Intiimien kuvien lähettäminen - voinkohan joutua vaikeuksiin...
En tiedä mikä minuun meni, mutta viikonloppuna suostuin lähettämään ulkomailla asuvalle miehelle (ranskalainen) intiimejä kuvia itsestäni. Tapasimme loppusyksystä sattumalta, kun lomailimme samassa kaupunkikohteessa, ja vaihdoimme numeroita. Emme tietenkään tunne kovin hyvin, mutta olemme keskustelleet viestien välityksellä.
Olemme molemmat sinkkuja, joten nuo viestit saattoivat välillä olla rohkeampiakin. Nyt mies lähetteli minulle ensimmäistä kertaa kuvia itsestään, ja pyysi minulta samaa. Tunsin hieman painostusta, mutta jostain syystä silti suostuin. Lähetin muutaman kuvan rintavarustuksestani (liivit päällä), ja muutaman ihan erikseen joissa näkyy vain hymyilevät kasvoni. Intiimeissä kuvissa ei siis näy mitään tunnistettavaa.
Mies haluaisi tavata vielä, mutta itse tiedän etten halua. Nyt pelkään, että hän suuttuu ja kostaa asian alkamalla levitellä kuviani jossain. Muuten se ei kai haittaisi, kunhan kukaan ei voi yhdistää nimeäni tai kasvojani niihin. Mies ei luultavasti tiedä koko nimeäni eikä hänellä ole puhelinnumeroani, sillä käytämme erästä älypuhelinten viestiohjelmaa johon en ole antanut oikeita henkilötietojani.
Luultavastihan mies on ihan kunnon tyyppi, mutta en voi sitä mitenkään tietää. Täytyy siis nyt vain luottaa häneen. Oloni on silti hieman levoton, ja haluaisin kuulla mielipiteitänne että otinko oikeasti liian suuren riskin, vaikka kasvojani ei näykään missään arkaluontoisemmassa kuvassa... Tämä toimii kyllä opetuksena etten koskaan enää tee näin :( Olen siis vasta 22, ja välttynyt tähän mennessä suuremmilta hölmöilyiltä, enkä tiedä miten sorruin tähän.
Kommentit (9)
[quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 11:50"]
Tyhmästi tehty tuo oli, ei voi kiistää, mutta ei ole mahdollista että sinua voitaisiin noilla kuvilla nolata :-) siihen suhtaudun kyllä epäillen ettei mies tietäisi koko nimeäsi. Nykyään on uskomattoman helppo selvittää tällaisia asioita sosiaalisen median aikakautena.
[/quote]
Olen miettinyt asiaa, ja luulen että mies ei ehkä olisi saanut nimeäni selville. Olen kertonut hänelle kotikaupunkini (en asu pikkupaikkakunnalla) ja kouluni, mutta esim. facebookissa tietoni ovat salaisia joten pelkällä etunumellä, kaupungilla ja koululla ei pitäisi löytyä mitään. Myöskään nimimerkkini chat-palvelussa ei ole minulla käytössä missään muualla.
ap
Sattui ajatusvirhe heti tuonne alkuun: eli siis emme vaihtaneet numeroita, vaan nimimerkkimme chat-palvelussa :)
ap
En usko että suurta vaaraa leimautumisesta on, sillä ei kukaan voi todistaa että nuo kuvat olisivat sinusta! Mutta jatkossa mieti tarkkaan mitä haluat itsestäsi jakaa, et nimittäin saa mitään tällaista tekoa vedettyä takaisin.
[quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 23:47"]
En usko että suurta vaaraa leimautumisesta on, sillä ei kukaan voi todistaa että nuo kuvat olisivat sinusta! Mutta jatkossa mieti tarkkaan mitä haluat itsestäsi jakaa, et nimittäin saa mitään tällaista tekoa vedettyä takaisin.
[/quote]
Tiedän, ja olen järkevämpi jatkossa... Heti kuvat lähetettyäni iski kauhea haavoittuvuuden tunne ja pelko, että jotenkin kuvat päätyisivät tuttujeni tai perheeni nähtäville. Tiedän että pelko on melko perusteeton, mutta silti tuntui pahalta. Onneksi en ollut niin tyhmä että olisin näyttänyt samoissa kuvissa myös kasvoni... Sekin tuntuu kamalalta ajatukselta että tuo mies jakaisi kuvia (niitä kasvokuviakin) kavereilleen ja nauraisivat minulle sitten yhdessä :( Vaikka se ei olisi maailmanloppu, enhän minä siitä saisi koskaan tietää.
ap
No iik, itse olen lähettänyt alastonkuvia ja videoita ... Kaduttaa kyllä välillä mutta minkäs teet.
Noita sattuu. :) Ole ylpeä itsestäsi. Saman tekevää pistääkö kiertoon. Vaikea sen on sua tollasilla kiristääkään.
[quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 23:58"]
Noita sattuu. :) Ole ylpeä itsestäsi. Saman tekevää pistääkö kiertoon. Vaikea sen on sua tollasilla kiristääkään.
[/quote]
No siitä olenkin helpottunut että vaikea olisi kiristää! Olisi aivan kammottavaa, jos olisin laittanut tunnistettavia kuvia ja sitten tulisi viestiä, että nämä lähtevät vanhemmillesi jos et lähetä rahaa... Mutta millainen ääliö lähettää tuollaisia kuvia itsestään miehelle, jonka on tavannut vain kerran? En voi käsittää järjenjuoksuani.
ap
Tyhmästi tehty tuo oli, ei voi kiistää, mutta ei ole mahdollista että sinua voitaisiin noilla kuvilla nolata :-) siihen suhtaudun kyllä epäillen ettei mies tietäisi koko nimeäsi. Nykyään on uskomattoman helppo selvittää tällaisia asioita sosiaalisen median aikakautena.