Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei parantunut ostovoima, ei:(

Vierailija
12.01.2015 |

Palkkaan ei muutoksia, mutta menopuolelle kuitenkin. Tässä joitain nostoja:

- päivähoitomaksu nousi 35 eur/kk

- liiton jäsenmaksu nousi 24eur/vuosi

- nettopalkka laski kymppejä, max satasen per kk veronkiristysten myötä

- lapsilisä laski 18eur/kk (2 lasta)

Ja en rohkene edes ajatella paljonko vakuutusmaksut nousevat edellisestä vuodesta, koska korotuksia hintoihin luonnollisesti tulee.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

lisäksi:

-sähkövero nousi

-jätevero nousi

-kiinteistövero nousi

-kampaaja nosti maksujaan (keväällä sama käsittely 95e, joulukuussa 135e!!!)

ja niin edelleen.

Vierailija
2/6 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä kampaaja pois niin kuittaat nuo menetykset. Ai 18 euroa lapsilisät, en tiennyt summaa. Itselläkin kaksi lasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanos 2 muuta:(

-ap

Vierailija
4/6 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap vielä jatkaa. Olen tähän mennessä säästänyt tietyn verran per kk säätäen summan siten, että "turhaan kulutukseenkin" on jäänyt jotain joka kuukausi. Talous kuitenkin tarvitsee ostajia pyöriäkseen. Nyt päätin, että ostan tarvitsemani minimin, kuukausittaisesta säästösummasta en tingi ja pyrin vielä lisäämään säästämistä. Itse asiassa päätin, että kun saan paristi vuodessa vähän bonuksia, niin ne ohjaan säästöön, aiemmin olen käyttänyt ne matkustamiseen tai sisustamiseen tai muuhun kivaan. Tiedä, kuinka monta vuotta vielä sama suuntaus, niin parempi kai jo totutella ja varautua:( En silti usko talouden elpyvän, jos/kun jokainen tinkii menoistaan, mutta henkilökohtaisesti aion toimia säästäen.

Vierailija
5/6 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap vielä jatkaa. Olen tähän mennessä säästänyt tietyn verran per kk säätäen summan siten, että "turhaan kulutukseenkin" on jäänyt jotain joka kuukausi. Talous kuitenkin tarvitsee ostajia pyöriäkseen. Nyt päätin, että ostan tarvitsemani minimin, kuukausittaisesta säästösummasta en tingi ja pyrin vielä lisäämään säästämistä. Itse asiassa päätin, että kun saan paristi vuodessa vähän bonuksia, niin ne ohjaan säästöön, aiemmin olen käyttänyt ne matkustamiseen tai sisustamiseen tai muuhun kivaan. Tiedä, kuinka monta vuotta vielä sama suuntaus, niin parempi kai jo totutella ja varautua:( En silti usko talouden elpyvän, jos/kun jokainen tinkii menoistaan, mutta henkilökohtaisesti aion toimia säästäen.

Vierailija
6/6 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 22:10"]

[/quote]

Sama täällä! Tälle vuodelle emme ole suunnitelleet yhtään matkaa, ei edes pientä kylpylälomaa. Ei mitään ylimääräisiä ostoksia jotta saadaan säästettyä edes muutama roponen. Lisäksi pihistellään enemmän sähköä, syödään edullisemmin, mietitään vaateostokset tarkkaan jne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi yksi