Kuinka saisin työpäivinä ajan kulumaan?
Onko muilla sitä tuskaa, että olette työnantajanne palveluksessa tietyn tuntimäärän viikossa ja käytännössä jumissa tietokoneella tuon aikaa, vaikka voisitte hyödyntää suurimman osan ajasta vaikka omiin harrastuksiinne tai muuhun itsellenne hyödylliseen? Minulla on tällainen ongelma. Teen työni ehkä liian tehokkaasti ja hyvin, koska minulle jää noin 60-70% työajasta luppoaikaa, jonka joudun käyttämään netissä surffaillen, opiskellen uutta jne.
Kunpa tämä työssä käynti olisi sellaista, ettei mitattaisi läsnäoloaikaa töissä, vaan ainoastaan työn suorituksia ja aikaan saannoksia. Saisi tehdä työnantajan määräämät tehtävät nopeasti alta pois ja käyttää lopun viikosta omiin asioihin. Onko hyviä vinkkejä muuta kuin vaihtaa yrittäjäksi?
Kommentit (13)
Vierailija kirjoitti:
Hommaa joku mielenkiintoisempi työ. Pitkät on ajat edessä, jos tuolla tavoin aiot jatkaa...
Mä tein juuri tuon. Ajan tappaminen on paljon kuluttavampaa kuin se että oikeasti tekee jotain hyödyllistä.
Kaupungin hommissa se on just tota, paitsi hoitoalalla
Onneksi olen työssä jossa työn määrä ratkaisee. Toki 8-16 pitää olla tavoitettavissa ja tarkkailla sähköpostia, mutta jos itse työtä ei ole voi vaikka tehdä ruokaa, lukea kirjaa, siivota jne. Ammattikirjallisuutta tulee myös usein luettua, kehitettyä omaa osaamista ja muutaman etäkurssin olen myös käynyt.
Opettele vaikka joku kieli tai jotain.
Yksi kaveri oli tylsässä työssä. Se opetteli pari vuotta koodaamista ja vaihto alaa!
Tuli töihin uusi pomo. Sen jälkeen varsinkin iltavuorossa tuli tehokasta työskentelyä vajaa tunti/vuoro. Oli täysi mulkku. Pari kuukautta kärvistelin ja otin lopputilin, kuten kaksi muutakin. Alkuperäinen oli 15 vuotta ja tuli 7h/vuoro.
Mitä työtä teet ja millä palkalla? Haen heti samaan hommaan.
Mikä työ? Paljonko on palkka? Mitä vaatimuksia? Minäkin kiinnostuin.
Eipä ole opella näitä ongelmia. Muistakaa se taas, kun seuraavan kerran marisette meidän lomista. Montaa hommaa saa tehdä koko "lyhyen päivän" päällekkäin ja koko ajan pitäisi olla vähintään kahdessa paikassa samaan aikaan.
Itse varmaan tuossa tilanteessa opiskelisin jotain tai lukisin vaikka romaaneja.
Topicin aloittajana vielä kommentoin, että en sen tarkemmin viitsi kertoa, kuin että olen hallinnollisissa tehtävissä IT-alalla. Käytännössä organisoin muiden töitä, teen toimeksiantoja, seuraan laatua ja muiden aikaansaannoksia, kustannuksia jne. Joidenkin mielestä työni sisältöä lienee hyvin vaikea arvioida ja ylempi johto taputtelee olkapäälle. Tähän pätee se vanha sanonta, että "vain insinööri itse tietää, kuinka yksinkertaista hänen työnsä on." Ehkäpä siis suoriudun töistäni hyvin, mutta aika on tässä se ongelma, kun sitä jää niin pirusti yli. Palkasta en voi kyllä nurista, koska tienaan enemmän, kuin nämä minun ns. valvottavat, mutta on tämä kieltämättä aika puuduttavaa, kun aikaa joutuu oikeasti ns. tappamaan.
Olen lueskellut eri harrastuksiini liittyvät suomalaiset nettisivut varmaan pian kokonaan läpi, viihdyn näillä keskustelupalstoilla, luen kaikki päivän lehdet läpi ja sitä rataa. Kirjojen lukemisesta en oikein tykkää. Youtubea tulee katsottua. Pitäisi varmaan alkaa sukkia kutomaan, että saisi jotain tekemistä tässä tietokoneella istuessa, eikä tarvitsisi näyttöä vain tuijotella.
Ajan saat kulumaan tällä palstalla. Tee vaikka huviksesi älyttömiä provoja. Mikä on muuten noin hyvä työpaikka?
Vierailija kirjoitti:
Ajan saat kulumaan tällä palstalla. Tee vaikka huviksesi älyttömiä provoja. Mikä on muuten noin hyvä työpaikka?
Tai vastaile muitten ketjuihin ihan off-topicia ja provoilua. Pyydä töissä ylennystä!
Hommaa joku mielenkiintoisempi työ. Pitkät on ajat edessä, jos tuolla tavoin aiot jatkaa...