Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi kissan omistava mies koetaan epäviehättäväksi?

Vierailija
02.11.2021 |

Mutta koiran omistaminen sen sijaan lisää miehen viehättävyyttä?

Usein puhutaan siitä, että eläinrakkaus lisää miehen kiinnostavuutta, mutta selvästikin miehelle hyväksytyt eläimet ovat hyvin kapea ja rajoitettu ryhmä. Mikä tässä on taustalla?

"Vuonna 2015 ilmestyneessä tutkimuksessa havaittiin, että naiset kokivat miehiä useammin viehättyneensä jostakusta, koska tällä oli koira.
Kissoilla näyttää olevan viime vuonna julkaistun tutkimuksen mukaan päinvastainen vaikutus. Naiset pitivät kissa sylissään poseeraavia miehiä neuroottisempina ja deittailukelvottomampina."

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/tallainen-kuva-miehen-tinder-profii…

Kommentit (65)

Vierailija
21/65 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla niin että kissa omistaa miehen eikä toiste päin ;) täyspalvelu pelaa ja jaskatkin se palvelija kerää pois

Vierailija
22/65 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On plussaa jos mies tykkää kissoista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/65 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin aikeissa hankkia koiran kun aikoinaan valmistuin ja muutin kotoa omaan kämppään toiseen kaupunkiin parin tunnin ajomatkan päähän.

Valitettavasti työhön kuului silloin tällöin yhden yön reissuja eikä minulla ollut tuossa kaupungissa ketään jolle voisin heittää koiran hoitoon muutaman tunnin varoitusajalla.

Sitten vanhempien pihalla pyörinyt kissa asettui taloksi ja teki pennut näiden sohvalle. Päädyin otttamaan yhden itselleni. Kissa pärjää mainiosti vuorokauden silloin tällöin yksinäänkin toisin kuin koira.

Yllättäen useampikin kuin yksi nuori nainen halusi änkeä kylään "kissaa katsomaan" ja kyllähän sitä mirriä tuli rapsuteltua puolin ja toisin.

Se josta lopulta tuli vaimo ja jonka kanssa lapset hankittiin oli myös kissaihminen ja piti kissanpennun ottamista selvänä merkkinä siitä että olen isäainesta. No, se ei siis enää tuossa kohtaa hakenutkaan mitään jännää kertakäyttöpanoa vaan ihan pysyvää suhdetta.

Vierailija
24/65 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissamiehet homppeleita.

Vierailija
25/65 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissamiehet on parhaita. Kyllä mirrit sen tietää.

mies53v

Vierailija
26/65 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen viestitellyt kahden kissamiehen kanssa. Lähettivät koko ajan kuvia kissoistaan ja puhuivat vaan kissoistaan. Kissat itsessään eivät olisi olleet ongelma, mutta olisi ollut ihan kiva tietää näistä miehistäkin jotain eikä pelkästään heidän kissojensa elämästä.

Vierailija
27/65 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En nyt vetäisi kovin suuria johtopäätöksiä siitä, että joku on tutkinut peräti 750 Tinder-profiilia.

On myös tutkimuksia, että kissaihmiset ovat keskimääräistä introvertimpia kuin koiraihmiset. Ehkä niitä kissaihmisiä ei ole niin paljoa muutenkaan siellä Tinderissä.

Onhan noita muitakin hyvin samansuuntaisia tutkimuksia. Ja yhtään sellaista en ole onnistunut löytämään missä kissa nostaisi miehen "pisteitä".

Vai onko esimerkiksi tinderiin sitten jostain ihmeellisestä syystä päätynyt enemmistö sellaisia naisia, jotka eivät kissoista pidä?

Vierailija
28/65 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissa ja koira ovat tapaamisvaiheessa ihan yhtä luontevia puheenaiheita. Minusta lemmikki ylipäätään kertoo miehessä empatiakyvystä sekä vastuuntunnosta ja sellainen on tietysti hyvää isäainesta. Toki muitakin muuttujia on, mutta lemmikkiä en pystyisi näkemään negatiivisena asiana.

Miehen luonteesta en lähtisi yleistämään mitään lemmikin perusteella. Kyllä kissanomistajissakin on ollut ekstroverttejä, samoin koiranomistajissa. Mulle käy lähtökohtaisesti molemmat, mutta kissanVIHAAJAA en voisi ottaa.

29/65 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta tuntuu että kissan omistavat ihmiset, jotka ei välitä niin koirista, on herkempiä ja no nössömpiä. Ei minua innosta nössöt. Vähän sama jos miehellä on joku pikku koira...

Sekä koira että kissapuolella toimineena olen todennut kissapuolella olevan enemmän älykköjä

Vierailija
30/65 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta tuntuu että kissan omistavat ihmiset, jotka ei välitä niin koirista, on herkempiä ja no nössömpiä. Ei minua innosta nössöt. Vähän sama jos miehellä on joku pikku koira...

Älä esitä naista, Teemu. Naiset rakastavat kissamiehiä.

Vierailija
31/65 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä vittua, kissat on kunno isäntiä. Kunno jonneja jos ei tykkää kissa immeisistä

Vierailija
32/65 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies paijailee mirriään ja mirri tykkää miehen kosketuksesta. Miehet kovia mirrin perään. Siksi miehillä mirri usein kotona ja mielessä. Miehet tykkää nukkua mirrin vierellä ja mirri antaa miehelle nautinnon. Mies elää mirristä.

Vierailija
33/65 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki eläinrakkaat miehet ovat ihania, ja erityisesti kissoista pitävät miehet. Katselen usein nettikameraa, jossa vapaaehtoiset käyvät leikittämässä ja sosiaalistamassa villikissanpentuja. Joukossa on myös yksi mies, ja olen melkein rakastunut häneen. Myös kissoja puista pelastavat arboristit (esim. Canopy Cat Rescue) ovat ihania.

Arvojärjestyksessäni ylimpänä ovat miehet, jotka pelastavat kissoja, ja kaikkein alimpana ovat miehet jotka rääkkäävät kissoja huvikseen.

Nuo kissojen hoitamis/pelastus videoiden tekijäthän on ihan nykyajan rokkitähtiä. Siellä naiset kommentoi ihan huumassa. Itsekin olen ihastunut yhteen ukkoon, sen kanavan nimi on Robin Seplut. ❤️ Olisi ihanaa saada kissahullu mies. Miehet usein tuntuu inhoavan kissoja, oma isäni ja veljenikin vihaa niitä.

Vierailija
34/65 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä kyllä välitän koirista ja haluaisin sellaisen, mutta kahden vuorotyötä tekevän ihmisen taloudessa kissa on helpompi lemmikki. Pärjää paremmin yksin ja sisäkissana käy omassa vessassaan kun tarve on. Kummallista ajattelua, että jos on joko kissa tai koira niin toista ei voi olla eikä sellaista halua. Tiedän paljon ihmisiä joilla on sekä kissoja että koiria.

Kissan omistaminen ei kerro siitä onko ihminen nössö vai ei. Eikä se koiran kokokaan siitä kerro. Ennemmin se kertoo nössöydestä jos omaa egoaa pitää pöngittää ostamalla iso koira jota ei edes osaa kouluttaa ja hallita. 

t:Nainen joka pitää koirista ja kissoista.

Vierailija
35/65 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koira on AINOA oikea lemmikki sekä perheenjäsen. Piste.

Vierailija
36/65 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En nyt vetäisi kovin suuria johtopäätöksiä siitä, että joku on tutkinut peräti 750 Tinder-profiilia.

On myös tutkimuksia, että kissaihmiset ovat keskimääräistä introvertimpia kuin koiraihmiset. Ehkä niitä kissaihmisiä ei ole niin paljoa muutenkaan siellä Tinderissä.

Onhan noita muitakin hyvin samansuuntaisia tutkimuksia. Ja yhtään sellaista en ole onnistunut löytämään missä kissa nostaisi miehen "pisteitä".

Vai onko esimerkiksi tinderiin sitten jostain ihmeellisestä syystä päätynyt enemmistö sellaisia naisia, jotka eivät kissoista pidä?

No, tuossa lainaamassasi kommentissa nimenomaa epäiltiin, että kissaihmiset eivät hakeudu niin usein Tinderiin kuin koiraihmiset. Lisäksi, tuossa tutkimuksessa sanottiin, että pitkäaikaista parisuhdetta kaipaavat miehet julkaisevat todennäköisemmin koirakuvia. Ihan yhtä todennäköisesti juuri pitkäaikaista parisuhdetta kaipaavat naiset reagoivat koirakuviin.

Kannattaa lukea se tutkimus ja kommentit mihin vastailet, jos oikeasti haluat keskustella asiat. Nyt tuntuu, että motiivisi on vaan täyttää jotain kummallista Tinder-pistetaulukkoa.

Vierailija
37/65 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, ei koeta. Etenkin kissanaisille se on varmasti plussa, toki varmaankin miinus naiselle, joka ei pidä kissoista. Miksi musta tuntuu, että olisin lukenut tällaisia samantyylisiä keskusteluja ennenkin, joissa miehet projisoivat omia ihanteitaan naisille ja vaativat vastauksia epätodellisiin asioihin?

-Miksi kaikki naiset haluaa vaan kuntosalilla käyviä bodarikirurgeja?!!

-Eivät halua. Monien naisten makuun on hiljaisemmat kulttuuri- tai älykkötyypit enemmän.

-Älä siinä selitä, tästä aiheesta on tehty TUTKIMUS ja lisäksi Laasasen blogissa sanottiin niin, niin nyt selität sitten MIKSI!

Vierailija
38/65 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissaihmiset ylipäätään on ihania! Vähän hyvällä tavalla outoja, omantienkulkijoita. Ei missään nimessä laumasieluja.

Tuo uutinen on ihan huuhaata.

Vierailija
39/65 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki eläinrakkaat miehet ovat ihania, ja erityisesti kissoista pitävät miehet. Katselen usein nettikameraa, jossa vapaaehtoiset käyvät leikittämässä ja sosiaalistamassa villikissanpentuja. Joukossa on myös yksi mies, ja olen melkein rakastunut häneen. Myös kissoja puista pelastavat arboristit (esim. Canopy Cat Rescue) ovat ihania.

Arvojärjestyksessäni ylimpänä ovat miehet, jotka pelastavat kissoja, ja kaikkein alimpana ovat miehet jotka rääkkäävät kissoja huvikseen.

Nuo kissojen hoitamis/pelastus videoiden tekijäthän on ihan nykyajan rokkitähtiä. Siellä naiset kommentoi ihan huumassa. Itsekin olen ihastunut yhteen ukkoon, sen kanavan nimi on Robin Seplut. ❤️ Olisi ihanaa saada kissahullu mies. Miehet usein tuntuu inhoavan kissoja, oma isäni ja veljenikin vihaa niitä.

Saman havainnon olen tehnyt itse, kissahullut miehet ovat kuumaa valuuttaa. Olen täällä ennenkin kertonut omasta miesystävästäni, joka on ihan täysillä mukana kissojen parissa tehtävässä eläinsuojelutoiminnassa. Mulle oli juuri tullut hätäsijoituksena viikon ikäinen kissapentue, kun piti lähteä treffeille miehen kanssa. Hän tulikin luokseni ja auttoi minua pentujen pulloruokinnassa ja muussa hoidossa.

Sillä tiellä ollaan, edelleen kahdeksan vuotta myöhemmin ja nytkin on taas kuusi pentua meillä hoidossa. Olen huomannut, että lähipiirissä mieheni nähdään jonain pyhänä, kullattuna yksilönä, koska hän pyyteettömästi hoivaa kisuja :D

Vierailija
40/65 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän täyspäiset naiset edes ole missään helkkarin tinderissä. Muutenkin kyseenalaista tehdä tutkimuksia jollain deittipalstoilla, joissa miehiä on monin verroin enemmän kuin naisia ja niistä naisistakin osa on feikkiprofiileja tai maksullisia.