Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rv 20 ja jo 3 kiloa tullut :(

Vierailija
12.01.2015 |

En syö mitään herkkuja, ruokaakin olen yrittänyt syödä ihan normaalisti, liikunkin jopa enemmän kuin ennen raskautta, koska olen alkanut kiinnittää asiaan enemmän huomiota. Useasti jätän lounaan kokonaan väliin, tai syön salaattia tai keittoa. Silti paino on jo puoleen väliin mennessä noussut kolme kiloa. Taitaa olla turha haaveilla mistään alle 10 kilon noususta. :( Kuinka nopeasti olette päässeet raskauskiloista eroon? Ja onko muita, joilla paino vain yksinkertaisesti nousee nousemistaan raskausaikana?

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenkäs tää nyt tähän on kääntynyt, ainahan täällä jauhetaan siitä, ettei raskausaikana pidä päästää itseään lihomaan / saada turhia kiloja?

Vierailija
22/25 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painoni nousi ekassa raskaudessa 18 kg ja parin viikon päästä jäljellä oli 3 kg ilman laihduttamista. Eli jos painonnousu olisi jäänyt 10 kiloon, olisin ollut lopulta aika laiha tyttö!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon viikoilla 23 ja viimeviikolla neuvolassa sanoivat että tosi hyvin oot painon saanu pidettyy hallinnassa ja mulle tullut siis myös toi 3kg. En nyt tiiä ootko ihan tosissasi. Ja mulle toitottavat että kokoajana pitää syödä pieniä annoksia jotta paino pysyy hallinnassa. Ei saa jättää aterioita väliin ku se on kaikkein pahin. (Mulla siis raskausdiabetes ja senkin takia tärkeetä ettei paino nouse). Oon lähtökohdiltani normipainoinen. Ei liikakiloja.

Vierailija
24/25 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä söin aina kun oli nälkä, napostelin pitkin päivää ja vähintään kolme lämmintä ateriaa päivässä. Paino nousi 8,6 kg, lähtöbmi oli 18. Mutta vaikka olisi noussut enemmän reilustikin en todellakaan olisi jättänyt aterioita väliin. Oma ulkomuoto (terveyden rajoissa) on toissijainen asia kun miettii vauvan kasvua kehossasi. Synnytin terveen 3,2-kiloisen tytön ja nuokin vähäiset raskauskilot lähti yli puolet jo synnärillä ja loput viikossa.

Vierailija
25/25 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tuli ekassa raskaudessa lähes 30 kiloa, joista 10 kiloa jäi synnärille, toiset 10 kiloa olivat imetyksen myötä poistuneet kuukaudessa ja loputkin 10 kiloa kun vauva oli puolivuotias. Vauvan ollessa vuoden ikäinen olin jo laihempi kuin lähtötilanteessa = 63 kg / 181 cm. Ja mulla ei tosiaankaan ollut vaikeuksia maidontulon ja imettämisen kanssa. Vauva oli helppohoitoinen, tyytyväinen ja rauhallinen, nyt jo 7v ja vaikka itse sanonkin niin älykäs, ruumiinrakenteeltaan hoikka jne. Varmaan sai sikiönä kaikki tarvitsemansa ravintoaineet ja vähän päällekin.

Nyt rv32 ja kiloja on tullut reilut 15. Kuitenkin maltillisemmin kuin edelliskerralla tässä vaiheessa. Olen päättänyt, että en stressaa syömisistä. Aioin lenkkeillä läpi raskauden, mutta koska teen fyysistä työtä niin olenkin työpäivien päälle niin väsynyt ja kipeä, että en ole kyennyt lenkeille. Olen antanut itselleni luvan levätä ja syödä hyvin, ottaa rennosti. Ehtii sitä vaikka loppuikänsä dieettailla, jos tarvetta on. Kai tiedät, että äidin mielialat ja hermostuneisuus vaikuttavat vauvaan? Jos olet koko ajan pinna kireällä puntarilla niin lapsestakin tulee hermostunut.

Löysää pipoa ja vyötä :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan yhdeksän