Miksi Helsingin päärautatieasemalla ei ole istumapaikkoja?
Niin, oletteko koskaan miettineet miksi? Monilla muilla Suomen rautatieasemilla penkkejä on paljon, mutta Hesassa ei. Itse matkustan paljon junalla ja silloin tällöin odotusaikaa on, joten olisi kiva istua jossain muualla kuin lattialla. Rautatieaseman läheisyydessä kyllä on kahviloita, mutta nekin monesti täynnä ja en tiedä miten suhtautuvat siihen, ettei osta mitään.
Kommentit (12)
Onhan asemarakennuksessa penkkejä vaikka kuinka!
Niille penkeille mahtuisi tuskin koskaan muut istumaan kuin eräät Balkanin suunnalta tulleet eu-turistit.
Kampissa sama juttu, ei ole penkkejä kuin bussiterminaalien edessä.
Eiä ole koskaan tullut tarvetta istua steissillä, vaikka käyn Helsingissä junalla kerran kuussa. Kyllä sitä ajan saa aina paremmin kulumaan.
No, jos on pitemmältä tullut ja kunnolla matkatavaraa niin sen ajan saisi kulutettua parhaiten istumalla eikä raahaten kasseja ympäriinsä. Kai sitä "steissiä" käyttää muutkin kuin stadilaiset. Onneksi sentään yleensä ratapihalle pääsee istumaan penkille laiturille. Ei vaan ole pakkasella tai kostealla kelillä kovin kiva vaihtoehto.
[quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 19:25"]
Kampissa sama juttu, ei ole penkkejä kuin bussiterminaalien edessä.
[/quote]
Ja 2. ja 3. kerroksessa Annankadun puoleisessa päädyssä, esim. siinä vauvanhoitohuoneen vieressä. Ja 1. kerroksessa lähellä kiinalaista ravintolaa. 4. kerroksen keilahallin portailla voi istua silloin kun keilahalli on kiinni.
[quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 19:34"]
No, jos on pitemmältä tullut ja kunnolla matkatavaraa niin sen ajan saisi kulutettua parhaiten istumalla eikä raahaten kasseja ympäriinsä. Kai sitä "steissiä" käyttää muutkin kuin stadilaiset. Onneksi sentään yleensä ratapihalle pääsee istumaan penkille laiturille. Ei vaan ole pakkasella tai kostealla kelillä kovin kiva vaihtoehto.
[/quote]
En ole stadilainen, mutta osaan ajoittaa liikkumiseni niin, ettei tarvitse tuhlata aikaa asemahalleissa. Minulla ei myöskään ole koskaan niin paljon matkatavaraa, etten niiden kanssa mahtuisi vaikka baariin oluelle tai kahvilaan kahville.
Minusta on vain hyvä, ettei asemahallissa ole paljoa penkkejä. Ne houuttelevat paikalle maleksijoita. -6
[quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 19:38"]
[quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 19:34"]
[/quote]
En ole stadilainen, mutta osaan ajoittaa liikkumiseni niin, ettei tarvitse tuhlata aikaa asemahalleissa. Minulla ei myöskään ole koskaan niin paljon matkatavaraa, etten niiden kanssa mahtuisi vaikka baariin oluelle tai kahvilaan kahville.
Minusta on vain hyvä, ettei asemahallissa ole paljoa penkkejä. Ne houuttelevat paikalle maleksijoita. -6
[/quote]
Hieno homma, haluatko mitalin? Tunnetko nyt olevasi parempi ihminen kuin ne, joilla on pitkä vaihtoväli ja paljon matkatavaroita?
Hyvin usein ne vähäiset penkit ovat täynnä vaikka ketä, niin matkustajia kuin epämääräisempääkin porukkaa. Vaikka matkustan viikoittain toiselle paikkakunnalle, niin silti joudun kantamaan mukana reppua ja isompaa kassia, koska tasapainoilu kahden kodin välillä vaatii jonkun verran tavaran siirtoa. Lisäksi erinäisistä syistä joudun joskus aikaa kuluttamaan mielummin istumalla jossain.
Eli matkustajia on erilaisia ja moneen lähtöön, mutta olisi mukava jos kaikki otettaisiin huomioon :) Lisäksi olen kai liian ujo, koska en kehtaa mennä lippuhalliin syömään omia eväitä yms, vaan näen sen vain lipunmyyntipaikkana :)
AP
[quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 20:22"]
Hyvin usein ne vähäiset penkit ovat täynnä vaikka ketä, niin matkustajia kuin epämääräisempääkin porukkaa. Vaikka matkustan viikoittain toiselle paikkakunnalle, niin silti joudun kantamaan mukana reppua ja isompaa kassia, koska tasapainoilu kahden kodin välillä vaatii jonkun verran tavaran siirtoa. Lisäksi erinäisistä syistä joudun joskus aikaa kuluttamaan mielummin istumalla jossain.
Eli matkustajia on erilaisia ja moneen lähtöön, mutta olisi mukava jos kaikki otettaisiin huomioon :) Lisäksi olen kai liian ujo, koska en kehtaa mennä lippuhalliin syömään omia eväitä yms, vaan näen sen vain lipunmyyntipaikkana :)
AP
[/quote]
Vastasit itse kysymykseesi. Penkit houkuttelevat epämääräistä porukkaa maleksimaan sinne. Asema kun ei muutenkaan ole kovin miellyttävä paikka, niin jos minun paikkakuntalaisena on siellä vietettävä aikaa, niin ihan mieluusti maksan siitä kalliista kahvikupista, jotta pääsen istumaan.
Asematunneliin menevien liukuportaiden ympärillä on penkkejä. Samoin lipputoimistossa on aina tyhjää tilaa kun on niin iso halli.