sopii paremmin sen muotoinen opiskelu.

Kaikki syyt ovat hyviä.  Keep on going!

Vierailija
11/25 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelen että ei ole vissiin lukiota käynyt ja haluaa sen käydä, koska käy iltalukiota.

Jotkut käyvät iltakoulussa kieliä opiskelemassa, jotkut tietotekniikkaa, jotkut ammatillisia asioita. Pidän näitä eräänlaisina harrastuksina, jotka voivat kuitenkin tukea työntekoa.

Vierailija
12/25 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työssäkäyvän mahdollisuus edetä, keskenjättäneiden katumusprojekti, uuden alan vaadittu kriteeri, eläkeläisen harrastus jne....Yölukio herättelis jo enemmän ajatuksia.

Vierailija
13/25 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 27 ja käyn iltalukiota. Tätä ennen tehnyt sitä ja tätä, yrittänytkin ja sillä itseni elättänyt. Ajattelin, että nyt tosiaan on sopiva, mutta ennen kaikkea viimeinen hetki elämässäni koettaa ponnistaa pois sekatyöläisen asemasta. Hirvittävää työtähän se vaatii oppia samat asiat 22:ssa tunnissa, mitä päivälukiolaiset 38:ssa tunnissa, mutta sangen hyvin on mennyt. :) Ap, miksi nolostelet?

Vierailija
14/25 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iltalukion käyminen on tosi rankkaa. Anoppini opetti aikanaan iltalukiossa ja arvosti todella paljon oppilaitaan. Toivottavasti lukio jatkossa opettaa sinua arvostamaan itseäsi ja sivistystä sekä yleistietoa. Tsemppiä! Oma poikani aloittaa iltalukion ensi vuonna, koska tässä koulutuksen kultamaassa hän ei päässyt peruskoulusta suoraan lukioon. argh.

Vierailija
15/25 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rehellisesti..arvostan.

hienoa että opiskelee. Elämä menee jokaisella omalla lailla..jostain syystä ei ole aiemmin opiskellut ja nyt opiskelee.

hieno juttu. Opiskelu on mielestäni aina hieno ja hyvä juttu. Ihan missä iässä vaan.

kolmekymppisellö on varmaan motivaatiota ja tietoa siitä, mitä haluaa.

arvostan.

Vierailija
16/25 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 10:48"]Olen 27 ja käyn iltalukiota. Tätä ennen tehnyt sitä ja tätä, yrittänytkin ja sillä itseni elättänyt. Ajattelin, että nyt tosiaan on sopiva, mutta ennen kaikkea viimeinen hetki elämässäni koettaa ponnistaa pois sekatyöläisen asemasta. Hirvittävää työtähän se vaatii oppia samat asiat 22:ssa tunnissa, mitä päivälukiolaiset 38:ssa tunnissa, mutta sangen hyvin on mennyt. :) Ap, miksi nolostelet?
[/quote]
Nolostelen siksi koska olen hämmentynyt ihmisten reaktioista.
Mm. "Miten niin et oo käyny lukiota ennen?"
Lisäksi näen kuinka ihmiset hämmästyvät kun kerron että käyn lukiossa enkä oikein osaa tulkita heidän reaktiotaan.
Nolostelen myös koska minusta jatkuvasti tuntuu, että minun täytyisi olla jo pidemmällä elämässäni.

Vierailija
17/25 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 10:39"]Tulee mieleen et on nuorena hummaillut, kun muut kävi lukiota.
[/quote]
Tai ollut vakavasti masentunut ja viettänyt aikaa psykiatrisella osastolla itsetuhoisuuden vuoksi samaan aikaan kun muut kävi lukiota JA hummaili.

Vierailija
18/25 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 10:56"][quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 10:39"]Tulee mieleen et on nuorena hummaillut, kun muut kävi lukiota.
[/quote]
Tai ollut vakavasti masentunut ja viettänyt aikaa psykiatrisella osastolla itsetuhoisuuden vuoksi samaan aikaan kun muut kävi lukiota JA hummaili.
[/quote]
Tässä tapauksessa olin ammattikoulussa kun muut olivat lukiossa.

Vierailija
19/25 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 10:58"]

[quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 10:56"][quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 10:39"]Tulee mieleen et on nuorena hummaillut, kun muut kävi lukiota. [/quote] Tai ollut vakavasti masentunut ja viettänyt aikaa psykiatrisella osastolla itsetuhoisuuden vuoksi samaan aikaan kun muut kävi lukiota JA hummaili. [/quote] Tässä tapauksessa olin ammattikoulussa kun muut olivat lukiossa. T: AP

[/quote]

Ottaen huomioon, että ammattikouluja on melkoinen määrä ja ne ovat isoja, niin tuskin ne kaikki muut oli lukiossa.

Vierailija
20/25 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 10:55"]

[quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 10:48"]Olen 27 ja käyn iltalukiota. Tätä ennen tehnyt sitä ja tätä, yrittänytkin ja sillä itseni elättänyt. Ajattelin, että nyt tosiaan on sopiva, mutta ennen kaikkea viimeinen hetki elämässäni koettaa ponnistaa pois sekatyöläisen asemasta. Hirvittävää työtähän se vaatii oppia samat asiat 22:ssa tunnissa, mitä päivälukiolaiset 38:ssa tunnissa, mutta sangen hyvin on mennyt. :) Ap, miksi nolostelet? [/quote] Nolostelen siksi koska olen hämmentynyt ihmisten reaktioista. Mm. "Miten niin et oo käyny lukiota ennen?" Lisäksi näen kuinka ihmiset hämmästyvät kun kerron että käyn lukiossa enkä oikein osaa tulkita heidän reaktiotaan. Nolostelen myös koska minusta jatkuvasti tuntuu, että minun täytyisi olla jo pidemmällä elämässäni.

[/quote]

Pidemmällä elämässä? Moni pääsee todella pitkälle ihan ilman lukiotakin.

Kohdallasi on varmaankin niin, että heistä olet vaikuttanut lukiotyypiltä ennemmin kuin amikselta. Siksi hämmästelevät, mutta tuskin pahalla.

Nyt vaan itsetuntoa kehittämään siinä lukio-opintojen ohessa. Olet valinnoistasi vastuussa vain itsellesi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kaksi