Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Otatko nuorelta työssä käyvältä ruokarahaa, paljonko ?

Vierailija
01.11.2021 |

Toivon että tähän vastaavat yhden vanhemman perheet. Pariskuntien taloudellinen tilanne on ihan toinen; en halua kauhisteluja.
Olen siis työssä käyvä yh. Nuori, ainoa lapseni, sai muutamaksi kuukaudeksi töitä. Asuu kotona joten ajattelin ottaa häneltä ruokarahaa 200-250. Siksikin että oppii että kaikki maksaa. Tienaan itse ihan hyvin joten ajattelin jemmata kuitenkin nuo rahat-nuoren tietämättä- ja antaa ne takaisin kun on isompia hankintoja edessä tms tilanne.
Miten muut, otatteko ruokarahaa omalta lapselta ?
Itse maksoin myös aikanaan ja se oli minusta ok.

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme jos ei vaatisi mitään maksua tuollaisesta.

Vierailija
22/26 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettakaa hereanjestas lapset sijoittamaan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.okmoney.fi/blogi/9-vinkkia-kuinka-opettaa-lapselle-rahankay…

Ei siinä mitään oli jos mamma säästää rahat sen sijaan että itse säästää

Vierailija
24/26 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesätyöläiseltä en ottaisi penniäkään.

Itsellä ihan kauhea tilanne jos Koronan takia tuloni ovat nollissa, vuokra on kallis ja lapseni hyvien tulojen takia en saa edes asumistukea. Olen joutunut sopimaan lapseni kanssa, että hän maksaa 300e, jolla katetaan hänen osa vuokrasta. Ruokakustannuksia en ole laskenut, mutta minä maksan ja teen koko perheen ruuat. Minä olen köyhä ja lapseni tilillä on säästössä noin 20000e. Silti omatunto kolkuttaa kun joudun rahastamaan lastani.

Vierailija
25/26 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutin pois kotoa 21 vuotiaana ja penniäkään en kotiin maksanut. Asuimme muutama vuosi sen jälkeen mieheni kanssa vanhempieni yläkerrassa lähes vuoden ja emme silloinkaan maksaneet penniäkään. He eivät halunneet myöskään ruokarahaa yhtään, vaan sanoivat, että heille on vain ilo, että olemme siellä ja että se oli ainutlaatuinen tilaisuus olla taas yhdessä.

Nyt meillä on kaksi aikuista lasta kotona, opiskelevia tosin, ja maksan kaikki heidän puolestaan mielelläni.

Vierailija
26/26 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan kun äiti kirjoitusten jälkeen alkoi ruokarahaa pyytää, vaikka pikku sijaisuuksia hoitoalalla tein välivuotena. Muutin pian vuokralle.