Ero ja muutto - onko normaalia?
Erosimme miehen kanssa ja nyt olen pakannut tavaroitani, jotta ne ovat valmiina laatikoissa kun muutan. Muutto on muutaman päivän kuluttua.
Mies alkoi hankalaksi ja huutaa minulle että en saa pakata tavaroita vielä. Kuulemma en saa esimerkiksi pakata astioita kaapeista ja kirjahyllystä laatikoihin "koska sen ehtii tehdä siinä samalla kun muuttaa". Sanoin, että en tosiaan ala samalla laittamaan tavaroita laatikoihin kun muuttoapulaiset kantavat tavaroita autoon. Ja nyt saan mieheltä kaskyjä palauttaa tavarat "paikoilleen" siihen asti kun muutan. Välillä mies jopa ottaa pakkaamiani tavaroitani ja palauttaa niitä takaisin hyllyihin.
Onko tämä enää normaalia ja onko muiden eroissa ollut tällaista käytöstä? Ero on miehen tahdosta, mä en olisi halunnut erota.
Kommentit (44)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei ole aikomustakaan ottaa mukaani miehen henkilökohtaisia tavaroita, vain omani vien. Yhteiset tavarat jaettiin yhdessä ja tietystikin otan nistä ne mitkä jäi minulle.
Mutta nyt vaan on haasteena se, että mies jarruttaa minun pakkaamista. Ei tässä pitäisi olla mitään epäselvää. Enkä viitsi jättää entisiä yhteisiä tavaroita miehelle sen vuoksi että hän on heittäytynyt hankalaksi, koska sitähän hän ilmeisesti haluaa. On sanonut jo aiemmin että mun pitäisi olla kiitollinen siitä että hän on tehnyt kaikkea vuosien varrella hyväkseni ja sen vuoksi mun pitäisi jättää hänelle suurempi osa tavaroista. Ollaan maksettu yhteiset tavarat puoliksi niin kyllä mä haluan puolet niistä mukaan. On väärin että naiset alistuu miesten uhkailun alla ja jää usein tappiolle.
Sainpahan purkaa ajatuksiani kun tuntuu että tämä touhu on mennyt ihan hulluksi miehen osalta.
ap
Okei, tämä onkin sinulle joku girl power juttu. Silkasta periaatteesta otat ennemmin vaikka turpaasi kun pidät itsestäsi huolta.
Pitäisikö olla lattiarättinä loppuun asti? Selvästi miehen kommentti.
Jos mies käy käsiksi, niin soitat virkavallan paikalle. Sinähän olet edelleen siellä kirjoilla, niin kyllä se ukko viedään rauhoittumaan hetkeksi muualle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei ole vielä uuden asunnon avainta, eikä mitään paikkaa mihin mennä. Siksi mun pitää olla täällä asunnossa vielä muutamia päiviä. Ja olen sen vuoksi pakannut tavarat jo valmiiksi että sitten kun muutan niin lähden ns. kertarysäyksellä.
Muutossa mulla on kyllä kavereita apuna. Mutta jotenkin pitäisi selvitä nämä päivät siihen asti. Mä olen jo ihan hukassa kun en tiedä onko tällainen normaalia erokäytöstä mieheltä. Minä en huuda tai raivoa vaan yritän saada vain tämän koko homman loppuun. Ja sitten mies yrittää hankaloittaa pakkaamista.
ap
Jäät siis kerjäämään verta nenästäsi ja tämän jälkeen voitkin syyttää kuinka paha paha mies kävi käsiksi?
Kyllä miehen väkivaltaisuus on miehen omalla vastuulla. Se, että mies on eron halunnut ja nainen toteuttaa miehen toiveen pakkaamalla muuttoa varten, ei ole veren kerjäämistä nenästä.
Niin nainen onkin lapsen tasolle typistetty viaton uhri jolla ei ole mitään vastuuta siitä miten häntä kohdellaan? Onko sinusta oikeasti viisasta jäädä kotiin jossa väkivallan uhka on selkeästi läsnä ja tämän jälkeen yksin syyttää toista tapahtuneesta? Sitä niittää mitä kylvää.
Ehkä se väkivaltainen mies joka ei hallitse itseään voisi ottaa vastuuta ja lähteä pariksi päiväksi pois?
Häneen ei kohdistu väkivaltaa. Jokainen on vastuussa itsestään.
Milloin sinusta väkivaltaisen miehen tulee ottaa vastuu itsestään ja omasta käytöksestään?
Tehkää nyt sovinto ja sinä jäät sinne.
Ihan turhaa tapella. Sinä et halunnut erota ja mies ei tahdo sinua päästää.
Laiha sovinto on parempi, kuin lihava riita.
Ei ihmisen ole hyvä olla yksin.