Ebay:n toimitusAJAT
TIETÄÄKÖ KUKAAN? TILASIN MONTA PIKKUPAKETTIA , MUTTA SUURIN OSA OLI KIINASTA... KOKEMUKSA???
Kommentit (17)
Ihanko sillä normi postilla? Pari viikkoa. Jos et siis maksanut lähettämisestä mitään...
Siellähän ne näkyy kussakin kohteessa erikseen.
[quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 23:58"]
Ihanko sillä normi postilla? Pari viikkoa. Jos et siis maksanut lähettämisestä mitään...
[/quote]
juu ilmaset toimituskulut oli :)
Mulla meni noin 3 viikkoo ku tavarat tuli Kiinasta :)
Sulla pitäis lukea jokaisen oston kohdalla Estimated delivery xxxx-xxxxx. Yleensä menee noin kuukausi, harvemmin tulee alle parissa viikossa Kiinasta.
[quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 00:00"][quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 23:58"]
[/quote]
juu ilmaset toimituskulut oli :)
[/quote]
Meille tullut Kiinasta parissa viikossa. Joskus tullut nopeamminkin. Ihan hyvä palvelu. Pienemmät tulleet postiluukusta ja isommat lähipostiin
Tilasin hammastikkuja Albaniasta. Sa nähdä milloin tulevat. :)
Toimitusajat Kiinasta ovat mulla olleet mitä tahansa kahden viikon ja kahden kuukauden välillä.
Nostan tätä keskustelua ihan vain siksi, että mulla on positiivinen kokemus siitä, että kiinalainen myyjä palautti rahat tuotteesta, joka ei saapunut kahdessa kuukaudessa. 45 päivän aikaraja valituksen tekemiseen oli mennyt umpeen, mutta ajattelin, että vielä se sieltä tulee. No, ei tullut ja 60 päivän aikaraja palautteen antamiseen oli menossa umpeen. Ajattelin kokeilla, että saanko vielä rahat takaisin ja kirjoitin myyjälle. Heti seuraavana päivänä myyjä olikin palauttanut rahat takaisin :) Annoin mielelläni positiivisen palautteen myyjälle, joka on ihan top rated-osastoa.
Nythän ilmeisesti voi avata keissin paypaliin 180 päivän maksamisen jälkeen (mulla lukee edelleen 45 päivää, mutta tämän pitäisi olla kai muuttunut), mutta oli miten oli, kannattaa tosiaan olla tarkkana siitä, ettei valitusaika mene umpeen, jos tuotetta ei ole saapunut.
Kaupathan sieltä yleensä lähettävät tosi nopsaan, postissahan ne sitten kupsehtii. Nyt tuli juuri yksi paketti Kiinasta noin viikossa, toinen samaan aikaan vuodenvaihteessa tilattu/lähetetty jossain Kiinan tullin ja Suomen terminaalin välillä kupsehtii vieläkin.
Ei ole mitään "Ebayn toimitusaikoja", sillä Ebayn myyjä voi olla vaikka naapurisi, joka tuo paketin viidessä minuutissa ovellesi. Tavallinen halpa kiinakrääsä matkaa tosiaan muutaman viikon. Mä sain just postin noutoilmoituksen kiinalaisesta huivista minkä tilasin 19.12.
Tulee noin neljässä viikossa. Itellääni ainakin tuli puhelimen kuoret neljässä viikossa. Välillä kestää pidenpään. Juu ja kannattaa tarkkailla ettei valitus aika mene umpeen jos tuotteet eivät tule.
Eipä ole koskaan alle kuukauden mitään tullut ja muutamia kertoja olen tilannut. Tilasin kolme tuotetta. Ensimmäinen tuli noin kuukauden päästä. Toinen noin kahden kuukauden päästä ja kolmatta odottelen edelleen ja kolmannella kuukaudella mennään.
Usein Hongkongissa on samoja tuotteita myytävänä, niissä on nimellinen postimaksu ja ne tulevat mielestäni jonkun verran nopeammin, joskus jopa viikossa on tullut. Tosin nykyisin jo Suomessa tahtoo mennä viikko jo kotimaassa.
Riippuu kaupasta, saattaa mennä viikko, saattaa mennä kuukausi.