Ylipainoinen! Pystytkö kutsumaan itseäsi ylipainoiseksi?
Kun puhut itsestäsi, oletko ylipainoinen, pulska tai läski? Vai puhutko itsestäsi esim. muodokkaana, kurvikkaana tai "hieman pulleana"? Itse nimittäin olen ylipainoinen (bmi 30) ja kyllä minä suoraan sanon, että läskihän minä olen. Yksi iso kumpu ei tee minusta "kurvikasta" ja vaikka pyöreä onkin muoto, niin en menisi sanomaan itseäni muodokkaaksi. Pyöreä pullero olen ja se siitä.
Kommentit (26)
Täällä kans yks ylipainoinen läski, tiedostan tilani liiankin hyvin enkä sitä kaunistele.
Yritän syödä vähemmän ja olen ikuinen jojoilija.
[quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 09:48"]Ei ylipainoinen voi olla tiimalasivartalo :D kunnon itsepetosta väittää niin. Jos on perseestä läski ja hartioista läski sekä vyötäröltä vähän vähemmön läski niin ei se todellakaan ole tiimalasi. Takaan ettei löydy yhtään kuvaa jossa läski ja oikea tiimalasi yhdistyisi
[/quote]
oikea tiimalasi pysyy tiimalasina lihotessaankin. Moni hoikkana tiimalasi voi olla pyöreämpänä päärynä tai omena.
Ystäväni suunnilleen 100+kg/155cm oli netissä olevaan deitti-ilmoitukseen määritellyt vartalotyypikseen 'normaalipainoinen'. Mahtaa treffeille lähteneet yllättyä vähemmän iloisesti. Itsekin olen ylipainoinen eikä tasan tulisi mieleenkään puhua itsestäni normaalipainoisena, sillä sitä en tosiaankaan ole. Aika harvoin tulee edes tilanteita joissa omaa painoa pitäisi edes kommentoida.
120-90-120 172cm ja 97kg. Olen ylipainoinen ja lihava. Koen silti olevani myös muodokas, koska läskini on kertynyt tasasesti. Ja kyllä.. Laihdutan, tuskin kukaan haluu tiedostaa olevansa tän kokonen.
[quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 08:39"]
Kävin ostamassa ulkoilu- ja urheiluvaatteita. Kysyin myyjiltä aina, että löytyykö tällaiselle läskille mitään. Bmi 42, ei löydy norm. Urheilukaupoista. Eihän meidän tarvitse liikkua. ;-) Hukkaputkille, anorektikoille ja läpipaskoille oli vaatteita metreittäin. Tää ylipainoinen läskihän provosoitui ap.n viestistä... :-D
[/quote]Itsellä BMI 39, ja juuri ja juuri mahtuu päälle plus-koon urheiluvaatteet Budget Sportista. On kyllä todella tyhmää, hirveästi innostaa liikkumaan, jos ei ole edes vaatteita.
Mutta itse aiheeseen, kyllä pystyn ja usein kutsunkin. Tosin vain jos aiheesta tulee puhetta, en muuten vain yhtäkkiä :D Mielestäni sellaiset ihmiset jotka eivät pysty, eivät hyväksy itseään millään tavalla tai ainakaan painoaan. En tietenkään itsekään pidä ylipainostani, mutta kyllä sen pystyn myöntämään ja hyväksymään, ei kai tässä muutakaan voi.
[quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 08:06"]
*näyttäisi hyvältä päälläni, siis.
[/quote]
Mieheni näyttää hyvältä päälläni.
-Läski