Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ajattelet henkilöstä joka opiskelee aikuis/iltalukiossa?

Vierailija
13.01.2015 |

Haluaisin tietää minkälainen on teidän mielestänne stereotypinen aikuislukion opiskelija. Minkä arvelette olevan syynä siihen jos henkilö opiskelee lukiossa niinkin vanhana kuin 30+v?
Kerro rehellisesti ajatuksesi.

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 10:55"][quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 10:48"]Olen 27 ja käyn iltalukiota. Tätä ennen tehnyt sitä ja tätä, yrittänytkin ja sillä itseni elättänyt. Ajattelin, että nyt tosiaan on sopiva, mutta ennen kaikkea viimeinen hetki elämässäni koettaa ponnistaa pois sekatyöläisen asemasta. Hirvittävää työtähän se vaatii oppia samat asiat 22:ssa tunnissa, mitä päivälukiolaiset 38:ssa tunnissa, mutta sangen hyvin on mennyt. :) Ap, miksi nolostelet?
[/quote]
Nolostelen siksi koska olen hämmentynyt ihmisten reaktioista.
Mm. "Miten niin et oo käyny lukiota ennen?"
Lisäksi näen kuinka ihmiset hämmästyvät kun kerron että käyn lukiossa enkä oikein osaa tulkita heidän reaktiotaan.
Nolostelen myös koska minusta jatkuvasti tuntuu, että minun täytyisi olla jo pidemmällä elämässäni.
[/quote] Pitäisikö sinun. itsesi mielestä olla "pidemmällä" elämässäsi ja mitä se tarkoittaa? Työuraa? Pärjäätkö hyvin lukiossa? Omalla kohdallani ajattelen, että minulla on paljon työkokemusta joten en ole ollut tähän astisessa elämässäni tekemättä mitään. Toisin sanoen, en aloita nollasta. Toisaalta, vaikka joku olisikin elämänsä kanssa ongelmissa, jonka jälkeen kouluttautui ja työllistyy, niin sekin on hienoa. T. 14

Vierailija
22/25 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 11:01"][quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 10:55"][quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 10:48"]Olen 27 ja käyn iltalukiota. Tätä ennen tehnyt sitä ja tätä, yrittänytkin ja sillä itseni elättänyt. Ajattelin, että nyt tosiaan on sopiva, mutta ennen kaikkea viimeinen hetki elämässäni koettaa ponnistaa pois sekatyöläisen asemasta. Hirvittävää työtähän se vaatii oppia samat asiat 22:ssa tunnissa, mitä päivälukiolaiset 38:ssa tunnissa, mutta sangen hyvin on mennyt. :) Ap, miksi nolostelet?
[/quote]
Lisäksi näen kuinka ihmiset hämmästyvät kun kerron että käyn lukiossa enkä oikein osaa tulkita heidän reaktiotaan.
Nolostelen myös koska minusta jatkuvasti tuntuu, että minun täytyisi olla jo pidemmällä elämässäni.
[/quote] Pitäisikö sinun. itsesi mielestä olla "pidemmällä" elämässäsi ja mitä se tarkoittaa? Työuraa? Pärjäätkö hyvin lukiossa? Omalla kohdallani ajattelen, että minulla on paljon työkokemusta joten en ole ollut tähän astisessa elämässäni tekemättä mitään. Toisin sanoen, en aloita nollasta. Toisaalta, vaikka joku olisikin elämänsä kanssa ongelmissa, jonka jälkeen kouluttautui ja työllistyy, niin sekin on hienoa. T. 14
[/quote]
En ole saanut töitä lukuisista yrittämisistä huolimatta. Nolottaa myöntää etten kelpaa kenellekkään vaikka AMK tutkinto alla. Opiskelen aikuislukiossa aineita joista pidän ja suosikkiaineissani olenkin kymppejä haalinut. Toki opiskelen myös aineita joita koen tarvitsevani ja niissäkin saanut 8-9 arvosanoja.
Olisin niin paljon mieluummin työelämässä mutta se ei vain ole vaihtoehto kun ei sinne niin vain mennä.
Pitkän aikavälin tavoitteena aion valmistua yliopistosta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelen, että on ehkä nuoruus mennyt joko hummaillen tai jopa huonoilla teillä. On voinut siis jopa olla lukiossa, mutta on keskeyttänyt jostain syystä. Tai sitten on vain nuorena opiskellut jonkun muun tutkinnon mutta on halunnut jatkaa opintojaan. Minulla on sukulainen, jolla siis meni nuoruus vauhdikkaasti ja vaikeuksissa, siksi kävi iltalukion. Mutta kävipä kuitenkin.

Yksi vaihtoehto on sekin, että tulee kodista, jossa lukion käyminen ei ole arvostettua tai kodissa ei tueta muuten lapsen opiskeluja. Eli on voinut joutua vaikka elättämään itsensä jo lukioiässä jollain mäkkiduunilla.

Vaihtoehtoja on monia. Yleensä sit juttelemalla selviää, miten hommat on menneet.

Vierailija
24/25 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 11:08"][quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 11:01"][quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 10:55"][quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 10:48"]Olen 27 ja käyn iltalukiota. Tätä ennen tehnyt sitä ja tätä, yrittänytkin ja sillä itseni elättänyt. Ajattelin, että nyt tosiaan on sopiva, mutta ennen kaikkea viimeinen hetki elämässäni koettaa ponnistaa pois sekatyöläisen asemasta. Hirvittävää työtähän se vaatii oppia samat asiat 22:ssa tunnissa, mitä päivälukiolaiset 38:ssa tunnissa, mutta sangen hyvin on mennyt. :) Ap, miksi nolostelet?
[/quote]
[/quote]
En ole saanut töitä lukuisista yrittämisistä huolimatta. Nolottaa myöntää etten kelpaa kenellekkään vaikka AMK tutkinto alla. Opiskelen aikuislukiossa aineita joista pidän ja suosikkiaineissani olenkin kymppejä haalinut. Toki opiskelen myös aineita joita koen tarvitsevani ja niissäkin saanut 8-9 arvosanoja.
Olisin niin paljon mieluummin työelämässä mutta se ei vain ole vaihtoehto kun ei sinne niin vain mennä.
Pitkän aikavälin tavoitteena aion valmistua yliopistosta.
[/quote/] sinulla on tavoite, menestyt lukiossa, nolostelu pois. T 14

Vierailija
25/25 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt mitään erikoista. Kummallinen kysymys. Ei heitä voi niputtaa samaan ryhmään. Kullakin on omat syynsä siihen. Itse kävin lukion aikana yhden kurssin iltalukiossa, koska sitä ei ollut oman kouluni kurssisuunnitelmassa sopivassa kohdassa. Nyt käyn myös joitain kursseja iltalukiossa, vaikka olenkin jo yliopistossa. Haluan vaihtaa pääainetta ja minun täytyy ensin kirjoittaa yksi aine lukiosta. Muuten pisteet ei riitä. Ystävänikin opiskelee aikuislukiossa. Korottelee arvosanojaan, että pääsee haluamaansa kouluun. Kätevä tuo iltalukio :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kolme