Mitä mieltä verikokeideni tuloksista?
B -PVK+T
tulos
viitearvot
fB-Leuk
6.5
E9/l
3.4 - 8.2
B -Eryt
3.99
E12/l
3.9 - 5.2
B -Hb
118
g/l
117 - 155
B -HKR
0.35
OSUUS
0.35 - 0.46
E -MCV
87
fl
82 - 98
E -MCH
30
pg
27 - 33
E -MCHC
342
g/l
315 - 360
B -Tromb
229
E9/l
150 - 360
B -La
5
mm/h
1 - 15
Kommentit (39)
[quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 21:34"]
[quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 21:29"]
[quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 21:26"]
[quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 21:16"]
Älkää nyt hyvänen aika kehottako tätä syömään yhtään mitään rautakuureja ennen kuin syy alhaiseen hemoglobiiniin on selvitetty. Muutenkin mun mielestäni jokainen tervepäinen ihminen odottaisi lääkäriaikaa labratulostensa kanssa eikä kyselisi kaikenmaailman mukalääkäreiltä yhtään mitään mielipiteitä.
[/quote]
Joo, mutta mä voin lyödä tonnista vetoa, että lääkäri sanoo kaiken olevan kunnossa, koska arvot ovat viitteissä. Lääkärit on yhtä tyhjän kanssa nykyään. Jos oma olo sanoo, että väsyttää ja arvo on alakanttiin, niin kyllä silloin voi aivan turvallisesti syödä paketin rautaa.
[/quote]
Aa, ok. Totta kai siinä tapauksessa tietysti voikin. Ehdottomasti. Sä oot vissiin niitä tyyppejä muutenkin jotka on sitä mieltä että lääkäri ei mistään tiedä (jonka jo kerroitkin) ja sun labrakokeitten tulokset on vääriä koska olet jo tehnyt itsellesi nettidiagnoosin eikä saamasi arvot sovi niihin.
No onnea vaan.
[/quote]
Joo ja sä oot sellainen, joka uskoo juuri niinkuin lääkäri sanoo, koska kaikki on jo keksitty ja ymmärretty ja omaan oloon ei kannata luottaa. Jos väsyttää ja hengästyttää, niin se on varmaan vaan ap:n omaa kuvitelmaa. Onhan toi hb kuitenkin 118, kun viitearvon alaraja on 117!! Hitto, jopa yhden pykälän yli!!!
[/quote]
Onko kaikki anemia raudanpuutteesta johtuvaa? Kannattaisikohan miettiä vähän ennen kuin jaat näitä takapuolesta vetämiäsi ohjeita täällä.
[quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 20:57"]Ylipainoinen?
[/quote]
163/54, eli en tietääkseni. Raudanpuuteanemiaa minulla on ollut ennen ja ibs löytyy. Ferritiini-arvo ollut ennenkin matala. Muistaakseni hemoglobiini vuosi/puolitoista sitten 130. Lääkäri sanoi, että tuloksista ei enää edes soiteta, vaan hän kommentoi niitä kanta.fi-palvelussa, jos on tarvetta... Ap
[quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 21:34"][quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 21:29"]
[quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 21:26"]
[quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 21:16"]
Älkää nyt hyvänen aika kehottako tätä syömään yhtään mitään rautakuureja ennen kuin syy alhaiseen hemoglobiiniin on selvitetty. Muutenkin mun mielestäni jokainen tervepäinen ihminen odottaisi lääkäriaikaa labratulostensa kanssa eikä kyselisi kaikenmaailman mukalääkäreiltä yhtään mitään mielipiteitä.
[/quote]
Joo, mutta mä voin lyödä tonnista vetoa, että lääkäri sanoo kaiken olevan kunnossa, koska arvot ovat viitteissä. Lääkärit on yhtä tyhjän kanssa nykyään. Jos oma olo sanoo, että väsyttää ja arvo on alakanttiin, niin kyllä silloin voi aivan turvallisesti syödä paketin rautaa.
[/quote]
Aa, ok. Totta kai siinä tapauksessa tietysti voikin. Ehdottomasti. Sä oot vissiin niitä tyyppejä muutenkin jotka on sitä mieltä että lääkäri ei mistään tiedä (jonka jo kerroitkin) ja sun labrakokeitten tulokset on vääriä koska olet jo tehnyt itsellesi nettidiagnoosin eikä saamasi arvot sovi niihin.
No onnea vaan.
[/quote]
Joo ja sä oot sellainen, joka uskoo juuri niinkuin lääkäri sanoo, koska kaikki on jo keksitty ja ymmärretty ja omaan oloon ei kannata luottaa. Jos väsyttää ja hengästyttää, niin se on varmaan vaan ap:n omaa kuvitelmaa. Onhan toi hb kuitenkin 118, kun viitearvon alaraja on 117!! Hitto, jopa yhden pykälän yli!!!
[/quote]
Kieltämättä häiritsevää, kun on käynyt salilla ja ryhmäliikuntatunneilla 3v ja hengästyy reippaasti kävellessä... Ihmiset epäilee laiskaksi tämän väsymyksen takia :/ ap
Väsymyksen takia ei otettu muita labroja? Ois ehkä ollu myös aiheellista kattoa kilpirauhasarvot. Vajaatoiminta aiheuttaa väsymystä, kunto ei kestä vaikka olisitkin liikunnallinen. +kaikki muut oireet. Mielestäni olis senkin voinu tarkistaa samassa labrakokeessa, kun aika usein siihen vaivaan nykyään törmää. Ja on minusta kumma jos lääkäri ei tuloksia enää soitaa vaan kaikki muka kanta.fi palvelussa. Tuossa suhteessa mun mielestä huono juttu... lääkäriltä voi sitten mitään kysyä jos se nettiin vaan kommentoi. Jos kommentoi... Mut tosiaan raudanpuute tai kilppari ongelma on ensisijaiset jotka itellä tulee mieleen. T. Tuleva sairaanhoitaja
[quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 22:04"]Väsymyksen takia ei otettu muita labroja? Ois ehkä ollu myös aiheellista kattoa kilpirauhasarvot. Vajaatoiminta aiheuttaa väsymystä, kunto ei kestä vaikka olisitkin liikunnallinen. +kaikki muut oireet. Mielestäni olis senkin voinu tarkistaa samassa labrakokeessa, kun aika usein siihen vaivaan nykyään törmää. Ja on minusta kumma jos lääkäri ei tuloksia enää soitaa vaan kaikki muka kanta.fi palvelussa. Tuossa suhteessa mun mielestä huono juttu... lääkäriltä voi sitten mitään kysyä jos se nettiin vaan kommentoi. Jos kommentoi... Mut tosiaan raudanpuute tai kilppari ongelma on ensisijaiset jotka itellä tulee mieleen. T. Tuleva sairaanhoitaja
[/quote]
Se on katsottu pari kertaa, viimeksi tosin vuosi tai pari sitten. Niitä arvoja en edes tiedä, lääkäri ei sanonut muuta, kun että on normaalit... Toivottavasti lääkäri nyt kommentoi noita jotenkin.. Kiitos vastauksesta :) ap
[quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 21:53"]
Kieltämättä häiritsevää, kun on käynyt salilla ja ryhmäliikuntatunneilla 3v ja hengästyy reippaasti kävellessä... Ihmiset epäilee laiskaksi tämän väsymyksen takia :/ ap
[/quote]
Serkullani samat oireet ja syyksi paljastui lopulta keuhkoveritulppa. Alle nelikymppinen ja hyvässä kunnossa. Luota vaan tuntemuksiisi ja vaadi tutkimus sen (keuhkoveritulpan) poissulkemiseksi jos tuntuu että olo ei tosiaankaan ole normaali ja hengästyt eri lailla kuin aiemmin.
[quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 22:39"]
[/quote]
Serkullani samat oireet ja syyksi paljastui lopulta keuhkoveritulppa. Alle nelikymppinen ja hyvässä kunnossa. Luota vaan tuntemuksiisi ja vaadi tutkimus sen (keuhkoveritulpan) poissulkemiseksi jos tuntuu että olo ei tosiaankaan ole normaali ja hengästyt eri lailla kuin aiemmin.
[/quote]
Miksi joku alapeukuttaa? Serkkuni siis selvisi ja on kyllä ihan täysissä sielun ja ruumiin voimissa nykyään, mutta ei häntä ensi viikkoina oireitten alkamisen jälkeen "tutkineiden" lääkärien toimesta.
[quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 22:43"][quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 22:39"]
[/quote]
[/quote]
Miksi joku alapeukuttaa? Serkkuni siis selvisi ja on kyllä ihan täysissä sielun ja ruumiin voimissa nykyään, mutta ei häntä ensi viikkoina oireitten alkamisen jälkeen "tutkineiden" lääkärien toimesta.
[/quote]
Toivottavasti minulla ei tuota ole... Jatkunut nimittäin tätä jo pidempäänkin. Kesälläkin totesin, että tuskaa pyöräillä kun on huono kunto ja hengästyttää. Ajattelin, että jos koko kesän teen sitä päivittäin, kunto kohoaa vähän. En huomannut muutosta :/ ap
Mene ihmeessä yksityiselle lääkärille, ellet ole lihonut lyhyellä aikavälillä reippaanlaisesti, tuo ei ole normaalia. Muutama verikoe selvittää asiaa jo pitkälle, ilmeisesti et näitä terkkarista saa.
[quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 22:57"]Mene ihmeessä yksityiselle lääkärille, ellet ole lihonut lyhyellä aikavälillä reippaanlaisesti, tuo ei ole normaalia. Muutama verikoe selvittää asiaa jo pitkälle, ilmeisesti et näitä terkkarista saa.
[/quote]
Olen tällä hetkellä työtön, eikä minulla oikein ole varaa :/ muuten kyllä menisin, koska tämä alentaa elämänlaatuani merkittävästi.. Ap
[quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 23:04"]
[quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 22:57"]Mene ihmeessä yksityiselle lääkärille, ellet ole lihonut lyhyellä aikavälillä reippaanlaisesti, tuo ei ole normaalia. Muutama verikoe selvittää asiaa jo pitkälle, ilmeisesti et näitä terkkarista saa. [/quote] Olen tällä hetkellä työtön, eikä minulla oikein ole varaa :/ muuten kyllä menisin, koska tämä alentaa elämänlaatuani merkittävästi.. Ap
[/quote]
Noo, eipä voi sitten mitään. Hyvää jatkoa.
[quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 23:04"][quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 23:04"]
[quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 22:57"]Mene ihmeessä yksityiselle lääkärille, ellet ole lihonut lyhyellä aikavälillä reippaanlaisesti, tuo ei ole normaalia. Muutama verikoe selvittää asiaa jo pitkälle, ilmeisesti et näitä terkkarista saa. [/quote] Olen tällä hetkellä työtön, eikä minulla oikein ole varaa :/ muuten kyllä menisin, koska tämä alentaa elämänlaatuani merkittävästi.. Ap
[/quote]
Noo, eipä voi sitten mitään. Hyvää jatkoa.
[/quote]
Just just. Ap
Terveyskeskus on arvauskeskus. Niistä lääkäreistä ei ole mihinkään. Pienituloisethan tästä kärsii, kuten näkee.
No kokeile rautalisää, ja jos ei parissa-kolmessa viikossa parane olo, niin uudestaan lääkäriin? Selität oireet ja miten se vaikuttaa jo elämänlaatuun ja pyydät esim. kilpirauhastestejä.
Mun mielestä noi PVK-arvot oli aika normaalit, mutta olihan se hemoglobiini vähän alakanttiin. Itsellä oli vähän yli vuosi sitten myös raudanpuuteanemia, ja oli vähän samankaltaisia oireita.