Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

pitäisikö minun vaihtaa työpaikkaa?

Vierailija
12.01.2015 |

Olen 28-vuotias tradenomi. Tienaan 3000 euroa kuukaudessa. Teen säännöllisesti 9-12 tuntista työpäivää ilman ylityökorvausta. Tunnit voin pitää joskus tulevaisuudessa vapaana.

Herään aamuöisin miettimään työasioita ahdistuneena. Koen, että tekemääni työtä ei riittävästi arvosteta. Olen ollut saman työnantajan palveluksessa yli 5 vuotta. Haaveilen usein muutoksesta, mutta työtilanne vaikuttaa yleisesti tällä hetkellä aika huonolta. Ojasta allikkoon?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro ylitöistä esimiehellesi. Hän ei voi teettää ilmaisia ylitöitä. Saat pitää ylityöt vapaapäivinä. Jos homma ei ala toimimaan tällä tavalla, hanki uusi työpaikka, jossa esimiehenä on kunnontyyppi!

Vierailija
2/6 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut itse samassa tilanteessa ja voin sanoa, että älä tuhlaa elämääsi ja terveyttäsi. Nyt alat viikonloppuisin tutkimaan työpaikkailmoituksia ja jätät yrityksiin avoimia hakemuksia. Arvota terveytesi vähän korkeammalle kuin 3000€/kk. Tilanne ei tule koskaan muuttumaan jos et tee mitään muutoksen eteen. Kannattaa myös töissä pomolle avautua sun työtaakasta, joka ei selvästikään johdu mistään lyhytaikaisesta projektista. Pomot on itsekin usein niin kiireisiä, ettei ne tajua sun ylityökuormaa ilman, että kerrot siitä. Jos sieltä suunnalta ei kuunnella ja auteta sua työkuorman järkeistämisessä niin sitten haet jonkun toisen työn. Sun nykyisessä palkassa ei myöskään paljoa tunnu +/-300€. Trust me, been there. Olis pitänyt vaan tehdä jotain vähän aikaisemmin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmonen vielä jatkaa, että alkuvuosihan on kehityskeskusteluiden aikaa, jolloin juuri tällaiset jutut pitää viimeistään sanoa ääneen. Ei se lisäpalkka sun oloa tuossa tilanteessa enää auta. Sinuna ottaisin kyllä ennen kehareita jo puheeksi älyttömän työtilanteesi.

Vierailija
4/6 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos. Samaa olen itsekin miettinyt, että raha ei tässä ole ratkaisu.. Ehkä sitä voisi vähän jopa joustaa palkasta alaspäin, jos sillä saavuttaa mielenrauhan. Ap

Vierailija
5/6 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveys. Sitä ei tajua ennen kuin sen menettää. Itse sain hullusta työrupeamastani vuosikausiksi tosi ikäviä oireita, jotka rajoittivat ihan normaaliakin elämää. Hyvä palkka oli joo ja lujaa mentiin eteenpäin, mutta jälkiviisaana en tekisi sitä itselleni enää uudelleen.

Vierailija
6/6 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloita jooga, saat ylt nukuttua, ja olet töissä tehokkaampi, jolloin saat työt tehtyä normiajassa.