Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä hyvää olet tehnyt toiselle ihmiselle?

Vierailija
01.11.2021 |

Löysin lompakon isolla summalla rahaa. Vein kyttikselle. Parin päivän kuluttua sain kirjeen ja pienen muistamisen omistajalta. Oli ollut menossa pankkiin tekemään isoa talletusta (lapsen rippirahat) ja lompakko tippunut

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäisen hyvän tekoni joka tuli vilpittömästä sydämestä tein noin 6-vuotiaana.

Meidän naapuritalossa asui vuokralla perhe jossa kolme lasta. Keskimmäinen, tyttö, oli  hieman minua nuorempi. Todella kurja perhe, isä joi rahat, riehui, äiti teki kolmea työtä; aamulla jakoi lehteä, päivällä kävi siivoamassa yksityisillä ja illalla kävi vielä tiskaamassa ravintolassa.

Silti tämä tyttö kulki vielä marras- joulukuussa en muista tarkkaan mutta lunta oli jo maassa, kumisaappaissa. Ei ollut kenkiä. Minä menin kysymään äidiltäni että saanko antaa M:lle mun kengät kun sillä ei ole. Sain luvan.

Muistan ne kengät hyvin, sellaiset valkoiset joissa oli karvareunus.

Näin tämän tytön myöhemmin kaupassa äitinsä kanssa ja ne kengät oli maalattu sinisiksi. 

Olen sen verran vanhempaa vuosimallia että silloin ei sosiaalitukia niin vain saatu. Ajat oli toiset.

Vierailija
22/24 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen palauttanut kadulta löytämäni lompakon omistajalleen. Sain muistaakseni 40 € ja vuolast kiitokset. En pidä tuota varsinaisesti _hyvänä tekona_ vaan perusjuttuna, neutraalina asiana, joka kuuluu tehdä.

Haluan "mainostaa" verenluovutusta, ja etenkin kantasolujen luovutusta, kaikille jotka haluavat tehdä jotain hyvää. Ei vaadi paljon itseltä, ja parhaimmillaan voi pelastaa jonkun hengen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun paras teko on yhden nuorehkon naisen hengen pelastaminen.

Vierailija
24/24 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vienyt miehen tutulta naiselta ja ruuatkin lapsen suusta, käyttänyt miehen rahat itseeni.

t. Sohvi

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän viisi