Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rv 20 ja jo 3 kiloa tullut :(

Vierailija
12.01.2015 |

En syö mitään herkkuja, ruokaakin olen yrittänyt syödä ihan normaalisti, liikunkin jopa enemmän kuin ennen raskautta, koska olen alkanut kiinnittää asiaan enemmän huomiota. Useasti jätän lounaan kokonaan väliin, tai syön salaattia tai keittoa. Silti paino on jo puoleen väliin mennessä noussut kolme kiloa. Taitaa olla turha haaveilla mistään alle 10 kilon noususta. :( Kuinka nopeasti olette päässeet raskauskiloista eroon? Ja onko muita, joilla paino vain yksinkertaisesti nousee nousemistaan raskausaikana?

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä nyt hyvä ihminen syömättä jätä!

Vierailija
2/25 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painon kuuluukin nousta ja tuo on ihan sopiva määrä noille viikoille. Lakkaa stressaamasta tuollaisesta asiasta. Syömisellä ja liikkumisella voit toki vähän vaikuttaa painonnousuun, mutta kyllä sitä silti voi tulla reippaasti yli 10kg.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaalia painon nousua! Mulla on tullu kaikista lapsista raskauden puoleen väliin mennessä 2-3kg. Lopussa ollu 6-8kg yhteensä painon nousu. Ekasta sain siis 6kg ja jäi synnytyksen jälkeen 2kg. Tokasta 8kg ja jäi 2kg. Kolmannesta 6.5kg ja 1kg jäi.

Vierailija
4/25 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onpa kamalaa.. Mulla toisessa raskaudessa oli jo rv 18 paino noussut 10 kg. Suurin osa nestettä, mutta silti. ja siitä alkoi koko raskauden kestävä piina punnitusten kanssa. Kokonaisnousu oli 22kg. Ja tämä RASKAUSDIABETESDIEETILLÄ. Nii.

Kolmannessa otin vähähiilarisen dieetin, niin paino nousi vain 13kg.

Vierailija
5/25 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki tuttavat ovat ainakin kauhistelleet, ja kertoneet miten oma paino on puolessa välissä ollut korkeintaan lähtöpainossa, suurimmalla osalla miinuksella. Siksi tuntuu, että jotain mä tässä teen väärin. :(

ap

Vierailija
6/25 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö se lounas ja lopeta kilojen tuijottelu!

Vierailija
7/25 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 14:24"]

Kaikki tuttavat ovat ainakin kauhistelleet, ja kertoneet miten oma paino on puolessa välissä ollut korkeintaan lähtöpainossa, suurimmalla osalla miinuksella. Siksi tuntuu, että jotain mä tässä teen väärin. :(

ap

[/quote]

No kuule, harvinaisempaa se noin on. Ehkä heillä on ollut runsasta pahoinvointia alkuraskaudesta tai jo ennakkoon niin paljon painoa, että terveellisemmällä ruokavaliolla lähti raskauden aikana tippumaan.

Vierailija
8/25 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi elämä oikeesti. Miten kaikki idiootit saakin tehdä lapsia...

Vierailija
9/25 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla rd-dieetti toimi hyvin, ja painonnousu hidastui huomattavasti.

Ap, terveellinen ruoka ja liikunta riittää eikä painnousua kannata stressata sen enempää. Paino nousee sen mitä nousee ja jos nestettä alkaa kertymään, ei siihen ruokavaliolla enää vaikuteta.

Vierailija
10/25 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei jumalauta teitä nyky äitejä. Miksi pitäisi raskaanakin vahdata kilojaan?

Kerronpa sulle ap tarinan. Lapsesi henki voi pahimmassa tapauksessa riippua siitä syötkö hyvin. Oma esikoiseni syntyi keskosena ja selvisi nimenomaan sen takia hengissä kun hänellä on hyvin painoa syntyessään. Paino on ratkaisevassa roolissa keskosten kanssa. Voitko elää itsesi kanssa jos lapsesi menehtyy kun sinä olet vahdannut kilojasi? Ihan normaalisti pitäisi nyt syödä kun on raskaana ja lopettaa vaikka se punnitseminen kokonaan.

Sitäpaitsi kyllä ne kilot sit varisee. Mulla on tullut joka rakaudessa +20-25 kiloa ja aina olen päässyt ilman mitään lauhduttamista lähtömittoihini. (50kiloa). Mutta sen tiedän, että minun syömisestäni ei lapseni henkiin jääminen ole ikinä jäänyt kiinni.  

Vierailija
11/25 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 14:31"]

Ei jumalauta teitä nyky äitejä. Miksi pitäisi raskaanakin vahdata kilojaan?

Kerronpa sulle ap tarinan. Lapsesi henki voi pahimmassa tapauksessa riippua siitä syötkö hyvin. Oma esikoiseni syntyi keskosena ja selvisi nimenomaan sen takia hengissä kun hänellä on hyvin painoa syntyessään. Paino on ratkaisevassa roolissa keskosten kanssa. Voitko elää itsesi kanssa jos lapsesi menehtyy kun sinä olet vahdannut kilojasi? Ihan normaalisti pitäisi nyt syödä kun on raskaana ja lopettaa vaikka se punnitseminen kokonaan.

Sitäpaitsi kyllä ne kilot sit varisee. Mulla on tullut joka rakaudessa +20-25 kiloa ja aina olen päässyt ilman mitään lauhduttamista lähtömittoihini. (50kiloa). Mutta sen tiedän, että minun syömisestäni ei lapseni henkiin jääminen ole ikinä jäänyt kiinni.  

[/quote]

No nyt oli kyllä aika paksua. :D Suurimmalle osalle naisista varmaan tulee se 10-12 kiloa painoa raskaana, ei siinä ole vauvan henkeä vaarannettu, kun ei ole alettu ahmimaan 25 raskauskiloa silmällä pitäen. Ei nyt kannata kitudieetille alkaa, mutta ei nyt tarvitse alkaa erikseen murehtia, saako vauva tarpeeksi ruokaa. Kyllä se sikiö ottaa, mitä tarvitsee.

Vierailija
12/25 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli raskausviikolle 20 mennessä tullut varmaan 3-4 kiloa, kokonaisuudessaan kiloja tuli 20. Vauva on nyt 6kk, ja vielä on 7 kiloa jäljellä.

Vierailija
13/25 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä stressaa. Mul o tullu n. 11-13kg per raskaus, 3 siis oli. On jääny synnäril n. 6-7 kg ja jotku sanovat et ku imettää ni laihtuu, no enpä tiedä siit, voi ol et viimisest on näi käynykki. Kyl sit ku päätät laihduttaa joskus raskaude jälkee, ni saat loputki pois. Tee pitkii kävelyreissui vaunuje kans sitte. (näin minä taas alotin oman laihiksen, kolmanne synnytykse jälkee n. 3 kk siit ny). Esikoise jälkee laihduttanu 22 kg, keskimmäise jälkee 23kg ja nytkin yritä ton 20 kg, miut jotenki tää alku ny vaikeet

Vierailija
14/25 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis se sisällä kasvava olento tarttee ravintoa kasvaakseen joku idiootti ajattelee nyt omia kilojaan? Hei haloo! Syytä ittees jos tulee keskenmeno. Sun pitää syödä kunnolla eikä mitään kasviksia. Murehdi synnytyksen jälkeen niistä kiloista. Pallomaha oot muutenkin ja se pallo kasvaa siitäkin etkä ole mikään kaunis näky sen kanssa muutenkaan.

Vierailija
15/25 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

terveisiä porvoosta.

heh heh.

Vierailija
16/25 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tuli raskausaikana 18kg painoa ja neljässä viikossa mahduin taas omiin housuihin.

Vierailija
17/25 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odottava äiti tarvitsee vain 300kcal enemmän ravintoa kuin ei-raskaana ollessaan. Eli ruisleivän verran suunnilleen, muistakaa se.

Vierailija
18/25 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapsi joutui olemaan teho-osastolla kun painoa ei ollut tarpeeksi. Syy ei vaan ollut se etten syönyt vaan istukan toimintahäiriö. Kannattaa miettiä kumpi on tärkeämpää, kilojen karttaminen vai lapsesi hyvinvointi.

Vierailija
19/25 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 17:19"]

Odottava äiti tarvitsee vain 300kcal enemmän ravintoa kuin ei-raskaana ollessaan. Eli ruisleivän verran suunnilleen, muistakaa se.

[/quote]

Niin "tarvitsee", jottei laihdu. Ei se ole mitenkään erityisen vaarallista, jos omista varastoista vähän lähtee raskausaikana.

Vierailija
20/25 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 17:06"]

Siis se sisällä kasvava olento tarttee ravintoa kasvaakseen joku idiootti ajattelee nyt omia kilojaan? Hei haloo! Syytä ittees jos tulee keskenmeno. Sun pitää syödä kunnolla eikä mitään kasviksia. Murehdi synnytyksen jälkeen niistä kiloista. Pallomaha oot muutenkin ja se pallo kasvaa siitäkin etkä ole mikään kaunis näky sen kanssa muutenkaan.

[/quote]

Monella on siitä kunnolla syömisestä vähän väärä käsitys, se ei nimittäin tarkoita, että tarvitsee alkaa ahtaa enemmän ruokaa kuin ennen raskautta. Jos söit ap tuolla tavalla ennen raskautta, niin jatka samaan malliin. Salaatti on ihan hyvä lounas, ei sitä lounasta kannata tosin väliin jättää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän neljä