Ihmiset jotka eivät itse elä niinkuin opettaa
Olen valmis ime aikoina pohtinut miten paljon onkaan ihmisiä jotka puhuvat suureen ääneen jotain ismejä / muita elämänohjeita, mutta itse kuitenkin toimivat ihan toisin..tai poliittinen kanta on x mutta kuitenkin toiminta enemmän puolueen y oppien mukaista.
Esimerkiksi yksi tuttava asui kommuunissa, joogasi, söi vegeä, eli askeettisesti, mutta toisinaan kuitenkin poistui kommuunista juopottelemaan, söi makkaraa grillijuhlissa ja hankki merkkivaatteita ja kyyti henkilöautolla kelpasi.
Toinen esimerkki; appiukko aina äänestänyt vassareita, lukee vasemmistolaisia lehtiä ja pitää Marxin pääomaa kunniapaikalla kirjahyllyssä. Jatkuvasti ylistää vassareiden toimintaa ja edellyttää muitakin tekemään niin. Suuttuu jos sanoo jotain negatiivista vasemmisto/SDP poliitikoista. Kuitenkin omistaa useita kiinteistöjä, saa pääomatuloja, on lahjoittanut verovapaasti omaisuutta lapsilleen, kiertää veroja, ajaa hienolla autolla ja kuljeksii seurapiireissä. Käyttäytyy kuin kokkari.
Oletteko törmänneet samaan ilmiöön?
Kommentit (7)
Joo ihmissuhteissa on on sairaalloisen mustasukkaisia ja vahtivat kumppaniaan kaikessa, mutta ne säännöt eivät heitä itseään koske. He pettävät, kulkevat itsekseen yöelämässä ja tekevät muutakin laitonta.
Musta on hyvä, että hyvintoimeentuleva äänestää puoluetta, joka haluaa huolehtia huono-osaisista, vaikka en itsekään kaikista vasemmiston keinoista ole samaa mieltä. Kyse on myös arvokeskustelusta. Ehkä kaverillesi oli vaikeaa kieltäytyä houkutuksista, se on aika inhimillistä. Toki on rasittavaa kuunnella kenen tahansa mitä tahansa paasausta ja käännytystä.
Uskovaiset ja vihreät on varmaan pahimpia kaksinaismoralisteja. Uskovaisten lähimmäisenrakkaus on lähinnä muiden rajoittamista ja helvetintulella pelottelua. Vihreät vaativat muita säästämään luontoa, mutta lentelevät itse maailman ääriin ja syövät toisella puolella maailmaa viljeltyä soijaa.
Vierailija kirjoitti:
Musta on hyvä, että hyvintoimeentuleva äänestää puoluetta, joka haluaa huolehtia huono-osaisista, vaikka en itsekään kaikista vasemmiston keinoista ole samaa mieltä. Kyse on myös arvokeskustelusta. Ehkä kaverillesi oli vaikeaa kieltäytyä houkutuksista, se on aika inhimillistä. Toki on rasittavaa kuunnella kenen tahansa mitä tahansa paasausta ja käännytystä.
Millä perusteella väität että vassarit huolehtii huono-osaisista? Ilmaista rahaa jakamalla? Mahdollistaa toisten rahoilla loisimisen ennemminkin.
Alkuun tuli outo typo. Olen siis viime aikoina ihmetellyt.
Ap