Muita, jotka sai voimakkaat oireet influenssarokotuksesta?
Kommentit (13)
Sain kohtalaisen voimakkaat ja pitkäkestoiset oireet toisesta koronarokotuksesta elokuun alussa, mutta lokakuun puolessa välissä ottamastani influenssarokotteesta ei tullut mitään oireita. Yksilöllistä tämä.
En ole rokotevastainen, mutta influenssapiikkiä en ole ottanut, enkä ota. Se on minulle maksullinen, sen teho on hyvin vaihteleva, eikä influenssa ole minulla paha tauti. Tiedän, kun olen sen sairastanut monta kertaa.
Heräsin yöllä kuumeisena ja piti rynnätä oksentamaan. Oli tosi sairas olo. Nukahdin kuitenkin ja aamulla olin täysin kunnossa
Tämä siis viime talvena.
Kun isovanhemmat vielä aikoinaan elivät, mummu ei koskaan ottanut influenssarokotetta, pappa otti melkein joka vuosi. Mummu ei ollut juuri koskaan sairas, pappa oli ainakin flunssissa, ellei influenssassa, suunnilleen joka talvi.
Olen ottanut rokotteen toistakymmentä vuotta.
Usein saattaa sen rokotetun puolen käsivarsi kipeytyä.
Mitään muita oireita ei ole koskaan tullut.
Onneksi!
Ihmiset ovat yksilöllisiä, joillekin jopa asperiini voi aiheuttaa tiettyjä oireita, kuten mustelmia ja vatsan poltetta. Ja monet antibiootit tekevät joillekin ripulia.
Ihmiset eivät reagoi samalla tavalla rokotteisiin, lääkkeisiin eikä sairauksiaan, kullakin omanlaisensa keho ja elimistö.
Otin eräänä vuonna piikin ja koskaan eläissäni en ole ollut yhtä sairas. 12 kuukautta, kerran kuukaudessa olin yli viikon pois töistä yskän, nuhan ja kuumeen takia. En vain tajunnut pyytää lääkäriltä lausuntoa etten voi ottaa jatkossakaan piikkejä. Oli ennen omakantaa.
Tietääkseni ja thl:n tilastojen mukaan influenssaa ei ole ollut maalis 2020 jälkeen Suomessa.
Maailmanlaajuisesti pudotus on ollut 30 miljoonasta 2000 tapaukseen.
Miltä kuvittelette suojautuvanne?
En tiedä johtuuko ko. rokotteesta, mutta ikinä en ole ollut niin montaa kertaa flunssassa niin lyhyen ajan sisällä. 4 flunssaa hieman reilun puolen vuoden sisällä rokotteen ottamisesta ja jopa korvatulehdus viimeisen flunssan yhteydessä.
Vierailija kirjoitti:
Tietääkseni ja thl:n tilastojen mukaan influenssaa ei ole ollut maalis 2020 jälkeen Suomessa.
Maailmanlaajuisesti pudotus on ollut 30 miljoonasta 2000 tapaukseen.
Miltä kuvittelette suojautuvanne?
Mietipä mistä voisikaan johtua? Ja miksi tänä talvena influenssa taas liikkuu?
Ei ihan niin voimakkaita. Mutta rokotuskäsi on kipeä ja ääni käheänä.