Mitä mieltä verikokeideni tuloksista?
B -PVK+T
tulos
viitearvot
fB-Leuk
6.5
E9/l
3.4 - 8.2
B -Eryt
3.99
E12/l
3.9 - 5.2
B -Hb
118
g/l
117 - 155
B -HKR
0.35
OSUUS
0.35 - 0.46
E -MCV
87
fl
82 - 98
E -MCH
30
pg
27 - 33
E -MCHC
342
g/l
315 - 360
B -Tromb
229
E9/l
150 - 360
B -La
5
mm/h
1 - 15
Kommentit (39)
Tosi hyvät arvot. Vaikkei olis viitearvojen sisälläkään niin läälärit ei huolestuis ellei kaikki viittaisi johonkin sairauteen mut sulla kaikki hyvin.
[quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 21:29"]
Aa, ok. Totta kai siinä tapauksessa tietysti voikin. Ehdottomasti. Sä oot vissiin niitä tyyppejä muutenkin jotka on sitä mieltä että lääkäri ei mistään tiedä (jonka jo kerroitkin) ja sun labrakokeitten tulokset on vääriä koska olet jo tehnyt itsellesi nettidiagnoosin eikä saamasi arvot sovi niihin.
No onnea vaan.
[/quote]
Ja tämä on satavarmasti sitä ihmistyyppiä, joka kysyy neuvolassa lupaa oman lapsensa kiinteiden ruokien aloittamiseen ja lisämaidon antamiseen korvikkeen muodossa. Ja jos neuvolan täti ei anna lupaa, lapsi saa huutaa vaikka naama sinisenä nälkäänsä.
Tällä asenteella pääsee pitkälle!!!
[quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 21:29"]
[quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 21:26"]
[quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 21:16"]
Älkää nyt hyvänen aika kehottako tätä syömään yhtään mitään rautakuureja ennen kuin syy alhaiseen hemoglobiiniin on selvitetty. Muutenkin mun mielestäni jokainen tervepäinen ihminen odottaisi lääkäriaikaa labratulostensa kanssa eikä kyselisi kaikenmaailman mukalääkäreiltä yhtään mitään mielipiteitä.
[/quote]
Joo, mutta mä voin lyödä tonnista vetoa, että lääkäri sanoo kaiken olevan kunnossa, koska arvot ovat viitteissä. Lääkärit on yhtä tyhjän kanssa nykyään. Jos oma olo sanoo, että väsyttää ja arvo on alakanttiin, niin kyllä silloin voi aivan turvallisesti syödä paketin rautaa.
[/quote]
Aa, ok. Totta kai siinä tapauksessa tietysti voikin. Ehdottomasti. Sä oot vissiin niitä tyyppejä muutenkin jotka on sitä mieltä että lääkäri ei mistään tiedä (jonka jo kerroitkin) ja sun labrakokeitten tulokset on vääriä koska olet jo tehnyt itsellesi nettidiagnoosin eikä saamasi arvot sovi niihin.
No onnea vaan.
[/quote]
Joo ja sä oot sellainen, joka uskoo juuri niinkuin lääkäri sanoo, koska kaikki on jo keksitty ja ymmärretty ja omaan oloon ei kannata luottaa. Jos väsyttää ja hengästyttää, niin se on varmaan vaan ap:n omaa kuvitelmaa. Onhan toi hb kuitenkin 118, kun viitearvon alaraja on 117!! Hitto, jopa yhden pykälän yli!!!
:)) Hienosti esitettyä informaatiota. Pitäisköhän munkin...
Tuo liittäminen ei mennyt ihan putkeen. Lääkäri ei tosiaan oo kommentoinut noita mitenkään, ainakaan vielä... Ap
Kaikki näyttävät olevan viitearvojen sisällä, eli ei huolta. Hemoglobiini on aika alarajalla. Varo, ettei tipahda.
[quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 20:53"]Kaikki näyttävät olevan viitearvojen sisällä, eli ei huolta. Hemoglobiini on aika alarajalla. Varo, ettei tipahda.
[/quote]
Toivoin hemoglobiinista selitystä sietämättömään väsymykseen, mutta ei tuo nyt niin alhainen olekaan... Kunto on huono vaikka liikun, hengästyn kävellessä... :/ kiitos vastauksesta :) ap
Sulla voi olla rautavarastot eli ferritiiniarvo alhainen, vaikka hb onkin viitearvojen sisällä.
Mikäs toi B -HKR on? Ja sitä seuraavat 3 kirjainyhdistelmää? Onko tuo viimeinen lasko?
Hematokriitit nippa nappa viitearvoissa..
[quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 20:55"]
[quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 20:53"]Kaikki näyttävät olevan viitearvojen sisällä, eli ei huolta. Hemoglobiini on aika alarajalla. Varo, ettei tipahda. [/quote] Toivoin hemoglobiinista selitystä sietämättömään väsymykseen, mutta ei tuo nyt niin alhainen olekaan... Kunto on huono vaikka liikun, hengästyn kävellessä... :/ kiitos vastauksesta :) ap
[/quote]
Kyllä sä todellakin voisit syödä rautakuurin! Vaikka se onkin just ja just viitearvoissa, niin ei se tarkoita että arvo olisi hyvä tai ihanteellinen! Mä ainakin todellakin söisin rautakuurin, jos mun hemoglobiini olisi noin "huono".
[quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 20:57"]
Sulla voi olla rautavarastot eli ferritiiniarvo alhainen, vaikka hb onkin viitearvojen sisällä.
[/quote]
Samaa olin tulossa kirjoittamaan. Minulla oli tuossa syksyllä verikokeissa hb 144, ferritiiniarvo 20 (labran viitearvo 10-120). Hb ei ollut vielä kerennyt tippua minkä se kuulemma tekee jossain kohtaa kun ferritiinirarvo on noin alhainen. (Lääkärin mukaan rautavarastot oli käytännössä tyhjät). Koska minulla on kilpirauhasen vajaatoiminta, lääkärin mukaan ferritiiniarvoni pitäisi olla ainakin 100.
[quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 20:59"]
Hematokriitit nippa nappa viitearvoissa..
[/quote]
Arvo kuulemma muuttuu usein hemoglobiinin kanssa samassa tahdissa.
Älkää nyt hyvänen aika kehottako tätä syömään yhtään mitään rautakuureja ennen kuin syy alhaiseen hemoglobiiniin on selvitetty. Muutenkin mun mielestäni jokainen tervepäinen ihminen odottaisi lääkäriaikaa labratulostensa kanssa eikä kyselisi kaikenmaailman mukalääkäreiltä yhtään mitään mielipiteitä.
[/quote]
Joo, mutta mä voin lyödä tonnista vetoa, että lääkäri sanoo kaiken olevan kunnossa, koska arvot ovat viitteissä. Lääkärit on yhtä tyhjän kanssa nykyään. Jos oma olo sanoo, että väsyttää ja arvo on alakanttiin, niin kyllä silloin voi aivan turvallisesti syödä paketin rautaa.
[quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 21:26"]
[/quote]
[/quote]
No onnea vaan.
Ne kirjainyhdistelmät on nk. punasoluindeksejä. Voit googlettaa vaikka terveyskirjastosta niiden tarkemmat selitykset.
Anemiakin hengästyttää.