Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko ihminen kehittyä parisuhteessa?

Vierailija
12.01.2015 |

Kyllähän parisuhteessa oppii yhtä jos toistakin, joten se on ihan hyvödyllinen vaihe elämässä itsensä kehittämisenkin kannalta. Mutta kun olin parisuhteessa, niin tuntui etten oikein pystynyt keskittyymään itseeni tarpeeksi. Nyt kun olen ollut 6-7v. sinkkuna, niin olen pohdiskellut vaikka mitä asioita. Toisen ihmisen läsnäolo vie pakostikin ajatukset johonkin muualle. Kaipaan parisuhdetta, mutta en vaihtaisi tätä pitkää yksinäisyyttä pois.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, sekä hyvään että huonoon suuntaan. Sinkkuna tosin kehittyy ehkä enemmän, koska täytyy pitää itsensä terässä, suhteessa voi löystyäkin...

Vierailija
2/3 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä voi. Eihän kenenkään olisi mitään järkeä mennä moisiin suhteisiin, jos henkinen kehittyminen tyssäisi siihen. 

Itselläni ollut sekä pitkiä sinkkuusjaksoja että parisuhteita, ja minulla suurin kehitys on tapahtunut parisuhteissa. Sinkkuna on hiton helppo olla olevinaan tasapainoinen ja syvällinen, mutta kun tulee siitä toisesta ihmisestä haaste siihen, niin voi nähdä ettei se oma henkinen tila niin korkea ollutkaan, että kehityttävää ja hiottavaa riittää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän neljä